Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 21 februari 2015

2006-01-09 Kl. 08:55 Hembesök av Kurator Sibylla och Psykolog Per Höglund -viktig information om min och min systers situation avhandlas på mötet! (Även en del ifrån 05 som leder upp till mötet och som är fortsättning på det förra inlägget, BUP-original kopior ifrån journalen, klicka på bilderna för större bilder).


1. Omarkerad text är läsvärd.

2. Grönt markerad text är extra intressant och läsvärd  - och jag kanske kommenterar delar av dessa markerade stycken.


3. Inringad text är vad jag anser vara missvisande, förvrängda eller felaktiga uppgifter.

Sen vill jag understryka att när jag rättade BUP-journalen under år 2012 så var målet att rätta samtliga fel i journalen (81 st). När jag skickade in en anmälan till BUP med begäran om att dessa rättelser skulle skrivas in i journalen så uteslöt jag de obetydliga felen som inte spelat roll i min rättspsykiatriska utredning. Jag tror att runt sextio fel ändå togs upp!

Nu är jag inte ute efter att gå igenom allt igen. Att jag publicerar originalhandlingar nu är ju för att de är mer trovärdiga. Varför gjorde jag inte det tidigare när jag satt på slutenvården? Jag hade helt enkelt ingen scanner då. Målet är att enbart ta upp det som skrivits mellan december år 2005 och sommaren år 2006, den avgörande tiden på BUP där jag blev utredd och allt med händelserna på TC behandlades. Allt detta ledde till diagnoser som påverkade mig i modern tid, och som fortfarande påverkar mig.

Det är totalt 29 fel som berörs. Jag bemöter inga fel denna gång utan kommer ge de kompletta journalerna med hela kompletta skrivelser kring detta halvår. Kommer så klart att kommentera  vissa saker av intresse. Allt detta görs för att ge er läsare en komplett bild av vad som hände våren år 2006 med start redan den 13 dec  år 2005 när en händelse inträffade på TC.

Jag vill ge er denna bild för att ni ska få en grundsyn på vad som gick snett detta år och hur en normal kille helt plötsligt fick autistiska drag och marginell mental retardation..


Jag ansåg att det var orättvist att enbart jag fått en resursperson under dec 05 (fritidsledare Per extraknäckte som min resursperson månaden ut, under våren 06 anställdes en person vid namn Andreas som assistent) då Herman inte fått någon. Ansåg att antingen så bör jag slippa eller så bör vi båda ha en.. Men visst, Herman hade startat konflikten men inte varit våldsam - så jag kan ju se varför han inte fick resursperson.

En konsekvens hade varit på sin plats ändå!

Vidare så "tyckte" jag inte att andra  flinade åt mig.. De hånflinade åt mig när jag kom gåendes i korridorerna med resurspersonen tätt efterföljande. Klart det triggade mig och fick mig ännu mer arg och irriterad över insatsen. Det var ju andras blickar som sa "djävla sär" som fick mig att bli mest arg över resurspersonen - något jag sedan försökte visa föräldrarna när jag försökte pressa dem att pressa skolan så att resurspersonen skulle tas bort.

Hade resurspersonen avlägsnats så hade hånflinet inte kunnat fortsätta. Jag hade varit våldsam mot läraren, men samtidigt så blev jag utsatt i början av konflikten och man gjorde därmed fel som enbart  gav mig resursperson. Herman förtjänade en då han dessutom försökte att starta bråk med mig på skolan tillsammans med en kille som kallades BB, en kille vid namn Johan och andra (det blev typ några slag utdelade när ingen lärare såg det av oss alla, varför det aldrig rapporterats om till psyk eller blivit polisanmält). Resurspersonen förhindrade detta genom sin närvaro förutom vid något tillfälle när han var inne på något rum.

Vidare så tycks det som om adoptivföräldrarna/morsan återigen oroar sig mest för sig själva och deras fysiska integritet. Att de skulle gå som på "ett minfält" - då jag kunde explodera när som helst i vredesutbrott!

Nu stämde ju det garanterat att jag fick vredesutbrott över det som hände i skolan. Jag agerade i hemmet för att skolan ringde polisen för minsta utbrott, och  i hemmet ringde inte föräldrarna snuten! Dessutom så gjorde jag misstaget att tro att mina adoptivföräldrar var förstående och sympatiska - samt skulle agera om jag visade missnöje - genom att ringa skolan..

Men  nej då.. Allt dessa svikare gjorde var att tjalla om alla utbrott och hotelser jag fick eller gjorde i hemmet gentemot Herman eller dem.. (Hotelserna gällde Herman, utageranden gällde prylar i hemmet vilket angick dem). De gnällde vidare om hur oroliga de var att jag skulle "go nuts" i hemmet - istället för att tänka ett steg längre att "varför utagerar han" och "hur kan vi göra så att han blir lugn"?

De trodde att de gjorde rätt när de begärde lugnande och antidepressivt.. Det var helt fel! Rätt sätt hade varit att påverka skolan till att avlägsna resurspersonen - eller till att även ge Herman en.. Hade vi bägge haft en resursperson hade det inte bara varit jag som blivit hånad - vilket hade varit mer acceptabelt.
 
 Angående att jag skulle varit "äcklig och vidrig" - Det berodde nog mer på möss-incidenten där jag hade kissat i en mössa och slängt iväg den, snarare än på att jag visat magen vid två tillfällen för två specifika tjejer i nian.

Sen angående "Victor berättar att han blivit retad för att han är mörkhyad" - så ser vi redan här i denna anteckning daterad den 09/01-2006 att jag beskriver ret till följd av att jag är mörk i hyn. Därmed har man beviset för att jag inte börjat prata om rasism på senare år i något försök att skylla på andra, när problemen egentligen då skulle ligga hos mig (likt SOC och PSYK samt skolan velat få det till).

Vidare så står det antecknat i bedömningen att "16-årig tvillingpojke som har ett gränslöst berättande om utsatthet och eget beteende utan affekter" - Vilket bevisar att jag redan detta datum den nionde januari år 2006 beskrev utsatthet/mobbning och att denna skedde bl.a. till följd av att jag var mörkhyad.

Den som efter detta påstår att jag bara skyller ifrån mig gällande min utsatthet/mobbningen av mig och rasismen den ofta berodde på - hänvisas till inläggen jag kommer att länka till.


Rättelser av felen ni ser markerade i detta inlägg hittar ni här:

Samtliga inlägg/förundersökningar eller utskrifter ifrån Apberget - av stor betydelse för anteckningarna ifrån år 2005, hittar ni här: 

Anmälan, förhör med mig och nedläggningsbeslut i sex-trakasserier ärendet (sexuellt ofredande) hittar ni här:

DOMEN angående kiss-mössan (ofredandet) och  klösmärken på lärarens huvud/måttade slag (misshandel/försök till misshandel) hittar ni här:

Inlägg gällande Adoptivföräldrarnas skuld i att jag blev utredd på BUP och fick diagnoser hittar ni här:

2006-01/17 kl. 22:55 "Om du vill bli en av oss igen så är vi beredda att göra allt för att få den sköna Victor tillbaka." "mr_nygren är out" "Det är ju fan inte ditt fel att alla (inklusive mig) varit fittiga hur länge som helst":

Att jag sen inte levde upp till min egen önskan om att bli en av dem är jag djupt besviken på mig själv över:   

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2015/02/att-jag-sen-inte-levde-upp-till-min.html  

Åtgärdsprogrammet för min Skolgång på Individuella Programmet hittar ni här: 

 http://mrnygrenfan.blogspot.se/2015/02/atgardsprogramet-for-min-skolgang-pa.html
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar