Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 9 juli 2014

Jag och andra år 1992-1993! (Året innan dagis, vi bodde hemma de tre första åren i Sverige och även om jag är född i dec 89 så var jag i Brasilien hela den månaden vilket innebär att bilder saknas)

Jag och syrran i lekrummet/sovrummet (senare mitt rum, numera ett kontor) år 1992.

Jag och syrran spelar "musikinstrument" i köket år 1992.

Jag och syrran med andra barn på Korskyrkan dit vi for på "söndagsskola" väldigt ofta upp till tio års ålder, här 1992.

Jag bland andra barn år 1992 på Korskyrkan.

Jag och syrran i vardagsrummet på soffan sittandes och spelandes "trummor". År 1992.

Jag och syrran träffar vår två år yngre kusin för första gången, år 1992.

Jag bredvid gungorna år 1992, den blå var min och den rosa var syrrans.

Jag och syrran ute och hjälper adoptivfarsan med skottandet 1992, detta sågs som en lek så vi hjälpte mer än gärna till, smart av honom.

Jag och syrran år 1992, ute på tomtens baksida vid altanens trappa.

Jag ute i sandlådan på villatomten år 1992.

Jag trampar min då nya tramptraktor inomhus med syrran sittandes i släpvagnen. År 1992.

Jag och syrran på tomtens framsida år 1992, jag i Skurttröja.

Jag och syrran 1992 på tomtens framsida. Häcken saknas tydligen detta år.

Jag och syrran är glada ute på trappan till Altanen på villans baksida. År 1992.

Jag och syrran i lekrummet/sovrummet år 1992. Vi blev typ bästa vänner dessa tre år 90-93, fortsatte under dagis men sen blev det mer killar och tjejer var för sig).

Jag och syrran leker med en annan kille i köket, som också var född 1989, men vi kände honom inte så det var väl föräldrarna som låg bakom mötet. År 1992.

Jag och syrran sittandes på trappan till altanen på Villans baksida, med haklappar och hemmagjorda "Tekakor" (mackor) i händerna. År 1992.

Jag och syrran utanför morföräldrarnas dåvarande villa med en Kalles Kaviar-Drake år 1992.

Jag sparkar mot en fotboll inför kameran hos en bekant år 1992.

Jag och syrran har gjort en snögubbe ute på tomtens baksida år 1992.

Jag med syrran ute i snön nedanför trappan till huvudingången till villan år 1992.

Jag och syrran fyller tre år, år 1992.

Jag och syrran med födelsedagspresenter i händerna år 1992. Tre år gamla.

Jag och syrran med Mormor och Morfar sittandes i köket vid köksbordet under födelsedagen år 1992. Treårsdagen.

Jag med Farmor år 1992, ser ut att bli tröstad eller något.

Jag och syrran leker med två "Zebrahästar" år 1992.

Jag är stjärngosse, och syrran är Lucia på Lucia 1992 i föräldrahemmet.

Jag och syrran med Farmor i soffan i TV-rummet år 1992. (Sedermera syrrans rum för att numera vara TV-rum igen).

Jag och syrran tillsammans med äldre Kusiner på farsans sida år 1992.

Jag och syrran på släktträff med äldre Kusiner och deras familjer år 1992. (Farsans sida).

Jag får julklappar av Jultomten år 1992, hemma hos Morföräldrarna i deras gamla villa.

Jag "lär mig skaka hand" i samband med julklappsutdelning av Jultomten. År 1992.

Jag och syrran med Mormor och en yngre Kusin år 1992, spelandes Morföräldrarnas gamla piano som numera står i föräldrarnas villa.

Jag och syrran ute och leker i snön år 1992, kring jul.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar