Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 10 juni 2021

SVT Reporter ger uttryck för rasism genom att filma mig när hon talar om "elever med mindre tillgångar" - trots att jag hade 200kr i månadspeng och samma höga standard hemma som de vita under denna tid! (Har velat kommentera på detta ett tag.)


Så den här filmen från när jag gick i årskurs 7 på Tegs Central laddades först upp år 2009 tror jag på min gamla Youtube-användare, efter att jag hade överfört den från VHS via Pinnacle Studio 10 på datorn - man använde en adapter och sladd som kopplade VHS-uttaget i ena änden med en USB-sladd i den andra. Syftet med detta var på den tiden att spara gamla filmer från mina gamla VHS-band, och klippet var ursprungligen inspelat från TV år 2004. Efter att min Youtube-användare Mr_Nygren, och min andra Youtube-användare MrNygrenFan tagits bort - så laddades den upp på nytt i augusti år 2011 på min senaste användare mrnygren2 - en användare jag haft sedan 2010.

Så filmen laddades upp av historiska skäl, bara för kul - senare så passade den utmärkt för att påvisa att jag pluggat vanlig klass utan assistent i skolan. Assistent hade jag endast i årskurs 1 pga bråk, och i andra terminen av årskurs 9 pga bråk - Jag hade aldrig assistent pga att jag var mindre begåvad.

Okej, det som jag stört mig på tidigare utan att nämna det är att efter att reportern intervjuar Lisa-Marie Grefve angående månadspeng, och frågar om man kan märka ifall någon inte har lika mycket som andra - då svarar Lisa "Ja, det kan man märka ibland" varefter reportern flyttar kameran till mig - som om jag på något vis skulle ha mindre resurser än de andra. Först och främst så hade jag 200kr i månadspeng precis som de andra i klassen - vi bodde på TEG i Umeå vilket är ett finare ställe i staden. Jag var lika bortskämd som de vita eleverna. Men det är talande för den rasism som finns hos svenska auktoriteter att de utgår ifrån att den mörka killen automatiskt måste ha det mindre ställt ekonomiskt än de vita barnen!

Nej, som barn och ungdom hade jag det lika bra som dem - livet var toppen fram tills slutet av årskurs 9.

Det är i vuxenlivet jag haft det dåligt i jämförelse med svenskar och det beror på psykiatrins inblanding, min mors snack till dem och att jag tilldelades massor av "stöd och hjälp" som ingen vill ha vid flytten hemifrån - detsamma hände min tvillingsyster - där har man skälet. Det är de svenska myndigheterna som diskriminerar. Våra adoptivföräldrar behandlade oss likadant som andra fram tills min adoptivmor tog fram kniven och högg den i min rygg - för det var uppenbarligen mitt fel all skit som hände i nian - och hon som mor hade visst inte en plikt att vara på min sida.. Tydligen inte... Ringer du psykiatrin så fort jag uttalat något hemma då är det fan att hugga din son i ryggen.

Poängen är i vilket fall att jag finner det talande att reportern filmar mig när de snackar om elever med mindre tillgångar - fan vad rasistiskt att utgå ifrån att jag hade mindre. Jag hade förmodligen lika mycket som de andra under den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar