Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 4 februari 2014

Men naturligtvis så är det konstigt att den "adopterade blatten" agerar som en stolt svensk, jag menar, det ser man ju på hans hudfärg att han inte är svensk?


"& jag kan förstå att somliga ansåg dig som konstig, för att du va SD-are trots att du va blatte."-

Agenten:

Det är ju det som är rasistiskt eller hur? Somliga ansåg mig som konstig för att jag var "blatte" och höll med SD? Ja, de utgick ifrån att jag som mörkhyad borde jämställa mig själv med invandrarna/blattarna och sympatisera med dem.. Min hudfärg gör ju automatiskt så att jag ser mig själv som utlänning?! Är inte det rasistiskt resonerat? Att en mörkhyad måste se sig själv som invandrare/utlänning och aldrig kan se sig själv som svensk?

Och nej, det var inte ett dugg konstigt för alla som inte dömer folk utefter hudfärg.. Jag såg på mig själv som en fullvärdig svensk medborgare, jag identifierade mig som svensk! Jag ansåg mig till och med som en STOLT SVENSK!! Och då är det inte konstigt om jag hade nationalistiska ideal och sympatiserade med nationalistiska partier.. Många svenskar gör ju det.. Och jag var svensk ansåg jag efter att ha vuxit upp i Sverige sen tre månaders ålder och efter att ha blivit uppfostrad av svenska föräldrar i svensk kultur och det svenska sättet att leva, fick inte ens lära mig portugisiska språket..

Men naturligtvis så är det konstigt att den "adopterade blatten" agerar som en stolt svensk, jag menar, det ser man ju på hans hudfärg att han inte är svensk?

Ja.. Rasistiska fördomar finns det massor av.. Inom psykiatrin och samhället i stort.. Adopterade av mörk hy ses inte på som fullvärdiga svenskar och diskrimineras.. Jag hade väl en för bra och skyddad barndom för att se rasismen förr.. Klart att enligt rasister så är det konstigt om invandrare sympatiserar med nationalister, och jag var tydligen invandrare i vissa ögon..

Idag så ser jag mig själv mer utifrån det perspektivet eftersom det är så jag blivit behandlad, som en utlänning.. Men förr så var jag lika svensk som vilken vit person som helst i mitt sinne.. Och stolt över det! Tyvärr så kan inte vissa "antirasister" acceptera att mörkhyade har samma åsikter som Åkesson..

Antirasisterna tycker att det är konstigt när en mörkhyad person ser sig som stolt svensk.. Det gör dem till rasister. För det är klart att adopterade som blivit uppfödda av vita svenskar och enbart känner till det svenska sättet att leva inte ser sig som utlänningar. Bara för att man ser ut som en blatte så ser man inte på sig själv som en..

Nu när jag har sett hur mkt rasism det finns även bland antirasister och myndigheter i form av fördomar som att mörkhyade alltid är blattar/invandrare eller utlänningar så har jag förlorat känslan av att vara stolt och svensk.. Idag jämställer jag mig mer med nysvenskarna i samhället. Visst anser jag att jag är svensk, men jag ser mer på mig själv som en brasilianare fången i Sverige och som bestulits rätten att få lära mig portugisiskan från barndomen..

Något som var min och syrrans rätt enligt lag men myndigheterna skiter i den rätten om adoptivföräldrarna inte lyfter frågan.

Jag ser mig idag som antirasist.

Dock så är jag mot smygrasister och de med rasistiska fördomar om mörkhyade lika mkt som mot nazister och andra.

Frågan är ju vem som är rasist.. Den som vill begränsa invandringen till Sverige eller den som anser att mörkhyade per automatik hör till gruppen blattar/invandrare?

Det kan ju vara så att svenskar i gemen retar sig på mörkhyade som ser sig som "stolta svenskar" av den anledningen att de själva inte får vara öppna med det? I så fall så är problemet att svensken inte står på sig och vågar vara stolt svensk.

Det andra alternativet är att man vill segregera grupperna och då så placerar man alla mörkhyade i ett fack och alla vita i ett annat? Då handlar det om rasism eftersom man vägrar acceptera en mörkhyad bland de vita så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar