Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 5 maj 2016

Jag har arbetat med en musikmodifikation till submoden Divide & Conquer all vaken tid den senaste veckan sedan förra lördagen! (Skrivet på FaceB den 30 april 2016).


Jag har arbetat med en musikmodifikation till submoden Divide & Conquer all vaken tid den senaste veckan sedan förra lördagen, för Third Age: Total War, en mod till Medieval 2: Total War: Kingdoms. Third Age gör ju M2TW:K till Lord of the Rings, och Divide & Conquer utökar modifikationen enormt mycket med en exceptionellt detaljrik och omfattande kampanjkarta, minst 13 nya nationer/factioner att spela som och massor av scripts och nya enheter.

Jag gillade dock aldrig att alla goda människor delar musik, alla onda delar musik, alla olika alver delar musik, alla nordmän delar musik, alla orcer delar musik och så vidare.. Att blanda Gondors och Rohans musik är dåligt för känslan..

Så jag har tagit på mig en ganska omfattande uppgift att separera all musik samt lägga till musik där det behövs. Tanken är att skapa en känsla unik för låt säga Rohan eller Isengard. De kommer ej längre dela musik med Gondor eller Mordor.

Jag har hunnit en hel del redan. Men har ungefär en vecka kvar om jag jobbar med detta konstant. Man måste ordna i textfilerna för varje nation, lyssna igenom alla soundtracks på jakt efter rätt stycken, kolla igenom alla sex filmerna ett flertal gånger, åtminstone vissa scener ett flertal gånger- för att ta reda på när ett visst musikstycke spelas.

Visst, är man inte perfektionist kan man bara lägga till musik snabbt och enkelt. Men jag är perfektionist och ska få detta perfekt.. Då krävs mkt research för alla nationer. Så jag får lyssna igenom alla låtar och se igenom stycken av filmerna flera gånger om och om igen.

Smakprov:

Dwarves of Ered Luin, Dwarves of Erebor, Dwarves of Khazad-Dum and Elves of the Mirkwood:

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar