Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

lördag 19 juli 2014

Jag med andra år 1996-1997! (Vår år 1 Förskolan, Höst år 2 Förskolan, men de flesta bilderna är från sommaren i Stockholm).

Jag utklädd till Påskkärring år 1996.

Jag år 1996 i mitt nya egna rum med eget skrivbord och egen ny tapet. Jag poserar med en del leksaker, detta var tidigare mitt och syrrans gemensamma sovrum där vi i riktigt liten ålder först hade varsin säng på golvet för att senare byta till en säng där jag sov på sängen ovanför under taket, och där det gick en stege upp till den översta.

Jag uppe i ett av tomtens då fyra Björkar. Senare blev det tre eftersom farsan sågade ner ett.

Jag på avslutningen från Förskolan Rönnen år 1996. Hade varit där hela det första året nu. Häcken har börjat att växa.

Jag och syrran med kompisar år 1996 på baksidan av föräldrarnas villa. Jag och den här tjejen hade en liten romans och skrev kärleksbrev mellan varandra.

Jag äter glass ute på altanen på tomtens baksida år 1996. En spirello, eller "Twister" som den numera heter.

Jag är tillbaka på Nydala och kör återigen lådbil år 1996.

Jag i en lådbil år 1996 på Nydala.

Var även och besökte det nya hopptältet på Nydala år 1996.

Jag med en familjemedlem ute i Stöcksjö år 1996. Sista gången vi red på våra gummidjur har jag för mig.

Jag sittandes i min skrivbordsstol på mitt barndomsrum år 1996 blädrande i en målarbok med Lejon Kungen-tema. 

Jag med familjen ute på resande fot sommaren år 1996. Här äter vi vid en vägkant.

Jag på Gröna Lund i Stockholm år 1996 dansande ringdans med "Pippi Långstrump". 

Jag åker en vagn på Gröna Lund i Stockholm år 1996.

Jag åker någon karusell på Gröna Lund i Stockholm där jag då red på "Lejon". År 1996.

Jag på en Giraff i en karusell på Gröna Lund i Stockholm år 1996.

Jag kör någon slags bil på Gröna Lund i Stockholm år 1996.

Jag i ytterligare en karusell av något slag år 1996 på Gröna Lund i Stockholm.

Jag år 1996 på Gröna Lund i Stockholm.

Jag mfl hemma hos yngre kusiner år 1996 i Uppsala. Jag minns att jag såg filmen som syns på bordet (Jafars Återkomst) för första gången under denna vistelse, och det var för ovanlighetens skull en bra uppföljare till Aladdin. 

Jag hemma hos två yngre kusiner i deras dåvarande hem i Uppsala. Här leker jag och den manliga kusinen med hans leksaker. År 1996.

Jag och syrran hemma hos yngre kusiner. Keps var tydligen inne, minna att vi gjorde kojor och sådant och sprang mycket utomhus.

Jag i Uppsala hos yngre kusiner, här åker jag nerför den T-REX rutschkana som fanns där. År 1996. Dinosaurier var inne detta år och några år efter detta.

Jag och familjen åter på resande fot. Här ser vi en regnbåge år 1996 på väg till något ställe.

Föräldrarna lärde känna ett par som adopterade en flicka (tjejen på bilden) samtidigt som de adopterade mig och min tvillingsyster. Här hälsar vi på dem för den första och sista gången och de hade mot förmodan lyckats få en biologisk pojke tillslut. År 1996.

Jag ute och leker vid gungorna hemma hos den andra adoptivfamiljen, här med den biologiske sonen. År 1996.

Lejon på Kolmårdens Djurpark utanför Stockholm dit vi for sommaren år 1996.

Jag mfl bredvid ett stängsel in till Tigerhägnet på Kolmårdens Djurpark utanför Stockholm sommaren år 1996.

En Noshörning i ett hägn på Kolmårdens Djurpark år 1996.

Jag med flera bredvid en Giraff-inhägnad på Kolmården utanför Stockholm år 1996.

Delfiner på Kolmårdens Djurpark år 1996.

Jag "rider" en ny typ av häst på Kolmårdens Djurpark år 1996.

Jag uppe på en elefant på Kolmårdens Djurpark utanför Stockholm år 1996.

Jag med familjen besökte Stockholms historiska museum år 1996. Här ser vi en Mammut.

Ett T-REX skelett på Stockholms Historiska Museum år 1996.

Och här en Sabeltandad Tiger på Stockholms Historiska Museum år 1996.

Jag mfl framför ett uppstoppat elefant-liknande djur år 1996.

Jag "rider" på en mindre häst år 1996, förmodligen på Kolmårdens Djurpark utanför Stockholm.

Jag med familjen ute och äter på resande fot sommaren år 1996.

Jag med familj tillsammans med äldre kusiner på farsans sida på en camping sommaren år 1996.

Jag i mitt då nya egna rum lekandes med leksaker (dinosaurier framför allt, men även actionhjältar) med gamla vänner från typ när jag var så ung som fyra år. Då de var födda 91 och jag 89 så avbröts kontakten med skolstarten. Jag gick ju om förskolan och pluggade således skolåren med folk födda 90, men de var födda 91.

Jag med familj tillbaka hos föräldrarnas bekanta. Här är jag ute med deras gråhund "Bessy", en hund jag gillade att gå ut med när jag var där.


Ännu en bild på mig och gråhunden Bessy sommaren år 1996.

Jag får fika för första gången vid min säng på födelsedagen år 1996. Jag fyllde sju år, och som ni ser så är jag nu i en säng som står på golvet, har fått nya sängkläder med "Lejon Kungen-tema" och tapeten och det mesta andra har blivit mer anpassat för ett pojkrum snarare än ett barnrum.

Jag är lycklig över en present. Tyvärr ser man inte riktigt vilken födelsedagspresent jag fick då papperet är kvar åt det håll där kameran finns. År 1996 på min 7-årsdag.

Jag på Sjuårsdagen med förmodligen morföräldrarna år 1996.

Jag och syrran bjöd in kompisar samtidigt denna födelsedag också. Denna gången kom fler av mina kompisar. Utöver förskoleklasskompisar så var även en "bästis" från Korskyrkan närvarande. 

Jag och denna kille var bägge lika gamla och födda 1989, men han gick till skillnad från mig inte om ett år på förskolan och ser därför här rätt så brydd ut då alla verkar så små och omogna kanske? När man börjar skolan så blir man mer mogen, och jag blev ju lite efter av det beslutet jämfört med mina jämngamla.

Kan tänka mig att alla varit mer "bekymrade" ifall det varit 89:or här och jag också fått börja skolan år 1996.

Födelsedagskalaset år 1996, fyllde sju år.

Lucia i idrottssalen år 1996 på Östtegs Skola. Två förskoleklasser verkar ha förts samman då vi alla på bilden senare utgjorde parallellklasser på Östtegs skola. Detta var dock förskolan år två eftersom jag ser individer här som inte gick i årskurs ett med mig. Jag som tomte likt de flesta andra denna gång!

Lucia på Östtegs Skola år 1996, men vi tillhörde Förskolan Rönnen. Jag som Tomtenisse denna gång.

Julgranen är detta år år 1996 i TV-rummet nere i källaren. Där den var i ex antal år innan den åter började sättas upp i vardagsrummet på övervåningen.

Jag och en yngre kusin och syrran inväntar Jultomten borta hos Morföräldrarna i deras gamla villa. År 1996.

Julklappsutdelning år 1996 hos morföräldrarna i deras gamla villa. Hela släkten på morsans sida samlad.

Jag tar emot en julklapp av Tomten år 1996 och ser glad ut som alltid i barndomen vid dessa tillfällen.

Jag med morföräldrarna och familjen i köket i föräldrahemmet under Jultid år 1996.

Förskolan Rönnen, 6-års Andra året, Ålder 6-7 år (alla utom mig och min syster är 5-6 år), År 1996-1997.

Personlig bild av mig år 1996.

Tidigare år:
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar