Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 1 juni 2015

"I FEEL LIKE HELL 1" Autentisk ingående beskrivning ifrån 07-02-2007 av alla händelser på Tegs Centralskola och hur jag mår efter dessa, hittad på Meetyourmessenger - Jag trodde inte att sajten existerade fortfarande och hade glömt bort dessa inlägg! (Hittade dem via Agenttråden, klicka på bilderna för större bilder.)

Länk till artikeln:
http://meetyourmessenger.se/timesarticle.asp?requestid=2526278

I FEEL LIKE HELL 1

"Allt har ju gått åt helvete!



Man orkar ju knappt leva längre..



Sedan 9:an så har allt varit skit..



Det blev tjafs på TC, en snubbe som är min kompis nu men som är på hem i Uppsala nu efter att ha misshandlat några, tidigare hedde sönder min bandspelare genom att kasta den på mig, jag gav igen.. Lärarna tog fast mig och beskyllde mig, och en tjej som drabbades av min hämnd slog till mig i ansiktet... (Hon träffades av stänk från en mössa jag kissat i som killen som hedde sönder min bandspelare rådde om). Iaf så släppte inte läraren mig då jag bad honom så jag slog honom på armarna och klöste honom i ansiktet för att han skulle släppa... Då kom två till vuxna ur fritidspersonalen (män) och hjälpte han och tog hårda grepp som gav mig värk aslänge.. Iaf så drog sedan rektorerna in polisen och gjorde anmälningar, jag blev avstängd ifrån TC i en vecka..



Lärarna kom hem till mig med läxorna.. Snubben som börjat skiten och de andra bråkstakarna fick vara kvar.. Senare efter dessa veckor hade gått så var det en vecka kvar tills jullovet 2005, då bestämde rektorerna att jag skulle övervakas av en "fritidsledare" (de har hand om skol-IF).. Dessa förföljde mig överallt och man fick aldrig vara ensam.. Alla ovänner hånflina och vännerna drog sig undan för de tyckte det var så udda... Man kände sig typ helt annorlunda.. Jag drog hem mitt på torsdagen i ilska.



Efter lovet hade föräldrarna snackat med rektorerna och dessa sade att det skulle upphöra, dem hade fixat en "extralärare" till klassen som skulle vara ett extra stöd för alla.. Efter några dagar kände jag mig förföljd av honom, han var ung och trevlig men han kom senare fram till mig och sa att han bara lotsades vara ett stöd till de andra men att hanns egentliga uppgift var att övervaka mig så jag inte hamnade i mer trubbel (hade ju blivit nerbrottad på rektorsexpeditionen och de hade legat över mig och hållit fast mina armar och ben, en av lärarna var tjock också.. (Inte så skönt)...



Sen hade de ställt sig för den enda utgången när jag ville dra hem så jag attackerade dem men det slutade ju med att jag låg på marken med de över mig.. Iaf, jag var hämndsugen på killen som startat allt för han hade bara kunnat sitta och flina i korridoren och tydligen skulle den här killen som kallade sig "personlig assistent" övervaka mig så att jag inte gör ngt...



Det fanns en 7:a, en tjej, som varje gång när vi träffade varandra skulle knuffa på mig och fälla dumma kommentarer, hon hade alltid massa andra småtjejer med sig.. Hon anklagade mig för att ha tafsat henne på brösten efter att jag knuffat bort henne när hon kom och putta på mig.. Hon polisanmälde det också men hon var en känd bråkstake och hennes version höll inte för åtal.. Den gick knappt vidare.. Men jag blev ändå arg över att hon hade haft mage att anmäla.. Och rektorn trodde på henne först...



Iaf så klagade jag hos rektorerna över att jag hade assistent, vi hade skakat hand om (när föräldrar och andra lärare var där) att jag skulle slippa sådant...! Jag sa att jag inte godtar det om inte den andra personen också får en.. Annars blir jag den enda som "bestraffas".. Han sa att jag inte skulle se det som ett straff utan som ett stöd och att det inte var aktuellt att ge honom det... Han sa att det var nödvändigt för att det händer så mkt runt mig nu.. "Först det där bråket med lärarna, sedan att jag hotade att hämnas (hade fått den där killen och hans gäng på mig på stan) och sedan sexuella trakasserier mot tjejerna... (Jag hade retat några idioter med flörtningar och flin..) Han kallade mitt hånleende mot den där tjejen som sexuella trakasserier.. Jag sa att eftersom killen slagit mig på stan så borde han också få assistent men det hade ju inte hänt på skolan tyckte rektorn...



Jag for hem och skolstrejkade sedan, jag ställde krav på att jag inte far till skolan sålänge de inte tar bort assistenten.. Dem vägrade, men de hade ändå plikt att ge mig utbildning och de fick inte relegera bort mig från skolan, för den regeringen som fanns då godkände inte det.. Iaf så slutade det med att efter 3 veckor så var man på Individuella programmet, IV. Där folk som har dåliga betyg efter 9:an går. Killen som startat alltihop fick vara kvar på TC, men eftersom han inte pluggade ngt och bara hängde så hoppade han av efter ett tag. Jag hamna på IV som sagt, jag hade bättre betyg än de flesta där men fick plugga där då man inte kunde byta till ngn vanlig högstadieskola mitt i terminen. Eftersom man på IV bara har kärnämnena så fick jag plugga övriga ämnen med assistenten, han kom dit eftersom att jag skulle undvika att vara på TC! (Jag gick tydligen inte där längre även om jag hade läxor därifrån och assistenten fortfarande behövdes...)



Jag kan säga att jag fick rätt bra betyg i slutet men betygen från TC blev bara G för lärarna kunde inte ge högre då de inte sett hur jag jobbat. och så.. Och det är inte så konstigt.. Jag blev ovän med typ alla runtom kring min klass på IV, kände typ ingen, det var en mörk kille som jag umgicks med men han for bara spårlöst bort en dag, han var ju från Afrika så.. Den svenska killen jag tyckte var schysst var man inte med på fritiden. Annars så var det två tjejer och två killar i parallelklassen som kallade mig efterbliven och hånade mig och gjorde sig till. Jag hotade att spöa dem och en av killarna kaxade mot mig.. Efter ett tag började killen jag gillat vara med dem för att de var ju ändå fler... Iaf så blev det inget bråk för lärarna kom och jag drog hem men jag mådde dåligt nästan hela terminen.. Alla kompisar gick på TC och när jag skulle hälsa på dem så blockerade lärarna dörren (om man inte går på TC får man inte komma in!) Jag sa att jag hade lektioner därifrån.. Dom ba: "Ja, men du är inskriven på IV".. Iaf så tappade man kontakten med de flesta av de gamla kompisarna när man inte gick där längre. Och en som man umgåtts med mkt, Alexander, ignorerade mig typ halva terminen..



Senare sa han till en snubbe jag kände från året innan att han inte hade kontakt med mig för att alla i hans klass hatade mig (alla var tjejer där utom 4st som var killar, dessa fyra var han, en jag inte känner, min dåvarande fiende som bråket startat med (Herman) och en annan som tyckte illa om mig..) Alla tjejer i hans klass hatade mig, då Tove som fått kissmössan på sig gick i den klassen... Utom min syrra då.. Han ville inte ha kontakt med mig för att han var rädd att han skulle bli retad för det.. Ja, så det var rätt många som bröt med mig efter mösshändelsen och ryktena och andra hade man bara förlorat kontakten med."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar