Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 29 december 2013

Fortsättningen på väskhistorien någon gång 2008: (Inlägget skrevs 2010 och beskriver en händelse från i nov-dec 2008, stavningen är som den var då). Sista inlägget om 2008.


Tidigare inlägg från innan detta inlägg som skrivs här, gällande mig och Ilona:

År 2007:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/ilona-hyvonen-tog-emot-pengar-och-saker.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/historien-med-ilona-hyvonen-och-emilia.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/ilona-hyvonen-anmalde-mig-for-ofredande.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/flashback-ringer-agent-victor-eller.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/10/uppfoljning-pa-msn-ar-2007-med-ilona.html

År 2008:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/12/jag-smygfilmar-ilona-hyvonen-jonas_29.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/ilona-och-emilia-blir-galna-och-hotar.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/12/jag-festar-hemma-hos-ilona-hyvonen-pa.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/12/berattelsen-om-nar-ilona-blev-ihop-med.html

Efter att Ilona hittat sin modéväska utanför dörren till hennes farsas lägenhet på Haga så lugnade saker och ting ner sig lite. Men hon fortsatte att skicka SMS där hon undrade vart innehållet i väskan tagit vägen.. Jag förklarade att jag slängt samtliga saker i en Container vid Tegskyrkan i Umeå och detta fick henne till en början att bli rasande igen och till att börja skriva saker som att hon tänkte polisanmäla mig eller att jag skulle få snacka med hennes farsa för det här! Hon ansåg att jag skulle betala tillbaka allt jag kastat och så vidare. Nu var situationen sådan att jag gett henne pengarna till åtminstonde majoriteten av sminkgrejerna och samtliga cigg som funnits i väskan och jag ansåg att jag hade rätt att kasta allt eftersom att det i grund och botten var mina pengar som använts för att köpa sminket och ciggen. Att några vantar och lite smycken gick åt utöver detta var bara rätt åt henne tyckte jag.

Varför skulle hon få behålla saker hon köpt för pengar jag gett henne när hon ligger med min kompis första kvällen de träffats när jag befinner mig i närheten? Inte fan hade hon förtjänat pengarna när hon betedde sig så illa emot mig! För att ha förtjänat pegarna så borde hon ju snarare ha legat med mig eller åtminstonde ha låtit bli att ligga med min kompis Tony tyckte jag. Jag förklarade för Ilona att jag ansåg att hon endå inte skulle ha haft råd med majoriteten av sakerna i väskan utan min ekonomiska hjälp till henne och att sakerna kunde anses vara mina då pengarna varit mina innan jag gav dem till henne. Hon käftade såklart emot detta och höl inte alls med och det skrevs och ringdes en hel del mellan oss.. Tillslut skrev eller ringde hon och sa att hon skulle fått nytt smink av sin farsa och efter att hon fått det så var det inte längre samma hatiska stämning mellan oss.

Ilona befann sig nu hemma i hennes farsas lägenhet tillsammans med Tony och Annicka. Hon och Dello hade ju gjort uppehåll någon vecka innan och Tony hade blivit Ilonas nya pojkvän. Tony ville ha luren när jag samtalade med Ilona och han hade blivit mer nykter nu. Han bad om förlåt för sitt beteende natten innan och frågade om vi var kompisar som tidigare vilket jag gick med på, dock så var jag fortfarande svartsjuk på att han fått den tjej jag suktat efter i över ett år.

De bad mig att komma över och se på film och jag minns att vi får flera kvällar efter detta och såg film tillsammans. En gång hade jag med mig "En Vampyrs Bekännelse" vilken Ilona somnade till men jag och Tony såg hela filmen och vi båda tyckte att den var riktigt bra. En annan gång hyrde Tony och Ilona film på Nattöppet och filmen som hyrdes var en väldigt känd skräckis som jag inte minns namnet på. Något med att ngn flicka blir "possesed" av en demon. Ilona var väldigt rädd för den här filmen och satt och kramade om Tony under hela filmen men jag blev inte längre så svartsjuk då Tony var en kompis och Ilona också, första natten såg jag deras sexuella kontakt som ett elakt drag från Ilona för att göra mig svartsjuk.

En lite komisk grej med den här filmen är att Tony skulle ha lämnat tillbaka den efter två dagar men den ligger fortfarande och skräpar hemma hos Ilona i detta NU och Tony har flyttat till Uppsala. Jag tyckte att filmen var rätt B. Senare på kvällen så gick Tony och Ilona och la sig i Ilonas stora säng för två personer (tre om man tränger ihop sig) och efter ett tag ropade de på mig att jag skulle komma dit! Jag gick dit och Ilona låg mot den högra kanten medans Tony låg som i mitten bredvid Ilona. Tony låg under täcket i bara kallingar och hade armarna om Ilona som låg i BH och string.. De ville att jag skulle göra dem sällskap.

Jag la mig på den vänstra sidan av sängen med kläderna på men tog av mig tröjan och jag hade det trångt mot väggen. Vi var alla riktigt trötta och halvsov och vaknade till och somnade om. Då började ILona att peta på mig genom att sträcka sig över Tony, hon slog på mig för att se om jag var vaken men jag lotsades som om jag sov. Detta fick henne bara att fortsätta och Tony vaknade till och jag hörde hur de pratade om att göra ngt. Efter ett tag så kände jag hur ngn målade ngt på min kind och runt mina ögon och jag lotsades som om jag sov och inte märkte ett dugg för att jag inte ville förstöra för dem. Ilona skrattade och Tony fnissade även han till.. Jag visade att jag var vaken när Ilona målat ett tag och sen klev jag upp ur sängen och gick in på toan och kollade mig i spegeln. De hade målat svarta ringar runt mina ögon och en kuk men pung på kinden.. Jag började genast att tvätta bort alltihopa och sen gick jag in till dem och frågade vad de höll på med men de hade inge vettigt att besvara min fråga med. Jag la mig igen och sa åt dem att inte göra om det.

Då började Ilona och Tony att snacka och sen började Ilona fnissa.. Efter detta började Tony göra närmanden mot mig i sängen och säga saker som att "jag har aldrig vågat säga det här till någon förut, men jag är kär i dig men har aldrig vågat säga något för jag är blyg" och medans han sa detta och liknande saker med en ljus lite bögig röst så närmade han sig mig nästan obehagligt nära och började även fråga om jag ville hålla om honom eller om han fick hålla om mig.. Ilona fnissade medans detta hände och började själv säga saker som att "visste du inte att Tony varit kär i dig"? och "Du får inte sprida det här vidare men han vill ha dig"...

Jag visste inte vad jag skulle tro! För det första så är jag heterosexuell och ingen bögälskare vilket gjorde att jag blev äcklad av närmandena, för det andra chockades jag över hur Tony kunde säga detta helt oväntat mitt i natten i Ilonas säng när han och hon skulle vara ett par! Jag visste inte vad jag skulle svara på frågor om jag ville ha Tony eller ej och sa därför "kanske eller nja, jag vet inte riktigt". Ilona frågade mig om jag ville ha Tony och om jag själv var bög och jag sa att jag inte var bög utan tände på tjejer som henne samt att jag ville ha henne och inte någon annan. Ilona frågade mig om jag skulle kunna tänka mig att kyssa Tony på munnen ifall hon skulle vilja ha sex med mig sen, då svarade jag "ja" för jag tänkte att det skulle kunna vara ett nödvändigt äckel för att få ha sex med henne! Hon gapade och frågade något i stil med "Kan du tänka dig det? På riktigt? " och jag blev osäker på mig själv igen och började säga "nja" och "kanske" etc. Efter ett tag så var det väldigt nära att jag faktiskt kysste honom för att senare få göra saker med Ilona men då släppte de bomben att allt var på skämt och att Tony var heterosexuell och bara drev med mig och lotsades vara bög för att ta reda på om jag var bög!

Allt var naturligtvis Ilonas idé och hon ville bara ta reda på om jag var bög eller kunde tänka mig att göra sexuella saker med andra killar! Jag tyckte att allt hade varit jävligt pinsamt och skällde ut Ilona för det här och sen la vi oss och sov och inget mer hände den här natten som var värt att ta upp här.

Vi var iaf vänner nu och umgicks med varandra igen. Ilona ringde ofta för att jag skulle komma med cigg eller bara umgås med henne och henne och Tony. Tony ringde för at han ville se film eller ngt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar