Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 19 juli 2016

Psykopater på Flashback som inte vill mig väl har sabbat för mig genom åren- det finns folk därifrån som faktiskt ringt runt till myndigheter och snackat skit om mig..!!

Klicka på bilden för större bild.

Psykopater på Flashback som inte vill mig väl har sabbat för mig genom åren- det finns folk därifrån som faktiskt ringt runt till myndigheter och snackat skit om mig.

Men vad som är mest skrämmande är att flera av myndigheterna runt tiden för domen till slutenvård år 2012- verkade ta dessa anonyma skribenter på Flashback seriöst!

Stödet på Flashback dog ut runt 09- år 2011 när Anders Behring Breivik mördade 77 personer på Utöya så var de flesta där inte längre på min sida.

Har fått det berättat för mig hur vissa snackat om mig till myndigheter och jämfört mig med Breivik. Har även läst sådana kommentarer i en tråd år 2011- en tråd som myndigheterna verkar ha tagit seriöst. Just för att jag i den tråden var i konflikt med Umeås myndigheter i och med djurförbud, väntande körförbud och hot om totalt förvaltarskap- allt som en konsekvens av den dåvarande eskalerande konflikten med förvaltarna jag inte ville ha.

Med andra ord, käftar man mot myndigheterna för att man inte uppskattar att bli omyndighetsförklarad- eller att sedan efter omyndighetsförklaringen bli utsatt för en förvaltares maktmissbruk - så bör man om möjligt få hårdare restriktioner än så enligt överläkare inom den vanliga psykiatrin som skickade ansökningar.

Men summa summarum var att idioter skrev en massa skit där de jämställde mig med Breivik- och dessa tjänstemän och myndigheter verkar ha tagit trolluppgifterna seriöst.. De är inte de enda som tror på allt de läser.. Härom veckan läste jag ett inlägg i en grupp (Nu måste Löfven falla.) där folk hänvisade till satirsajten "Hänt i Sverige" som om den sidan hade seriös information om mig..

Vanligt folk tror på för mycket av skiten som står skriven, även tjänstemän och myndigheter gör det så fort någon har stämplats med autistiska drag eller dylik diagnos- trots att de borde ha bättre förstånd! Av individerna i gruppen på Facebook så var det kanske 2 av 70 som ifrågasatte Hänt i Sveriges artikel- där jag påståtts ha rymt ifrån rättspsyk i december år 2014 för att ansluta till den Islamiska Staten (IS/ISIS/ISIL), och 6 av 70 som inte trodde på den..
En klart påhittad historia, -och som tog näring i att jag hamnat inom vården något år dessförinnan, och de kände ej till att jag redan var fri.

Nu har en användare på Flashback vid namn mison60 gett sig till känna som en av dessa skitspridare- och som även ständigt skall hålla på att förstöra för andra som vill vara anonyma! Allt detta visar att det finns ett problem med nättroll i Sverige- och tyvärr är det inte bara vanligt folk som tror på trollen i trollskogen, utan även de som beslutar över folks liv i olika situationer!

Personer som .mison60 är skälet till att jag fått problem, eller deras stalker-beteende är en stor del av skälet bakom- som när de "varnar" myndigheter och tjänstemän för vanligt folk  -och som leder till att man blir betraktad som "icke-vanlig", och stämplad än mer som en risk eller dylikt. När tjänstemän och myndigheter tar ryktesspridare seriöst så kan man verkligen undra vart världen är på väg..

Däremot så är Flashback pålitligt i brottmål där de ofta kan snoka rätt på detaljer myndigheter vill dölja.. Men när de vill sabba så drar de sig inte för att sprida lögner och förtal- problemet är att vissa icke lojala personer tydligen djävlas medvetet mot mig och har gjort så under flera år.. Jag blev utsatt för förräderi- alternativt en fientlig falang inom den annars vänligt sinnade Flashback-mobben..

Men det skall sägas, det var längesedan år 2007 när folket på Flashback backade upp mig unisont. Finns många grisar där nu till skillnad mot på den gamla goda tiden.. Man vill bara kräkas.. Synd de är anonyma annars hade jag stalkat tillbaka på liknande sätt...!!! Man vill verkligen inte att främmande illvilliga människor skall hålla på att ringa runt och "varna folk" inom t.ex. Länsstyrelsen för en, med hjälp av uppdiktade lögner eller alternativt överdriven skit, blandad med lögner- man vill att de lägger av.. Hur kan man agera mot detta?

mison60 är uppenbarligen inte helt kry i skallen.. Han fick även min användare Umepartiet avstängd.. Man blir så less.. Postar snart ett inlägg angående gruppen på Facebook när jag ändå är på det humöret..

2 kommentarer:

  1. Hur har det gått med folkhögskolorna?

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag kom in på två folkhögskolor och måste bara avtacka mig den ena platsen - ska bli intressant då linjen är helt ny, och alla elever är nya till klassen. Dessutom har den en särskild profil i mitt tycke! Blir intressant att kanske lämna Sverige ett tag.

    SvaraRadera