Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 2 maj 2012

Ex-förvaltare Håkan Gyllin hotar med att huvuden ska rulla inne på psykrehab!! (2010)

2010-11-23 15:30 - 15-42

Kans Anders:

Aktuellt

Under förmiddagen bankar förvaltaren, Håkan Gyllin? på min dörr, trots att jag sitter i telefon framhärdar han att få prata med mig, på grund av att han är så aggressiv i framtoning och tal släpper jag ej in honom i mitt rum, jag repeterar det jag sagt till honom under veckan, att läkartid ordnas så snart som möjligt, men att jag ej har någon tid idag att erbjuda, han kräver då att få tala med min chef, något jag redan igår erbjöd honom, jag visar honom riktningen mot hennes rum, då utbrister han "huvuden ska rulla", jag ifrågasätter om han hotar mig på min arbetsplats, han svarar då "det är inte ett hot, huvuden ska rulla". Detta säger han inför patienter i väntrummet, kollegor till mig som kommit ut för att se vad som står på, då vänder han sig mot oss går ett par steg med knutna händer, men hejdar sig och går mot Catrines rum. 

Åtgärd

Samtalar med Catrine och kommer överens om att göra en avvikelserapport och en skrivelse till överförmyndarnämnden om denna händelse, eventuellt kommer en polisanmälan gällande olaga hot att inlämnas, detta skrivs i patientjournal pga brist på annat forum.

Agentens yttrande:

HAHAHAHAHAHA, humor att Kans skrev det i min journal så att jag kan läsa det och skriva om det :P. Hahahaha!





3 kommentarer:

  1. Hahahaha vad handlade detta om? HG verkade lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håkan ville ordna fram ett nytt läkarintyg till försäkringskassan och tyckte att Rehab var för sega..

      Tro inte att det var av omtanke till mig dock, för det intyg som skrevs var mera tänkt att användas mot mig i framtiden när rättegången om hot mot förvaltaren blir av.

      Radera
    2. Gött Victor, upprättelse!! Jag blir jätteglad av att läsa detta :) Jag tyckte från början att du verkade vara en go kille som blivit sjukt missuppfattad

      Kram
      Karolina

      Radera