Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 25 november 2016

Musikmodifikationen för Third Age Total War: Divide and Conquer 1.01 eller 1.1 färdig!


Mitt två och en halv veckors arbete med musikmodifikationen för Third Age Total War: Divide and Conquer, en mod för PC-spelet Medieval 2 Total War Kingdoms - är nu färdigt!

Jag satt i en veckas tid under april månad och jobbade konstant med modifikationen. Då sammanställde jag musiken för Dwarves of Ered-Luin, Dwarves of Erebor, Dwarves of Khazad-Dum, Woodland Realm-Elves, Noldor Elves-Lindon/Imladris, Rohan, Gondor/Dol-Amroth och Isengard/Dunland.

Under början av november, veckan när det var USA-val, under söndagen, måndagen och tisdagen långt in på onsdagsnatten så sammanställde jag Ents, Galadhrim-elves, Mordor, Orcs of the Misty Mountains och större delen av Mirkwood/Dol-Guldur.

Sedan tog jag en paus i ungefär en vecka där jag fokuserade på USA-valet och läste samt såg videor om den nyvalde Presidenten Donald Trump.

När jag lessnade på att läsa nyheterna kring USA-valet, ja, då återupptog jag arbetet med moden. Det var under tisdagsnatten förra veckan. Jag slutförde Mirkwood/Dol-Guldur, färdigställde Angmar, de onda männen- Umbar/Harad och Rhun. Sen slutförde jag Khand tidigt på morgonen torsdagen förra veckan.

Efter ett kort uppehåll så påbörjade jag arbetet med att färdigställa moden under fredagskvällen förra veckan. Jag satt från sju på kvällen till kanske elva på morgonen dagen efter. Under den tiden så färdigställde jag Dale/Dorwinion (tog hela kvällen och halva natten), Bree-Land and the Shire/Dunedain/Anduin och Enedwaith- tog resten av tiden. De sista fyra gjorde jag samtidigt.

Så på lördagsmorgonen under förra veckan så var jag helt färdig med modifikationen, när det kommer till musiken. Men då återstod en del saker att göra -förhandsvisningsfilmer som skulle laddas upp på Youtube, kontroller av regioner i spelet att de spelar rätt musik överallt och andra eventuella kontroller för att se att allt var som det ska.

Jag lyckades ladda upp mellan tre till fem filmer på en dag/natt. Först på måndagsnatten denna vecka var jag helt klar med att ladda upp förhandsvisningsfilmerna på min Youtubekanal. En del regioner visade sig spela fel musik, att Mordors musik spelades i Angmar eller att Bree's spelades i Rohan -jag fick därför spendera cirka två nätter med att gå igenom samtliga regioner på den enorma världskartan för att se till att allting som var fel blev tillrättalagt. Klar med detta var jag först på morgonen mot torsdagen denna vecka.

Då visade det sig att Gondor/Dol-Amroth saknade pre_battle-musik- detta fick läggas till vilket tog någon timma ytterligare! Först vid femtiden på torsdagsmorgonen var jag färdig helt. Och det var då dags för att göra den officiell. Cirka två och en halv veckas arbete alltså, där jag jobbat med modifikationen all vaken tid denna period. Sju dagars veckor alltså- dock så har jag sovit på dagarna och arbetat med modifikationen på nätterna.

Upplevelsen i spelet är mycket mycket mer episk och bättre nu.

Nya filmer:

Realm of the Galadhrim:
 

Shadow of Mordor

Ents of Fangorn:

Orcs of the Misty Mountains:

Shadow of Mirkwood:

Remnants of Angmar:

Evil-Men -Easterlings of Rhun/Haradrim Tribes/Haven of Umbar:

Variags of Khand:

Kingdom of Dale/Vale of Dorwinion:

Bree-Land and the Shire:

Northern Dunedain:

Vale of Anduin:

Clans of Enedwaith:

Tidigare inlägg med tidigare förhandsvisningar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar