Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 8 juli 2014

Jag efter att jag nyss lärt mig att gå! 1990-1991

Jag 1990.

Jag med napp 1990.

Jag i min säng 1990.

Jag som en liten vaktmästare eller något år 1990.

Jag och syrran leker i köket var för sig 1990.

Jag och syrran leker med leksaker år 1990.

Jag och syrran leker tillsammans med någon pryl år 1990. (Hon har inte lärt sig att gå)

Jag och syrran i vardagsrummet bredvid två tavlor med Änglar som vi hade vid våra sängar i många år, år 1990.

Jag leker i köket med leksaker ur leksakslådan år 1990.

Jag och syrran mumsar på något vid köksbordet år 1990. Samma bord som jag har i min lägenhet nu år 2014.

Jag och syrran i köket 1990.

Jag och syrran på födelsedagen år 1990.

Jag på julaftonen år 1990 i morföräldrarnas villa. Jag verkar mest less och inte så brydd över julklapparna.

Jag, syrran, mormor och tomten på julaftonen år 1990 hos morföräldrarna. 

Tidigare:
1990-1991 http://mrnygrenfan.blogspot.se/2014/07/bilder-fran-1990-1991-innan-jag-larde.html




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar