Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 12 februari 2015

2006-04-11 Kl. 00:43 Invandrarungdomar ifrån Ålidhem är beredda att backa upp mig vid en uppgörelse med BB, en kille som skrivit och uttryckt hotelser mot mig och dem på Apberget.se under 05-06, samt som var god vän med Herman och Elin Å vilka ställde till att jag fick byta skola. Han var dessutom rasist så vitt jag vet! (Precis som Elin Å med vänner)


?BAN2¨?? säger:
du
?BAN2¨?? säger:
vi ska hjälpa dig
 
  Mmmarioo   - Thaiboxning ! har lagts till i konversationen.
 
Victor säger:
Tja
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
shuu
?BAN2¨?? säger:
berätta för marrio
?BAN2¨?? säger:
han e våran taekwondokille
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha
Victor säger:
Haha  , ehm.. Nämen, jag har tjafsat så mkt med BB och hanns gäng att jag sluta TC.. Lärarna försökte skaffa advokat till mig, därför stack jag..
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okeej
Victor säger:
jag menar assistent
?BAN2¨?? säger:
o han har kallat dig neger o grejer o när du tänkte slå han kom han med typ 15 st?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vars boru?
Victor säger:
jag bor på östteg
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okeej
Victor säger:
Japp
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
amen du , kom till å-hem nån gång
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vi hjälper dig ;=
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:

Victor säger:
Nä, det var Herman jag tänkte spöa när dom kom 15 pers
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
hehe okej..
Victor säger:
Mjo
?BAN2¨?? säger:
elr vi gör såhär
?BAN2¨?? säger:
säg till bb o dom att du ska spöa dom (själv)
?BAN2¨?? säger:
så kommer vi o hjälper dig
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
men du , mitt nr är 0737614080 spara de och om han kommer o ska slå dig kommer vi direkt
?BAN2¨?? säger:
haha
Victor säger:
Ok, men varför vill ni hjälpa mig ?
?BAN2¨?? säger:
0735630912 e mitt
?BAN2¨?? säger:
därför han har tjafsat med oss också vi har länge viljat slå han
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aaa
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
gåru 9:an ?
Victor säger:
Okej, vad  bra! jag har massa skrivningar på apa vad dom kallat mig och hotat mig med men ;P
?BAN2¨?? säger:
aa skicka
Victor säger:
Jag är 89a.. Pluggar 9ans kurs men går på draggen.. Dock inte i draggens lokaler utan komvux på IV
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okeej
Victor säger:
Jag har dock gått med 90or sen förskolan
Victor säger:
Går 9an kan man säga
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha okej
Victor säger:
Gick 9an på TC förra terminen
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okej , vet du vem mathilda varmin är ??
Victor säger:
Dessutom trackar dom min syrra fortfarande på TC vilket gör mig sur ;P
Victor säger:
Tror det
Victor säger:
Grubbe?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
nee TC går hon på
?BAN2¨?? säger:
aa matilda
?BAN2¨?? säger:
vad e d med henne?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
men du , vem är din syrra?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
ne ba undra
Victor säger:
Går hon i mu?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
nä tror inte de
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aja skit samma ,
Victor säger:
kk
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
men du ,, om dom gör nått mot din syrra så ring bara vi kommer !
Victor säger:
Debby är min syrra 
?BAN2¨?? säger:
marrio du vet vem hans syrra är
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vet jag ?
?BAN2¨?? säger:
aa nu
Victor säger:
haha
?BAN2¨?? säger:
men du
?BAN2¨?? säger:
säg till dom att komma typ till nydala eller nåt
?BAN2¨?? säger:
att du ska slå dom
?BAN2¨?? säger:
då kommer dom komma typ 5 st o så kommer vi o spöar dom
Victor säger:
Ok, jag är på!
Victor säger:
Vad gör ni på fritiden annars då?
?BAN2¨?? säger:
marrio e du på?
?BAN2¨?? säger:
hah det e olika marrio tänkerbara på thaiboxning o innebandy ja spelar fotboll o basket typ
Victor säger:
Okej =)
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
hehe jag är på ,, men jag ska fara till eskelstuna o fixa vapen 
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
sen äre synd om  dom
Victor säger:
Jag är typ dataspel beroende nu, friidrott förut.. jag är snabb endå
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha okej 
Victor säger:
Haha, vapen behövs nog inte
Victor säger:

Victor säger:
För att ta dom
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
först slå dom , sen hota dom me vapen o ta deras grejer 
Victor säger:
Hehe, dom tog ju nhn av era poolares jacka så
Victor säger:

Victor säger:
Och mig har dom hotat med spö
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aa arians haha , han kommer mörda dom 
?BAN2¨?? säger:
har han inte fått pengarna
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
han kommer få dom , bb är rädd
Victor säger:
Vet ni vem Korv är?
?BAN2¨?? säger:
aa
?BAN2¨?? säger:
kårv på apa?
Victor säger:
HJapp
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
nää typ inte
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vad äre med han ?
Victor säger:
han är också en av bbs kompisar som ville spöa mig, kaxig liten kille
Victor säger:
14  år typ
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha , ojojoj 
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vilken jävla horunge asså ..
Victor säger:
Japp, aja..
Victor säger:
Vi kanske kan träffas sen
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aa
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
de är bara o komma till å-hem bree
Victor säger:
Mjo
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:

Victor säger:
Jag tar moppen då
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aa göre
Victor säger:
Föresten har jag haft tjej problem länge, ngt ni kan rätta till?   haha
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha va?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
hur menar du tjejproblem?
Victor säger:
Inte haft en tjej på 10 år 
?BAN2¨?? säger:
hah kårv e typ stor?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha  oouuf , vi ska fixa guzz åt dig hehe
Victor säger:
haha, men däremot så har jag tjej kompisar
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
hahaha
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
du måste lära dig ärligt haha
Victor säger:
mm
?BAN2¨?? säger:
haha okok ge mig dina tjejkompisar så ger vi dig nåra 
Victor säger:
Försökt kan jag lova
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha
Victor säger:
hehe
Victor säger:
Min tjejkompis bor i Röbeck
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okeej
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
men du
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
har du gått nån kampsport nån gång ?
Victor säger:
Takewondo i 2an.. Inget sen dess
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okeej,,
Victor säger:
Men jag är nog bra när det gäller 
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha aa hoppas de
Victor säger:
japp
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
2 grejer måste du ändå lära dig
Victor säger:
?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
visar dig när du kommer hit
Victor säger:
Okej
Victor säger:
vad handlar det om?, försvar?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aaa , streetfight grejer
Victor säger:
Ok =)
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
aa
Victor säger:
Just nu har jag klarat mig med bersärk metoden ;P
Victor säger:

Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha vad för metod?
Victor säger:
Raseri metoden 
Victor säger:
Bärsärk
?BAN2¨?? säger:
damp
Victor säger:
Japp
Victor säger:
;P
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha
Victor säger:
hehe
?BAN2¨?? säger:
men du e snabb som   dampa bara snabbt slår du ner dom
Victor säger:
Mjo
Victor säger:
Aja, vi hörs imorrn
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
okej hare bra
Victor säger:
Detsamma
?BAN2¨?? säger:

?BAN2¨?? säger:
hälsa din syrra
?BAN2¨?? säger:
haha
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
om han säger nått den där fucking bb så ring
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
peace
Victor säger:
Mjo
Victor säger:
Vet ni vem Herman nordel är?
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
nää
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
vadåra?
Victor säger:
howmo på apa
Victor säger:
Det var han jag försökte spöa då han kom med 15 pers ;P
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
haha 
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
jaja ,
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
softarå
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:

Victor säger:
Mjo
Mmmarioo   - Thaiboxning ! säger:
hayde
 
  Mmmarioo   - Thaiboxning ! har lämnat konversationen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar