Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 2 juni 2015

Agenttråden- Tjurrusningen och envisheten med att inte ge upp i slagsmålsfilmen ifrån 06 berodde på?

Ja, det var helt sant. Jag var intresserad av tjejen som sa "Christoffer lägg av" just innan jag smällde till honom.

Då Stål skämde ut mig inför henne, och därmed sårade min manlighet - så försökte jag att som det står i texten ovan "sätta allt på ett kort".

Ville försöka vinna slagsmålet och få respekt efter att brudarna skrattat.. Något jag gick igång på! Men i värsta fall gå ner som en kämpe då även det är manligt.

Att ge mig av som en fegis inför henne var ju inte ett alternativ.

Jag hade aldrig stannat och slagits om inte brudarna varit på platsen och skrattat..

Länk till inlägget om händelsen:

PS: Det var Veronica som filmade, och Sanna Larsson var jag intresserad av.

Detta inlägg görs som en komplettering av Agenttråden.


Det finns ingenting mer frustrerande än det när man är en ungdom och kille..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar