Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 29 april 2012

Mitt tips till pressen gällande alla mina anmälningar mot tidigare förvaltaren Håkan Gyllin (6st), som lagts ner av åklagare! (2011 - 2012)


Hejsan, mitt namn är Victor Nygren och jag vill tipsa om att min tidigare förvaltare Håkan Gyllin kunnat begå brott i både brottsbalken och föräldrabalken mot mig utan att polis, åklagare, Överförmyndarnämnden eller Tingsrätten tycker att han gjort något fel/eventuellt orkar utreda ärendet. Tingsrätten vill t.ex. bara utreda om jag väcker en skadeståndstalan mot honom via enskilt åtal men det kan ju kosta mig skjortan om jag förlorar.. Man tycker att jag borde ha rätt att få min förvaltares brott mot mig prövade av rätten utan risker! Tyvärr så går det inte eftersom att polis och åklagare lägger ner förundersökningarna. Jag har processat och processat de senaste tre åren men alla myndigheterna verkar backa varandra och skydda förvaltaren samt min nya förvaltare Robert Marklund som även han gjort skit. Det är rätt mycket material men jag hoppas ni vill skriva om det ni finner intressant! Ni journalister är typ sista instans.

Sen bifogar jag även handlingar från min syters snarlika situation där hennes förvaltare har gett bort/omplacerat hennes hund som hon köpte innan hon fick en förvaltare och som hon betalat 13k för. Nu får hon inte igen sina pengar eller hunden..

Anmälningar till polisen med målnummer är bland andra:

2400-K1324-11
sida 1 Gällande Trolöshet mot huvudman av tidigare förvaltaren, och där jag var målsägande.

2400-K9753-11
Sida 1

2400-K6697-11
Sida 1

2400-K9918-11
Sida 1

2400-K22293-11

2400-K22289-11

Tingsrättsbeslut angående att Överförmyndarnämnden ska pröva förvaltarens brott mot mig:

Mål nr Ä 138-12

Tingsrätten anser att nya förvaltaren inte gjort något fel:

Mål nr Ä 3128-11

Min syster Victoria Nygrens anmälan till Överförmyndarnämnden har inte behandlats ännu.

Mvh Victor Nygren 19891210-&%&% Istidsgatan 53 Umeå 90655. Mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar