Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 2 december 2021

Mina föräldrars vittnesmål gällande mig och djur - daterat 2012 men aldrig publicerat tidigare - djurförbudet är kvar och de vägrar fortfarande att ta bort det!

 

Min katt Tiger (vilken förvaltaren gav bort,) år 2010.


Föräldrarnas svar gällande mitt "djurförbud mot samtliga djur" - djurförbudet daterat september år 2011, föräldrarnas svar är daterade februari år 2012 och användes i en överklagan till Kammarrätten som inte gick vägen - jag har aldrig postat deras svar förut så därför gör jag det nu!

Vidare försökte jag få förbudet upphävt i Maj förra året under år 2020 men Länsstyrelsen sa i princip att "ingenting förändrats sedan 2011" så förbudet kvarstod..

Som sagt, förvaltarna ställde till med en hel del skit - och nu år 2021 är man fri från förvaltarskapet sedan den 12 maj år 2020 men blir fortfarande inte av med djurförbudet - som är ett förbud som gäller tills vidare (ingen tidsgräns), som gäller samtliga djurarter och som innebär att jag inte får äga, ta hand om eller vara i samma rum som andras djur..

Jag har aldrig dömts för djurplågeri.

Jag brast i tillsynen av en hundvalp år 2011 och för detta fick jag djurförbud mot inte endast hundar, utan mot samtliga djurarter - tills vidare - detta trots att Länsstyrelsen kan dela ut tidsbestämda djurförbud mot specifika djurarter - men i mitt fall blev det så att man drog alla djur över en kam, och sket i att göra det tidsbestämt.

Nio år senare är man av med SoL-team, förvaltare etc men de vägrar fortfarande att ta bort djurförbudet...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar