Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 14 juli 2014

Jag med andra år 1995-1996! (Första året på förskolan/6-års, men de flesta bilderna är från andra tillfällen under året).

Jag borta hos kusiner sommaren 1995, med en av deras kaniner.

Jag, syrran och en kusin med en av kusinernas kaniner. År 1995.


Jag med andra äter mat hos äldre kusiner sommaren 1995.

Jag matar kusinens häst år 1995.

Jag m.m. betraktar hästen från sidan när den ska dricka ur en hink år 1995. Adoptivfarsan i bakgrunden.

Jag uppe på hästryggen med kusinen på sidan. År 1995.

Jag uppe på hästryggen medan hästen äter av gräset. År 1995. 

Jag "rider" på hästen medan kusinen styr densamma, utan att hålla i något, längs en väg. År 1995.

Jag uppe på hästryggen år 1995.

Jag bakom syrran på hästryggen år 1995.

Jag har just klivit av hästryggen sommaren år 1995.

Jag med en yngre kusin i soffan i TV-rummet sommaren år 1995.

Jag äter piggelin ute på altanen sommaren år 1995.


Jag vid lekbilstationen på Nydala år 1995. Här när jag ska sätta mig i förarsätet på en lådbil.

Jag kör lådbilen på Nydala sommaren år 1995.

Åter uppe på en hästrygg. Här på Nydala tror jag under sommaren 1995. K4-gården säkert.

Jag leds av tre tjejeri yngre och övre tonåren sittandes på en häst år 1995. Tror det är på K4-gården.

Jag med en yngre kusin i en Hoppborg på Nydala år 1995.

Jag med familjen på stranden sommaren år 1995.

Jag med leksaker och spade på stranden sommaren år 1995.

Jag med mera vid strandkanten år 1995 redo för att bada.

Jag på min gummikrokodil i vattnet år 1995.

Jag med mera i vattnet år 1995 på våra respektive baddjur.

Jag vilande på soffan i TV-rummet år 1995.

Jag på soffan år 1995 i TV-rummet.

Jag med min nya cykel som jag fick detta år hösten 1995. Det var farsans gamla barncykel förövrigt som jag ärvde. 

Jag rider en pony på ett födelsedagskalas hos tjejen som leder mig. Jag blev så ledsen när min tvillingsyster var bjuden men inte jag så föräldrarna lyckades få dem att gå med på att jag skulle komma också. Jag och syrran delade ju allt på denna tid. Augusti år 1995.

Jag med mera posande för kameran år 1995 på hösten.

Jag med mera på ännu en bild från hösten år 1995.

Jag posandes på bild tigermålad bredvid mitt tiger-gosedjur. Ja, jag gillade tigrar och lejon i denna ålder och Lejonkungen var en av mina favoritfilmer.

Jag och syrran nere i källaren (det då nya TV-rummet) tillsammans med andra barn som vi träffade enbart några få gånger till följd av att föräldrarna kände deras föräldrar. Ingen aning vilka de är! År 1995.

Jag ska öppna paket på min sexårsdag år 1995.

Jag fick min Transformersfigur i födelsedagspresent. En förskollärare hade sönder den när hon skulle hjälpa mig att veckla ut den, och jag minns att jag blev väldigt ledsen och fick en ny därefter. År 1995.

Födelsedagskalasfirande år 1995. Jag och syrran bjöd in vänner samtidigt då vi fyller år samma datum, men denna födelsedag kom mest vänner till henne.

Bild från när vi ska äta tårta på vår sexårsdag år 1995.

Luciafirande på förskolan Rönnen år 1995. Jag som Stjärngosse bredvid den enda Pepparkaksgubben. Resten av killarna var tomtar.

Lucia på förskolan Rönnen år 1995.

Ännu mer från Lucia år 1995. Många tomtar.

Fiske efter små paket på förskolan Rönnen i samband med Luciafirande år 1995.

Julgran, Tomte och Julbockar år 1995 i föräldrahemmet.

Jag med mera väntandes på Jultomten år 1995 i morföräldrarnas gamla villa.

Jag tar emot Julklappar från Jultomten på Julafton år 1995 i morföräldrarnas gamla villa.

Jag och Jultomten bredvid en hög av julklappar år 1995 i morföräldrarnas dåvarande villa.

Jag tackar Jultomten med en kram år 1995 på julafton.

Jag öppnar julklappar år 1995 på Julafton i morföräldrarnas gamla villa.

Jag på isen utanför Östtegs Skola år 1995, var där med en kompis.

Jag med en kompis år 1995 på isen utanför Östtegs skola. Vi gick i samma förskoleklass och var som jag minns det bästisar under detta år.

Jag och syrran gräver grottor i snön utanför föräldrahemmet år 1995.

Idioti att avbryta denna vänskap genom att låta mig gå om ett år.. Det var på grund av det beslutet som jag fick ett helvete hela lågstadiet och halva årskurs 4 (med äldre elever, hade vänner i klassen men ingen bästis). Ett bra år 1995!


Förskolan Rönnen, 6-års, Första Året av Två, 5-6 år, 1995-1996.


Personlig bild år 1995-1996 på 6-års.

Tidigare år:

1990-1991:

1990-1991:

1991-1992:

1992-1993:

1993-1994:

1994-1995:

Dagiset Karlavagnen, Avd Solens sammanfattning av mig 93-95:


















.




2 kommentarer:

  1. Intressant att se din utveckling till att bli Agenten. Hoppas på fler bilder, från övriga skolår. Men varför har du täckt över din systers ansikte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat att slutföra detta nyligen. Planerar att lägga ut fram tills slutet på sommaren år 2005, och i det senaste inlägget så publicerade jag år 2000-2001.

      Det var under hösten år 2005 som jag blev anklagad för sexuella trakasserier av tjejer på TC, då var jag 15 år gammal. I december samma år skedde mössincidenten och efterspelet på den händelsen kom att påverka större delen av år 2006. Det var ju också under detta år som BUP utredde mig med mera..

      I dec 06 så utnyttjade en iransk tjej mig och blåste mig på 3000 skr. I jan och feb år 2007 så gick jag på en liknande nit med Ilona, för att slutligen i mars år 07 bli känd som Agenten på Flashback.

      Avslutar med sommaren 05 eftersom att resten känner alla redan till.. Och plus att det saknas bilder samt att de åren var inte bra år.

      Radera