Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 30 maj 2015

Jag beskriver ingående kring min situation i januari år 2007 kring blockeringen ifrån Apberget och utsattheten på stan som jag då genomlevde, upptrappningen inför Agenttråden är nu här! (Används som en del av historiken som jag försöker visa er läsare, och är ett kompliment till BUP-utdragen ifrån samma tid.)


Länk till det icke rättstavade inlägget ifrån 07https://www.flashback.org/sp6523172

"Gör ju typ just ingenting på dagarna. Det kan vara skönt ibland, men jag mår ändå dåligt... Har förlorat min kontakt med mina gamla kompisar tack vare Tegs Centralskola (TC), jag hotas dagligen av folk ifrån IV och Holmsund som vill spöa mig för det ena och det andra, de hotas via msn, eller när jag är på stan, dem är alltid på stan, de är inne på kungspassagen hela tiden.. Varje gång man går där så är det antingen tjejkompisar till dem som ger en knäppa blickar och fäller elaka kommentarer samt så spottade en av dem på mig men jag hotade denne med att om den gör om det så spottar jag tillbaka, så då gjorde personen inget.. I alla fall, killarna kommer fram och knuffar på en och de är alltid tre stycken eller fler när de gör det.. Sen hotar dem och kaxar med en... En ville tex att vi skulle göra upp för ett tag sedan, de kanske var upp emot 20 pers men jag undvek för mina kontakter fanns inte på plats.. Jag har visserligen kontakter på MSN och på Draggen (Dragonskolan) men de har skola varje gång så dem kan aldrig ställa upp om ovännerna dyker upp på dan..

Sen så vill jag hämnas på en tjej i 18-årsåldern, hon har förstört det mesta av mitt sociala liv.. Grejen är att jag bryr mig inte längre, hon som är admin på apan (apberget.se) får skylla sig själv! När jag träffar henne så ska hon få.. Hon har varit en "pain in the ass"..! Hon kollade in min apa (användare på apberget kallades så) hela tiden och man kunde inte blocka henne för att hon var admin... Admins kan kolla in folk som blockat dem! Hon har satt väldigt långa blockar på mig för att jag skrivit saker som hon inte gillar, t.ex. att någon är för homovänlig för att vara ett föredöme för Sverige.. Hon anser att allt hon inte gillar är ett brott mot reglerna.. Hon satte en block på mig i två veckor så jag inte kunde skriva meddelanden, GB inlägg (gästboksinlägg), skärmmeddelanden och allt annat.. Kunde inte skriva i min egen grupp ens..

Jag kunde skriva diarium (dagbok) och i beskrivningen på mina grupper. Jag kritiserade henne och förklarade för alla som läste diariumet hur det låg till och sen jämförde jag henne med en diktator. Hon hånade dock bara diariumen. Då bestämde jag mig för att utnyttja min grupp "Sexistiskt-Initiativ" och som hade 159 medlemmar som för det mesta gillade mig.. Hur som helst, så skrev jag samma sak i beskrivningen där, då gick hon in i min grupp (admins kan alltså bli medlemmar i grupper utan att bli tillåtna av gruppledaren)! Sen skrev hon massa skit och grejer, sen gick hon ur... Jag kritiserade henne för det och kallade henne en ful diktator med mera.. Sen uppmanade jag alla på min sida att klaga.. Folk som ställde upp för mig gjorde t.ex. ett forum i "Apberget feedback" (en annan grupp där medlemmar kunde komma med tips om utformningen av sajten och synpunkter), men det blev bara skit i slutet ändå, statsadmins sa att de litar på "Viktorias omdöme" och att det var rätt att blocka mig.. Sen så klagade en massa användare som Viktoria kallade "13-åringar" i hennes gb (gästbok), hon svarade i forumet såhär: "Till alla som är trogna till Mr_Nygren och säger att "oblocka honom, annars!" till er uppmanar jag att läsa på reglerna för denna sajten som alla har skrivit på, de som inte godtar dom kan lämmna sidan..." Sen blev det tyst..." Efter ett tag så var min användare blockad tills vidare från att logga in på hela sajten..

Jag loggade in på syrrans och lotsades ta mig själv i försvar först, sen avslöjade jag vem jag var.. Det var tydligen så att någon annan admin blockat mig ifrån sidan när denne läst min beskrivning i gruppen som var ett brott mot reglerna efterssom den omtalade "Admin Viktoria" på ett "mycket elakt och otillåtet sätt"... Sen besökte jag gruppen "Sexistiskt-Initiativ" som först inte gick att finna, men jag kollade i fliken under grupper- den fanns kvar men bilden och sloganen var borta. Jag kollade in den.. Då fanns det enbart tre stycken prickar kvar i beskrivningen.. Och när jag kollade medlemmarna så var det kanske 27st kvar. Resten av de 159 medlemmarna hade de raderat!!! Och alla forum var raderade! Jag hade satsat pengar på gruppen så jag blev inte skärskilt glad över att admins raderat den.. Dessutom hade man gett supporter till typ alla medlemmar i gruppen (ja, jag erbjöd fördelar på sajten till alla dem som gick med i min grupp, jag hade möjligheten att ge folk det genom SMS-påfyllning) och vad fick man för det..: 2000kr bortkastat i sjön..

Jag hann inte ens hålla ett första möte IRL (in real life/i det verkliga livet) med medlemmarna. Admins radeade gruppen på grund utav kritiken mot Admin Viktoria, de blockade mig för att dem tyckte att jag inte förtjänade att vara kvar på apan (apberget.se).. Min användare finns kvar, men jag kan inte logga in.. Jag skapade en med farsans personnummer.. Men någon snokade runt och upptäckte den så den blockades.. Då loggade jag in på syrrans. Admin Viktoria som bara var 18 år (jag är 17) sa att "apberget tar förövrigt ingen hänsyn till din syster och hon får helt enkelt beklaga att hon har en sådan bror som du".. Sedan blockade de våran IP-adress så man inte kan nå sidan från vår dator.. Jag gick in på pureprivacy (en sajt där man kunde logga in på andra sajter via en annan IP än den de blockerat), men efter första gången så var även den blockad.. Då for jag till stan och skulle logga in på syrrans! Men den var blockad.. Min syrra blev ju förbannad som satan... (Oskyldig och allt).. Morsan ringde och bad dem ta bort blocken på henne, dem sa att de skulle göra det dagen efter.. När hon frågade om mig sa dem tidigast om 6 månader men enligt andra har de sagt för alltid om min block.. Dagen efter var inte blocken borta så min syster Victoria Deborah klagade... Farsan ringe upp.. De sa att hon kunde logga in, men inte ifrån hemdatorerna för dessa skulle fortsätta blockeras... Jag gjorde ju en liten hämnd mot Admin Viktoria.. Gjorde en film där hennes bilder visades, sen hade jag vissa texter om henne och andra Apberget-admins.. Dock på svenska, så filmen riktades till svenskar.. Hennes personnummer och vart hon bor fanns med =).. Det sårade henne men det har nog gått över nu.. Jag är dock fortfarande blockad så jag vill ge igen mer.. (Det ska svida länge, lika länge som jag är blockad).. (PS: det var kopierat material (bilder) ifrån Apberget så hon la själv ut dessa ifrån början..)..

Bara för att hon har makt att blocka mig på apan och sedan hånskratta åt mig, så betyder ju inte det att jag inte är starkare irl (i det verkliga livet).. Hon skulle sannerligen behöva spö men frågan är hur man ska ge igen, en sak är säker och det är att hon ska inte komma undan ostraffat efter att ha blockat mig från sidan.. Jag var beroende av gruppen och sidans funktioner.. Mycket folk där som jag inte kan nå nu... Den satans bitchen... ... Irl har ju jag mest att säga till om som kille (tänkte jag då). Jag gillar inte att slå tjejer, men hon är ett undantag.. Tack vare henne kan man inte längre ha kontakt med folk på apan (apberget) och min grupp som man satsat pengar på (Sexistiskt-Initiativ, som  hade 159 aktiva medlemmar) är raderad.. Hennes fel, hon ska fan få smaka på sin egen medicin..

Annars är jag jävligt deprimerad, jag blev ju dömd för misshandel mot Ted, läraren i Teknik på Tegs Centralskola.. Han ville ha 12000kr. Han fick bara 1000kr.. Så jag vann i rätten. Men jag fick ändå ett straff att måsta fara till BUP. Snacka med socialtjänsten och så..

Jag använder t.ex. Zoloft, ett antidepressivt medel som ska förhindra att jag blir arg.. Jag ser inte att det är nödvändigt men föräldrarna inbillar sig att det blir bättre med det.. Nackdelen är att jag nu måste ta det för man kan inte sluta, då kan man få ont i huvudet och massa andra biverkningar.. Om detta sades det inget när jag började att ta medicinen.. Måste ta två tabletter varje middag, inte är det bättre av att man fick diabetes i 8:an och måste ta sprutor fyra gånger per dag... De som hotar att spöa mig hånar mig också dagligen och speciellt över att "jag inte har några vänner".. Åtminstone inga som är med mig på stan (när de trakasserar mig)..

Aja, det var nog det.. Jag är deprimerad över att allt har gått åt helvete och jag drömmer om att samtliga skyldiga ska straffas!!!/ Mr_Nygren.."


Länk till BUP-anteckningar kring detta:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2015/05/2007-01-10-familjekontakt-behandling.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar