Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 7 februari 2015

Dåvarande kompis lägger in ett par goda ord åt mig hos Linn som vill stanna kompis- daterat 2005-12-08 klockan 23:43, syftet är att visa dåtiden två dagar innan jag fyllde 16 år och fem dagar innan händelsen med kissmössan som orsakade utredningen på BUP.


Victor säger:
Tja
Victor säger:
Görs?
Victor säger:
Syrran tycker du är het!
Tomas L säger:
ok..
Victor säger:
Haha
Victor säger:

Victor säger:
Ey, kan du hjälpa mig att snacka med en tjej jag tycker är schysst.. Om du säger ngt nice kanske min status hos henne höjs? 
Victor säger:
Hon är snygg också
Victor säger:
hehe
Tomas L säger:
ok
Tomas L säger:
vem då
Victor säger:
Hon heter Linn
Tomas L säger:
ok
Tomas L säger:
ge mig apa då
Victor säger:
Inte på msn?
Victor säger:
Bjuda in?
Victor säger:
Ok, apa kanske är bättre
Victor säger:

Victor säger:
forsan_
Tomas L säger:
jajamen
Tomas L säger:
ok
Tomas L säger:
vad ska jag säga då?
Tomas L säger:
att du är en schyst kille
Tomas L säger:
att hon ska satsa? eller?
Victor säger:
Skriv bara ngt
Victor säger:
Du kan ju adda henne
Victor säger:
Och säga att du är min poolare
Victor säger:
Hon lär ju flamma upp
Tomas L säger:
men jag skriver såhär.."Ser att du är Mr_nygrens kompis och jag som en bra poolare till honom vill bara intyga om att han är en mycket fin kille"
Victor säger:
Okej .. Hon lär svara
Victor säger:

Victor säger:
Men schysst om du gör det , gästbok?
Victor säger:

Tomas L säger:
 haha, okej..
jo han är schysst 
Tomas L säger:
så svarade hon
Victor säger:
Haha , .. Man får ju se vart det leder..
Victor säger:
Men jag ser inget inlägg?
Tomas L säger:
meddelande
Victor säger:
Aha, okej
Tomas L säger:
jag skrev "satsa då"
Tomas L säger:
hon svarade: Re: Inget ämne

gillar han inte på det sättet, han är schysst men som thats it.
Victor säger:
Haha, okej  ..
Victor säger:
Det blir aldrig mer än vänner.. :/.. 
Tomas L säger:
så är det ofta
Tomas L säger:
sen de tjejer som tycker om en tycker man inte om mer än kompis
Victor säger:
Mm, :/.. Men just nu skulle jag kunna bli ihop med nästan vem som helst bara hon inte är tjock som ett monster
Victor säger:

Victor säger:
Ey, skaru supa på Nyår?
Tomas L säger:
jajamen
Tomas L säger:
sj?
Victor säger:
Jag tacka ja, men jag vet inte
Tomas L säger:
till vem?
Victor säger:
Till gruppen
Victor säger:
Aktiviteten "
Victor säger:

Tomas L säger:
soft
Tomas L säger:
men brb
Victor säger:
Ok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar