Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 30 november 2018

Facebook suger när det gäller deras blockeringar - går inte att överklaga, eller att lyfta synpunkter alls! Blev blockerad i tre dagar från att göra gruppinlägg för en post som på intet sätt kränker någon, och där jag lyfter att adopterade sätts i fack och bemöts och behandlas som invandrare - posten var antirasistisk, inte rasistisk - men går inte att lyfta detta!


Jag hade postat detta som står nedan i en grupp för många månader sedan, men först nu fick jag ett meddelande om att inlägget "bryter mot Facebooks community standard" och sedan skrev de att man blockerats från sajten i tre dagar - finns ju ingenting kränkande i posten, men jag kan förstå att de misstolkat den!

Helt värdelöst att det är omöjligt att överklaga eller ge sin syn på blocken. De kanske tolkat den som rasistisk eller nedlåtande mot invandrare? När den egentligen kritiserar vita människor i länder som Sverige för att dra mig och andra adopterade över samma kam som flyktingar så fort någon skit händer..

- Jag menar, skulle aldrig springa runt och skjuta folk i gänguppgörelser eftersom att jag inte fostrats så - men så fort någon som har mörk hudfärg gör något dylikt så blir man själv drabbad av misstankar eller negativitet. Andra färgades brott har en negativ påverkan på oss färgade som sköter oss i jämförelse.

Så otroligt dåligt av Facebook att inte ha någon som helst överklagningsmöjlighet - säkert en svensk avdelning som tolkat inlägget nedan fel..

Edit: Jag lyckades komma in på Facebook, men är blockerad från att skriva i grupper, posta kommentarer och gilla saker. Så det är inte så illa som jag först trodde - kan skriva PM fortfarande!


"Well, det är nog ett flertal som inte är medlemmar utav SD, men som ändå har synen på svarta som just "negerslavar" eller så kalalde gratisarbetare.

Jag tycker mig nämligen märka en viss intolerans mot alla som inte är vita just för att de inte är vita.

Jag själv som aldrig betett mig likt en invandrare från Somalia kan t.ex. ändå få samma fördomar och förakt mot mig av de som inte känner mig, men som känner till vissa mindre positiva saker som jag gjort.

Det blir typ som om man hamnar i samma fack fast man egentligen tycker att man hör hemma bland vita svenskar som begår fel, då man är en vit svensk mentalt men inta bara för det är felfri.

Men är man mörk så har man ju tydligen inga likheter med vita svenskar, och alla med invandrarna.. Visar på hur man placeras i fack enbart pga sin hudfärg alternativt sitt ursprung.

Ursprunget är ju egentligen utan betydelse för en adopterad som adopterats i riktigt späd ålder. 

Jag anser att även om denna kvinna sa det öppet så är det vanligare än man tror att vita medelålders svenskar har denna uppfattning om "negroider".

Och att man vill minska födelseantalet hos alla grupper utom den vita är ju också en självklarhet.

Den vita befolkningen vill man däremot utöka, men feminismen sätter käppar i hjulet för det."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar