Del av den nya animationen på 44 frames. Hennes kropp består av 28 kroppsdelar plus vapen och en obetydlig del. Detta är den animation som kommer visas efter vunnen strid.
Har lärt mig att ändra animationer i Final Fantasy VII till PC. Helt otroligt vad dryg processen är.. Varje karaktär har cirka 17 till 28 kroppsdelar. varje kroppsdel måste få sin specifika frame genom hela animeringsprocessen - en animering kan bestå av mellan fem till över 80 frames.
Man måste alltså manuellt skriva in olika siffror för olika kroppsdelar för varje liten frame. Detta innebär att en animation som är på 44 frames måste delas ut manuellt till runt 28 olika kroppsdelar för den karaktär som man vill ska ha animationen. 44 gånger 28 blir en del klickanden.. Och då gäller det endast en av animationerna.
Ifall man bara byter ut en karaktär mot en annan och väljer att använda dennes animationer istället så är processen relativt enkel och snabb. Men vill du att en speciell skurkkaraktär skall ha sina egna animationer/rörelser ifrån spelet så måste du gå igenom denna långsamma process. En vanlig karaktär i spelet har kanske fyra olika animationer. Men med battle-models så är det ibland över 50. Dessa femtio skulle då gångras mot deras antal frames, och som i sig skulle gångras mot antalet kroppsdelar.. Tar hur lång tid som helst att fixa..
Satt i natt och under hela dagen och skulle ge Scarlet (som ersätter Aerith i spelet) en egen segeranimation. Har färdigställt 14 frames av 44. Det går inte snabbt.. Skulle helst vilja ersätta fler moves men frågan är om jag pallar då det är så mkt jobb.
Min mod var heller aldrig tänkt som en "Scarlet-mod" utan som en "The Shinra"-mod. Scarlet är endast den första karaktären i en mod där samtliga skall ersättas. Jag betvivlar dock att jag skulle orka med att ersätta allas moveset.. Blir nog att ta de animationer som redan finns för de flesta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar