Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 14 mars 2012

Min reaktion efter att Polismyndigheten i Västerbottens län lagt ned förundersökningen mot min ex-förvaltare angående ärendet med Dobermannvalpen


Nu läggs förundersökningen ned på grund utav att han anses ha rätten att besluta om jag ska ha hund eller inte.. Jävla förtryckarsamhälle! Jag får inte styra över mina pengar, ta lån, teckna abbonemang eller ingå avtal! Om jag te.x säljer mina tv-spel och får pengar i handen som jag använder till att köpa en hund så kan förvaltaren ingripa och ta hunden i beslag och låta sälja den med hänvisning till att jag gjort ett ekonomiskt avtal när jag köpte hunden och eftersom han inte godkänt avtalet så kan han avbryta det..

Helt sinnessjukt, man är totalt rättslös mot sin förvaltare eftersom att han har makten att godtyckligt besluta över mitt huvud! Han anses veta bättre och ska agera i mitt intresse och föra min talan! Att jag kan tala själv utan problem för min sak eller att jag kan avgöra själv om jag vill ha en hund tar de ingen hänsyn till! Jag behandlas som om jag vore efterbliven i stil med Cykel-Ingemar när jag engentligen har alla hästar hemma plus några extra hästkrafter! Att han agerar mot mitt intresse tar inte rätten, åklagare eller polis hänsyn till.. Här talar vi om grovt tjänstefel! För att något ska vara i mitt intresse så måste jag stödja det, annars är det fan inte i mitt intresse utan i andras intresse!

Jag polisanmälde min tidigare förvaltare Håkan Gyllin för att han inte lämnat in ägandebeviset för hunden till jordbruksverket utan istället lämnat in det till soc så att de kunde göra sig av med det, jag anmälde även kvinnan som sålde min hund utan lov! Om jag inte var satt under förvaltarskap och blivit utsatt för detta så skulle de ha begått ett brott.. Men förvaltaren ursäktas för att han har i uppgift att avgöra om jag klarar av något eller inte.. Han ansåg att jag inte klarar av en hund!



Att sno min hund för att sedan låta någon tredjepart sälja den till någon fjärdeplats ÄR inte OKEJ!!! Jag skiter i om rätten och alla rättsinstanser anser att han gjort rätt i egenskap av förvaltare, DET VAR INTE RÄTT FÖR JAG ÄR EMOT FÖRVALTARSKAPET!!!

Om jag begår självmord eller liknande så är Tingsrätten, Hovrätten, Överförmyndarnämnden, Läkare från Psyk/Bup och denne man som rår för det!

De har saboterat mitt liv! Förvaltarna är diktatorer som styr och ställer, rätterna har satt mig under förvaltarskap, Överförmyndarnämnden har argumenterat för förvaltarskap och läkarna/psykiatriker har skrivit läkarintyg och utlåtanden som gör det möjligt för rätten att tilldela mig förvaltare. Läkarna är riktigt stora skurkar som stämplar mig som efterbliven, psykiskt störd och allt möjligt nonsens för att jag ska kunna bli satt under förvaltarskap! Det är riktigt sjukt.

PS: Jag har ingen psykisk störning men när jag låg på psyket så uttalade sig en läkare om det i negativ riktning men det stöds ej av intyg. Det som stöds av intyg är att jag skulle ha nedsatt utveckling och skit men det är bara läkarnas påhitt som rätten tyvärr tror på...

De får en normal man att framstå som något han inte är.. Klart man blir självmordsbenägen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar