Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 7 februari 2015

MSN-konversation med LINN F daterad 2005-11-21 klockan 23:50- Sker innan anklagelserna om 6-trakasserier, men fjortisarna har redan här börjat att heja i korridorer osv, syftar på att visa hösten 05 innan konflikterna!

LINNNNN¨           säger:
VICTOR   DET ÄR NÅN SOM TYP HAR HACKAT SEJ IN PÅ MIN MSN, SÅ DU VET, DOM SA ATT DOM TYP SKULLE SKRIVA SKIT TILL ALLA PÅ MIN MSN ? HAR DOM SKRIVIT NÅTT TILL DEJ ?
Victor Nygren säger:
JA!
Victor Nygren säger:
Retade upp mig ganska rejält 
LINNNNN¨           säger:
asså förlåt, jag är verkligen sur på dom nu, det var mina kompisar som gjorde det.. eller jaa.. kompisar och kompisar.. men förlåt om det var nått dom sa iaf..
Victor Nygren säger:
Kk, Trollbarnet_?? 
LINNNNN¨           säger:
ne, inte hon.. jag känner henne inte, men hon är typ psyk hon vill mej nått, ellt off.
LINNNNN¨           säger:
helt*
Victor Nygren säger:
Mm, haha  .. Du verkar inte vara så puckad iaf.. Hon lura av mig pengar den Jä*eln
LINNNNN¨           säger:
va? hur då, vad gjorde hon ?
LINNNNN¨           säger:
hur mkt var det då?
Victor Nygren säger:
Här ville man bli kompis med hon och Frida..! Gav dom supporter tillochmed, direkt efter började hon snacka skit om att jag var ful neger invandrare, en tönt mm.. HON ÄR HELT JÄVLA CP STÖRD!! Hon är inte ens värd 50 öre.. :/
LINNNNN¨           säger:
så jävla dålig stil.
LINNNNN¨           säger:
jag skulle bli hur jävla sur som helst.
Victor Nygren säger:
Mm, varför heja du på mig idag??  .  .. Jo, hehe, en kille och han hade fått spö.. Men jag har nog många kill kompisar för att inte behöva ge dom supporter för att försöka bli vän, det är tjej kompisar jag har få av 
LINNNNN¨           säger:
vet inte, du verkar schysst ?   men tycker du det är irriterande kan jag sluta ?
LINNNNN¨           säger:
haha, okeej.. ;p
Victor Nygren säger:
Alltså
Victor Nygren säger:
Om ni tävlar om vem som hejar mest på mig så äre irriterande, men annars om det är av ngt positivt skäl så blir jag bara glad 
LINNNNN¨           säger:
oj sorry, du får ta om det där msn vart knas, så jag såg det inte ?  
Victor Nygren säger:
Om ni tävlar om vem som hejar mest på mig så äre irriterande, men annars om det är av ngt positivt skäl så blir jag bara glad 

Victor Nygren säger:

LINNNNN¨           säger:
tävlar ? varför skulle vi tävla om det, det vore juh bara barnsligt, eller vad tycker du,
LINNNNN¨           säger:
det är då inte negativt,  
Victor Nygren säger:
Men
Victor Nygren säger:
Mathilda sa att det var ngn sorts tävling :/
Victor Nygren säger:
På apa
Victor Nygren säger:
Fråga henne det också
LINNNNN¨           säger:
okej  
LINNNNN¨           säger:
enligt henne kanske det var en tävling ? inte för mej ?
Victor Nygren säger:
Okej, eller kan ngn ha gått in på hennes apa också? 
LINNNNN¨           säger:
jag vet inte ? kanske, vi hade då samma lösenord förut ? kanske.. 
Victor Nygren säger:
Haha, kan man ha samma? 
LINNNNN¨           säger:
hahaha, jaaaa.. samma lösenord är juh klart man kan ha.. ;D
Victor Nygren säger:

Victor Nygren säger:
Du har kille?, har jag rätt?
LINNNNN¨           säger:
nejdu, ingen kille här..
Victor Nygren säger:
Okej  .. Gjort slut nyligen??
LINNNNN¨           säger:
haha, nej typ 2 månader sen.. 
Victor Nygren säger:
Okej   :
Victor Nygren säger:

Victor Nygren säger:
Hehe
LINNNNN¨           säger:
  yaz,
Victor Nygren säger:
Ärligt så träffade jag den där Trollbarnet_ och Frida på Rimmi nära TC en gång.. Dom hade typ inte med sig nå pengar och vi hade bestämt på msn att träffas.. Jag gav dom ca 50 kr att köpa upp för  .. Osmart^^ .. Vilket fall så var dom inte vänliga tillbaks 
Victor Nygren säger:
Prata skit så fort dom var hemma vid datorn, blev sur som fan 
LINNNNN¨           säger:
så jävla elakt, du måste vara jävligt sur..
LINNNNN¨           säger:
vad heter den där troll tjejen?
Victor Nygren säger:
Elin typ
Victor Nygren säger:
Hon blocka mig för ett litet tag sedan, har blockat henne
LINNNNN¨           säger:
edin/åkerlund ? 
Victor Nygren säger:
Nej
Victor Nygren säger:
Kanske Edin, ingen aning
Victor Nygren säger:
Trollbarnet_ på apa
Victor Nygren säger:
Inte ngn som går på TC iaf
LINNNNN¨           säger:
nehe, går hon inte på tc ? okej, då kan det inte ha varit den jag menade..  
Victor Nygren säger:
mm, men hon känner Friiida_ på apa
Victor Nygren säger:
Hon går på TC
LINNNNN¨           säger:
aa, hon går i min klass.
Victor Nygren säger:

Victor Nygren säger:
Förstår inte varför hon också snacka skit
Victor Nygren säger:
Bra kompis med henne? 
Victor Nygren säger:
C ya, ska sova 
LINNNNN¨           säger:
ne, hon är jävlig, 
Victor Nygren säger:
?
LINNNNN¨           säger:
okej, vi ses imorgon, kram 
Victor Nygren säger:
Jag tyckte hon var vacker ärligt, men hon var inte skärskit glad.. Inte ens när hon fick supporter 
Victor Nygren säger:
Aja, VI ses! 
LINNNNN¨           säger:
yes 
Victor Nygren säger:
Kram
LINNNNN¨           säger:
kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar