Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 13 oktober 2012

FEL i BUP -journalerna (81 fel) - Fel nummer 41 till 45! Ang Psykologens missuppfattningar vad gäller mössincidenten, samt sjukgymnastens missuppfattning vad gäller mig och idrott daterat 06! (En mer detaljerad version av felen och mina rättelser, publicerar ej om journalhandlingarna!)

Jag i Skol-SM 04!

Besök på BUP 06-03-03:

Fel nummer 41:

"Han har sedan tidigare erkänt att han varit med i misshandeln av lärare Ted".

Rättelse: 

Jag var aldrig delaktig i en misshandel, vi var inte ett gäng som gav oss på läraren Ted!

Jag och en annan elev bråkade (kissmösseincidenten) och läraren grep tag i mig, jag sa åt honom att släppa mig vilket han vägrade att göra och då började jag att slå honom på armarna och klösa honom både på armarna och i ansiktet.

Det räknades som misshandel!

Fel nummer 42:

"Victor till stor del hakats fast på ett tvångsmässigt sätt kring dessa tankar och har svårt att släppa dem till förmån för att se det som hände utifrån de utsattas position".

Rättelse:

Det var inte jag som hade svårt med att släppa händelserna. Det var ju anmälan och sånt som gjorde att man inte kunde släppa allt! BUP har själva orsakat så att händelsen fortfarande inte är glömd genom att de skrivit in den i journalerna!

Rättspsyk och så vidare tror på felaktiga uppgifter och behandlar dessa som fakta. Så jag tvingas gräva i det gamla för att en korrekt bild av mig ska skapas! BUP:s bild är förvrängd på ett negativt sätt och jag framstår som galnare än vad jag är! Inte okej!

Det var jag som utsattes från början, men det var bara jag som fick skit! Jag var utsatt för rykten och anklagelser samt att Herman orsakade mössincidenten när han slängde sönder min Walkman!

Läraren skulle ha släppt mina händer/armar så han hade sig själv att skylla när han inte gjorde detta! Han hade ingen rätt att hålla fast mig.

Tjejen som fick mössan på sig på grund utav att jag siktade dåligt samt tjejen som fick stänk på sig var de enda "oskyldiga" offren.

Därför sa jag "ja" till att betala en ny tröja åt Tove (accepterade skadeståndskravet på 500 skr) och jag åtalade inte Camilla för misshandel (hon slog mig efter att det stänkt kiss på henne från mössan när den träffade Toves rygg med ett smack). Camilla erkände men jag krävde inget skadestånd och drev inte ärendet vidare till åtal!

Tyvärr så friades läraren för övervåld tillsammans med sina två kollegor som med våld tog med mig till rektorsexpeditionen samt som mosade mig under deras tyngd och kopplade polisgrepp på mig med mera.

Och min Walkman och mössan bedömdes ha samma värde och tog ut varandra så min anmälan om skadestånd för skadegörelse lades ner! Trots att Walkmans var omöjliga att få tag på (bärbara bandspelare), samt att den kostat mycket när farsan köpte den på 80 -talet!

Fel nummer 43:

"Undertecknad bedömer dock inte att Victor på ett djupare plan förstår och kan känna med de som han utsatt för våld eller eventuellt sexuellt trakasseri".

Rättelse:

Antagligen så kan jag inte känna med lögnare som falskeligen påstår att jag utsatt dem för "sexuella trakasserier".

Jag kan heller inte känna med någon som ser hela bråket men som griper tag i mig enbart! Släpper man ej när jag säger till om det så har man sig själv att skylla! Tjejerna som fick kiss på sig kunde jag känna med efteråt genom att jag sa ja till skadestånd åt den ena, och den andra slapp åtal efter att hon slog till mig!

Vid själva gärningen tyckte jag väl att det var roligt det jag gjort, på ett skadeglatt sätt (mössan) gentemot Herman.

Jag var likgiltig till tjejerna eftersom de betraktades som "Hermans vänner", och "fiendens vänner måste vara mina fiender".

Sjukgymnastanteckning

(Källa: Eva)

Fel nummer 44:

Observation

Eva skriver citat: "Victor har provat många olika idrotter men aldrig fastnat för någon".

Rättelse:

Fel! När jag var liten gillade jag simning.

I årskurs 4 så fastnade jag för friidrott och då särskilt sprint så som 60m, 100m och 200m. Höll på tills mitten av årskurs 8!

Fel nummer 45:

Eva skriver vidare citat "Det senaste han provat är friidrott som han höll på med i 7:an och 8:an."

Rättelse:

Nej, jag höll på med friidrott från årskurs 4 fram tills vårterminen i årskurs 8!

Var bland annat TC:s kämpe i skol-SM 04! Jag vär rätt så bra!

Sen kom diabetesen varvid jag la av helt på grund utav orkeslöshet.

Alla dessa fel tillsammans med de hittils ej publicerade 36 felen kommer att bli anmälda till Socialstyrelsen!

Omständigheter som styrker min sak i dessa fem fall av fel eller missuppfattningar, alternativt hänvisningar till handlingar eller personer som kan styrka min sak:

Fel nr 41 till 42- Läs hela förundersökningen i ärendet!

Fel nr 43 till 45- Hör med anhöriga till mig eller kolla med IFK-Umeå, det kanske finns bevis i deras handlingar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar