Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 2 mars 2015

Förundersökningsprotokollet ang Misshandel, där jag blev utsatt för brottet av tre andra personer utanför ICA på TEG, i närheten av Tegs Centralskola 2006-05-02 Kl. 12.00-13.30.


Andra bilder tagna av mig ifrån misshandeln den andra maj år 2006 i närheten av Tegs Centralskola:





Innan händelsen i förundersökningsprotokollet ovan hade jag på MSN diskuterat att tillsammans med invandrarungdomar ifrån Ålidhem spöa BB och hans kompisar. Dessa planer blev aldrig satta i verket eftersom att jag mest spelade dataspel på kvällarna, och pluggade på IV på dagarna.

Anledningen till att jag aldrig hörde av mig till grabbarna ifrån Ålidhem var ju att de snackat om "att hämta vapen" i diskussionen över MSN. Jag tyckte att det lät riskabelt ifall något skulle gå fel, och valde därför att aldrig sätta planerna i verket.

Men konversationen kan ändå ses som intressant för våren år 2006 - då den visar att det fanns fler som ville slå ner BB och hans kompisar. Således var jag inte ensam om att vilja slå ner dem.. Och med tanke på att de andra var invandrare ifrån Ålidhem så visar det ju mer än väl att det fanns rasism med i bilden, då dessa individer hamnat i konflikt med BB och hans gäng till följd av att de var "negrer" enligt BB och hans kompisar..

Och ja, jag själv blev kallad svartskalle, neger med flera ord som anmärkte på att jag inte var vit:

Uppföljning på ärendet ovan (där det berättas om vad som hände därefter när jag skulle ta hämnd tillsammans med mina kompisar, och hur jag och Herman blev vänner igen m.m.) hittar ni här: 

Andra ärenden av betydelse för förundersökningsprotokollet ovan (bakgrundshistorier) hittar ni här:

Anmälan, förhör med mig och nedläggningsbeslut i sex-trakasserier ärendet (sexuellt ofredande) hittar ni här: 
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/08/beviset-for-min-sak-att-jag-aldrig-6.html

Förundersökningen kring händelsen med mössan (ofredandet) hittar ni här:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/09/forundersokningsprotokollet-som-bevisar.html

Förundersökningsprotokollet gällande klösmärken på lärarens huvud (misshandel/försök till misshandel) hittar ni här:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2014/06/forundersokningsprotokoll-gallande.html

DOMEN angående kiss-mössan (ofredandet) och  klösmärken på lärarens huvud/måttade slag (misshandel/försök till misshandel) hittar ni här: 
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2014/06/domen-gallande-ofredande-och.html

ALLA väsentliga handlingar som publicerats på bloggen, ifrån hösten år 2005, hittar ni här i detta inlägg: 

Anmälan gällande olaga hot mot användaren KÅRV på Apberget - av betydelse för förundersökningen ovan, hittar ni här:

Diskussion med folk som stöttade mig där det diskuteras bl.a. om ifall BB skulle slå ner mig kring vad som skulle hända då:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar