Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 12 maj 2015

VÅREN ÅR 2006 med samtliga inlägg- Nedläggningsbeslut kring "sexuella trakasserier", utdrag ur BUP-journalen ifrån denna period, DOMEN i möss-ärendet, samtliga anmälningar och förundersökningar gjorda under våren 06 och MSN-konversationer från våren 06.

Jag med syrran efter skolavslutningen i årskurs nio i juni år 2006, på framsidan av föräldrarnas tomt! Grundskolan är nu över..

Morföräldrarnas mercedes i bakgrunden.


BUP:s beslut att aktualisera mig för utredning efter händelserna i december 05 (BUP-journalkopior), daterat 2005-12-16 kl. 10:25:

Visar vad som skedde på BUP i direkt anslutning till händelserna på Tegs Centralskola den 13 december år 2005, och hur Barn- och Ungdomspsykiatrin ensidigt lät Skolkuratorns version av diverse händelser och rykten få bli fakta i min journal hos dem! Även efterspelet gås igenom:


Hembesök av Kurator Sibylla och Psykolog Per Höglund (BUP-journalkopior), daterat 2006-01-09 kl. 08:55:

Min och min systers situation i skolan i årskurs nio på Tegs Centralskola gås igenom, och det blir tydligt att vi var utsatta för både mobbning, ryktesspridning och rasism:


Anmälan, förhör med mig och nedläggningsbeslut i sex-trakasserier ärendet (sexuellt ofredande), anmälan daterad 2006-01-11 kl. 11:26:

Visar att den anmälan som riktades mot mig angående misstänkta sexuella trakasserier mot en sjundeklassare på Tegs Centralskola (rubricerat som "sexuellt ofredande"), och som gällde att jag skulle ha tagit denna tjej Elin "Åkiz" Åkerlund på brösten vid två tillfällen- inte gick vidare till åtal!
Trots detta så har BUP-personal framställt mig som skyldig:


Det var mina adoptivföräldrar, specifikt adoptivmorsan, som orsakade en BUP-utredning efter allt med anklagelser om sextrakasserier och händelsen med mössan, i början av år 2006!

Visar att mina adoptivföräldrar genom att agera på helt fel sätt som föräldrar vid konflikter, inte har värnat familjen -och därmed orsakat att jag blivit utredd av BUP och även att syrran blev det:


Två gamla vänner ifrån förskolan år ett ger mig det stöd inte ens föräldrarna ville ge mig under våren år 2006, MSN-konversation daterad 2006-01-17 kl. 22:55:

Visar att det fanns folk som höll med mig, och som kände till den riktiga historiken kring mitt förflutna med bråk osv -den historik som inte var ensidigt vinklad mot mig:


Att jag sen inte levde upp till min egen önskan om att bli en av dem igen är jag djupt besviken på mig själv över:


Åtgärdsprogramet för min skolgång på Individuella Programet våren 06, daterat 2006-01-24:

Visar att adoptivföräldrarna lät skolan ta del av BUP-utredningen och annat..! Pluggade på en ny skola men TC:s lärare hade ansvaret för mina uppgifter:


Neuropsykiatrisk Anteckning av Kurator Sibylla Lindgren, daterad 2006-02-03 kl. 10_00:

Visar att jag fick mitt första neuropsykiatriska utlåtande av BUP i början av februari år 2006, och att de bedömde att jag bara uppfyllde 3 kriterier av de 6 man behövde för att anses lida av diagnosen Aspergers syndrom eller alternativt Autism:


Psykologutlåtande gällande min Neuropsykiatriska Utredning, daterat 2006-03-13 kl. 08:59:

Innehåller även anteckningar ifrån tiden just innan utredningen blev klar samt en Sjukgymnastanteckning ang min motorik- visar de diagnoser jag fick år 2006 under mars månad och hur psykologen resonerade:


I'm a Gentleman- ett av mina många patetiska försök att vara gentleman under 06 gentemot tjejer, MSN-konversation daterad 2006-03-31 kl. 14:49:

Visar en MSN-konversation emellan mig och en tjej som jag var intresserad av, där jag då försöker att visa mig tuff och handlingskraftig inför henne bl.a:


Psykolog Per Höglund träffar mig för att följa upp den senaste händelseutvecklingen, daterat 2006-04-04 kl. 09:02:

Visar bland annat att jag bedömdes vara i behov av detaljerad information kring hur man "blir ihop" med tjejer, och att skolan fungerar bra sedan flytten ifrån TC:


Länk till ett inlägg som visar ungefär hur jargongen gick på IV där jag blev utfryst av elever, daterat 3-4/04-2006:

Visar att jag blev mobbad och utfryst av elever på IV dit jag flyttats efter att situationen på TC bedömts ohållbar, läs apbergetkonversationen nerifrån och upp.

PS: Plugget fungerade på IV men jag var inte med i kamratskapen, utan jobbade mest för mig själv:


Invandrarungdomar ifrån Ålidhem är beredda att backa upp mig vid en uppgörelse med BB, daterat 2006-04-11 kl. 00:43 på MSN:

Visar min konversation med andra ovänner till BB och hans gäng, en kille som skrivit och uttryckt hotelser mot mig och dem på Apberget.se under 05-06, samt som var god vän med Herman och Elin Å vilka ställde till att jag fick byta skola. Han var dessutom rasist så vitt jag vet! (Precis som Elin Å med vänner):


Anmälan gällande Olaga Hot gentemot KÅRV på Apberget, daterat 2006-04-26 kl. 12:49:

Visar min anmälan som jag gjorde mot användaren KÅRV den 26 april år 2006, en god vän til BB bl.a. och denna anmälan är viktig för att ge en komplett bild av skéendena våren år 2006:


DOMEN gällande OFREDANDE och MISSHANDEL/FÖRSÖK TILL MISSHANDEL på TC i dec 05, daterad 2006-04-28:

Visar vad DOMEN blev efter händelsen den 13 december år 2005 på Tegs Centralskola, där jag kissade i en mössa och slängde mot en annan elev men som träffade fel elev, och där jag klöste en manlig lärare som grep tag i mig och höll fast mig:


Förundersökningsprotokollet ang Misshandel, där jag blev utsatt för brottet av tre andra personer utanför ICA på TEG, i närheten av Tegs Centralskola -daterat 2006-05-02 kl. 12.00 - 13:30:

Allas versioner kring misshandeln finns att läsa, inklusive bilder på mig efter händelsen:


Min berättelse angående bråk med BB just innan sommaren 06, efterspelet daterat 2006-05-04:

Visar vad som hände efter tidigare nämnda misshandel där jag blev misshandlad av tre andra personer- och beskriver min bakgrundshistoria till alla inblandade:


Anmälan ang Övergrepp i Rättssak/Olaga Hot på Apberget, daterat 2006-05-05:

Visar intressanta utdrag som beskriver bl.a. hur BB fegat ur när uppgörelse nr 2 skulle bli av:


Familjekontakt behandling FFT -DOM efter möss-ärendet i dec 05, daterat 2006-05-09 kl. 11:04:

Man går igenom dels målen med behandlingen, dels aktuella händelser där bland annat misshandeln jag utsatts för den 02/05-2006 nämns:


Film ifrån den lilla picnic vi hade med brännboll och grillning just innan avslutningen av skolterminen på IV-programmet våren år 2006.


Sommarlovet år 2006 är här. Tegs Centralskola är nu historia..!

Bilder på mig som är tagna just efter Tegs Centralskolas avslutningsfest på Hamnmagasinet i Umeå för niondeklassare, där jag fick deltaga vid F-klassens bord snarare än BIS-klassen (jag hade inte glasögonen på festen utan de användes bara vid fototillfället):




Bilderna ovan var bilder tagna just innan eller efter avslutningsfesten i årskurs nio. 

"Agentbilder" blev de först efter att en användare på Flashback sett bilderna på Apberget (där en annan användare tyckt att jag liknade en Agent ifrån filmerna "The MATRIX"), läst kommentaren och börjat länka till bilderna i tråden om mig på Flashback i mars år 2007- samtidigt som han myntade begreppet "Agent Victor".


 Tidigare år
 Adoptionen 
90-02/23 - 90-11/07:



 År 1990:


1990-1991:


1991-1992: 


1992-1993:


1993-1994:



1994-1995:


Dagiset Karlavagnen, Avd Solens sammanfattning av mig 93-95:


1995-1996:


1996-1997:


1997-1998:


1998-1999:


 1999-2000:


2000-2001:


Skolhälsovårdsjournalen med REMISSEN till BUP
1996-2006 (REMISS år 2000):



2001-2002:


2002-2003:


2003-2004:


2004-2005:


VÅR2005-HÖST2005:


HÖSTEN ÅR 2005 -med samtliga inlägg:





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar