Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 10 juli 2014

Jag med andra år 1993-1994! (Första året på Dagis, men de flesta bilderna är inte därifrån).

Att pröva olika kläder som föräldrarna hade i sina skåp blev en stor grej år 1993.

Jag och syrran brukade rida på denna "gunghäst" år 1993.

Jag äter "Mums Mums" med farsan vid köksbordet år 1993.

Jag och syrran vid Midsommarstången i Norrmjöle på Norrmjölegården år 1993. Korskyrkan brukar hålla till där så vi var där på somrarna.

Ytterligare en bild vid midsommarstången i Norrmjöle år 1993.

Jag och syran ute på framsidan av tomten år 1993, jag på min tramptraktor och hon med sin barnvagn.

Jag är ute och trampar med tramptraktorn och syrran blir skjutsad på släpet. Brukade trampa hela vägen till "rysskogen" och tillbaks. En bra bit i denna ålder! År 1993.

Jag med syrran och en pony på 4H-gården på Nydala år 1993.

Ännu en bild på mig, syrran och ponyn på 4H-gården på Nydala år 1993.

Jag matar ett får på 4H-gården på Nydala år 1993.

Jag, syrran, morfar och vår två år yngre kusin hemma hos Morföräldrarna år 1993. 


Jag sjunger och syrran spelar sitt "piano" år 1993. Jag var tydligen en hejare på att sjunga som liten.

Jag med syrran ute vid sandlådan på villatomten år 1993.

Jag och syrran i en släktings stuga år 1993 i sällskap av äldre kusiner på farsans sida.

Jag och syrran ätandes bananer ute på verandan till en släktings stuga år 1993.

Jag, farsan och syrran på stranden år 1993. Förmodligen i Stöcksjö.

Jag ute vid badet i Stöcksjö år 1993.

Jag med syrran vid badet i Stöcksjö år 1993.

Jag med en äldre kusin vid Lycksele djurpark år 1993. Här i sällskap av getter.

Min äldre kusin skall rida i Lycksele år 1993, lägg märke till min sura min över att jag inte fick rida..

Ville också rida...! 1993. (Insåg inte att jag ansågs lite väl liten..)

Fick rida tillslut ändå, år 1993.

Glad igen som fick också rida tillslut.. :P 1993!

Jag blir ledd uppe på hästen i Lycksele djurpark år 1993.

Jag och syrran med en kusin på en studsmatta i Lycksele Djurpark år 1993.

Jag och syrran i ett hopphus år 1993 i Lycksele Djurpark.

Jag med kusinen och syrran när vi är klara med besöket vid Lycksele djurpark år 1993.

Jag med syrran vid köksborden år 1993. (Samma köksbord som jag har i min lägenhet nu år 2014).

Jag ute och skottar snö med min tramptraktor år 1993.

Jag bakar pepparkakor år 1993.

Jag bakar lussekatter år 1993.

Jag, syrran, Mormor och Morfar år 1993. Enligt ljusstaken den tredje veckan innan jul så jag antar att det inte är fyraårsdagen men kanske är det ändå. (Brukar alltid vara den andra veckan).

Jag får födelsedagspresenter år 1993. Här en Häst av något slag, minns ej vad leksaken kallas men det var ett hästhuvud och typ en pinne.

jag som Stjärngosse och syrran som Lucia På Lucia år 1993 hemma i föräldrahemmet i köket.

Jag med andra barn (blandade åldrar, hela Dagiset Karlavagnen) på dagis firandes Lucia år 1993.

Jag med andra barn på dagis 1993 firandes Lucia. Jag håller för mitt ansikte med sjärnan, var Stjärngosse. Hela Dagiset Karlavagnen.

Jag med andra barn från min avdelning Solen på Dagiset Karlavagnen på TEG. Jag var den enda gossen i sällskapet tillsammans med tärnor och en tomte.

Jag skakar hand med jultomten år 1993 samtidigt som jag får julklappar. Hemma i morföräldrarnas gamla villa.

Jag med farsan år 1993 på Julafton borta i Morföräldrarnas gamla villa.

Jag får en leksaks-timmerbill på Julafton år 1993.

Jag får ett Älghundsgossedjur år 1993. Gillade älghunda/gråhundar då vänner till familjen hade sådana. 

Jag ute och åker skidor i snön med syrran på Långgatan utanför villan år 1993.

Syrran, morsan och jag ute med Sparkarna år 1993. Jag med farsans gamla rattspark som jag fick. Ja, det var en spark med ratt som han köpte i Lycksele eller något och det var lite fränt.

Dagiset Karlavagnen, Avdelning Solen, ålder 3-4 år, år 1993-1994.

Personlig bild år 1993. Dagis.

Tidigare år:

1990-1991:

1990-1991:

1991-1992:

1992-1993:

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar