Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 1 maj 2012

Psykrehab meddelar ex-förvaltare Håkan Gyllin att det är svårt att lämna ett läkarintyg angående min situation då de på vuxenpsyk aldrig utrett mig tidigare! (29 oktober 2009)

Gillar ej ansökningen!

09-10-29 

Aktuellt

Håkan Gyllin, godman för Victor, ringer för att meddela att de har för avsikt att ansöka om förvaltarskap, detta pga att Victor ej anses kunna ta hand om sin ekonomi. De efterlyser därför ett läkarintyg, jag försöker förklara det svåra i att lämna ett sådant, då vi från psykiatrin har så knapphändig information/kunskap kring Victors handikapp och fungerande, vad jag förstår är det föräldrarna som tar ansvar över att ekonomin fungerar. 

Åtgärd

Följs upp efter hand.

Min tillrättavisning:

Och bara för att jag skött mig så bra att ni på vuxenpsyk inte hade några handlingar gällande mig så måste ni gräva fram gamla skitintyg från högstadietiden som jag inte känt till eller brytt mig om tidigare (baserat på att jag var ung och inte brydde mig om vad personalen på BUP skrev för skit), där det felaktigt påstås att jag lider av marginell mental retardation/lindrig utvecklingsstörning!!

Denna diagnos påvisar att min IQ skulle ligga på någonstans mellan 40 och 69 samt att min kognitiva ålder skulle vara på en nio till tolvårings nivå. Se denna länk så ser ni: 


Helt galet enligt mig!! Faktafel under BUP-utredningarna har lett till att det blivit såhär galet! När jag gjorde amatör-IQ testet benämnt "Svenska IQ-testet" så fick jag resultatet 121 i IQ (man kunde dock fuska och grejer så det var inte helt trovärdigt).. Jag gjorde senare det danska NASA -testet via en länk på forumet Flashback och fick 107 i IQ, alltså sju över medel och nästan över gränsen till hög IQ som går vid 110. Detta resultat på NASA-testet bevisar att jag har en IQ över medel och att jag därför knappast kan lida av diagnosen som innebär en IQ på högst 69. När jag gjorde ett test i allmän kunskap för att bedöma min kognitiva ålder i allmänbildningssynvinkel så visade resultatet att min kognitiva ålder var på 24 år, alltså två år högre än min riktiga ålder som är 22. Långt ifrån en tolvårings nivå..

Tyvärr så gjordes dessa test här hemma och inte inför läkare och psykologer så de ändrade inget.. Men jag har nu blivit lovad en ny utredning av min kans på Rehabpsyk och jag tror, vet och hoppas att denna utredning kommer att bevisa att min IQ är lite över medel samt att jag alltså inte lider av lindrig utvecklingsstörning. 

Alla läkarintyg utfärdade sedan 2010 har baserat sig på att jag är en 22 årig man med asperger och som är lindrigt utvecklingsstörd med begåvningshandikapp. Om en ny utredning kommer fram till motsatsen så måste en ny läkarbedömning göras baserat på de nya resultaten. Då kanske myndigheterna inser att mitt aggressiva beteende under 2011 berodde på att jag som är intelligent behandlas som en ointelligent efterbliven människa som är som en tolvåring i huvudet.. Tänk själva hur det skulle kännas..!!

En tolvåring skall inte ta hand om hundar själv, en tolvåring skall inte bo själv utan stöd, en tolvåring skall inte köra moped i trafiken och en tolvåring kan inte sköta sina pengar själv.. Jag är ju tydligen en tolvåring i huvudet så djurförbud, förvaltarskap och eventuellt körförbud vore ju helt rätt.. Självklart ska man inte lyssna på mig heller, jag är ju tolv år i huvudet och vet inte bättre.. Kanske är jag till och med nio...

Men om nu den nya undersökningen bevisar att diagnosen är felaktig och att jag faktiskt är på en 22 årings nivå eller högre.. Ja, då innebär detta att allt det jag skrev ovan inte gäller. Ty, en 22 åring ska få ha vilka djur denne än vill skaffa sig, en 22 åring ska få köra tung MC om denne vill, en 22 åring ska få sköta allt själv och på egen hand! 

Men om jag nu är 22 år i skallen och ändå har haft vissa problem, vad beror det på då? Ja, kanske är det aspergerdiagnosen, diabetesen eller tvångssyndromet som spökar.. Men jag är inte efterbliven för det, möjligtvis var jag enkel att manipulera för snygga brudar då jag inte förstog mig på det sociala spelet med brudarna.. Och kort stubin har ju många.. Det blir ju inte bättre när man blir behandlad som om alla i samhället över tolv år vore smartare än en när man vet bättre själv.. Mindervärdeskomplex har jag, både på grund utav min korta längd samt att jag behandlas som ointelligentare än vad jag är.

Jag är lätt smartare och kunnigare än många andra i min egen ålder.. Att jag skulle vara på en tolvårings nivå är en stor jävla kränkning och jag kommer kräva skadestånd för detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar