Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 29 december 2013

Berättelsen om när Ilona blev ihop med min kompis och jag slängde hennes väskinnehåll! (Inlägg skrivet år 2010 angående en händelse från i nov-dec 2008 överfört från FaceBook, stavningen är som den var när inlägget skrevs)


Tidigare inlägg från innan detta inlägg som skrivs här, gällande mig och Ilona:

År 2007:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/ilona-hyvonen-tog-emot-pengar-och-saker.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/historien-med-ilona-hyvonen-och-emilia.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/ilona-hyvonen-anmalde-mig-for-ofredande.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/03/flashback-ringer-agent-victor-eller.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2012/10/uppfoljning-pa-msn-ar-2007-med-ilona.html

År 2008:
http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/12/jag-smygfilmar-ilona-hyvonen-jonas_29.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/ilona-och-emilia-blir-galna-och-hotar.html

http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/12/jag-festar-hemma-hos-ilona-hyvonen-pa.html

Senare under år 2008 efter de andra händelserna så skulle jag träffa Ilona sent på kvällen vid hotell Scandic som ligger vid Umeå centrum. Jag hade umgåtts med en kompis som hette Tony tidigare i veckan och tänkte festa med honom, då hade det slagit mig att Ilona trodde att jag saknade vänner och att jag var mobbad och ensam bara för att jag inte orkat ha kontakt med mina gamla kompisar de senaste två åren.. Jag kom på att jag nu kunde presentera Tony och Ilona för varandra och på så sätt bevisa att jag hade kompisar som inte var nördar.

Tony var en helt vanlig svensk kille med mkt kompisar och status i Umeå så hon skulle få se att jag har kontakter som är koola precis som jag faktiskt är. Jag stog vid Scandic och väntade men Ilona och hennes kompis Annicka dök aldrig upp.. Jag ringde och smsade men ingen svarade, hon hade tidigare sagt att hon skulle vara inne på hotellet eller vid hotellet. När jag frågade personal så sa de att det inte fanns någon Ilona därinne. Tony hörde av sig på mobilen och sa att han och en annan poolare hade slut på bärs men att de var vid djuraffären i stan så jag började springa ditåt. När jag kom till vägen mitt emot djuraffären (E4:an) så såg jag Tony och hans poolare på andra sidan vägen. De sprang med en kasse i handen och såg rätt så vingliga ut.

Jag sprang över vägen och mötte dem och Tony var glad att se mig. Vi snackade och ryggdunkade och sen började vi prata om vad vi skulle göra, ifall vi skulle fara hem till någon och festa och om vi skulle försöka få tag i bärs och brudar. Jag sa att jag kände två brudar som skulle kunna komma om vi ringde dem och de sa att jag skulle kontakta dem. Jag ringde upp Ilona som tydligen åkte någon svarttaxi som ngn arab körde, de befann sig i närheten och vi skulle alla ses vid Scendic. När jag kom till Scandig med Tony och hans kompis så var Ilona och Annicka där. Ilona var väldigt snygg i blont utsläppt långt hår och en svart jacka samt svarta leggins och massa smink och Annicka var ovårdad som vanligt.

Ilona och Annicka hejjade på Tony och hans kompis och sen började vi röra oss bort mot tegsbron. På vägen fick vi för oss att vi skulle ta svarttaxin som Ilona åkt med till en fest på Böleäng som några som Tony kände hade, de skulle tydligen ha dricka. Svarttaxin kom och Ilona satte sig längst fram bredvid araben samtidigt som Annicka satt i baksätet med Tony och hans poolare. Jag tvingades sitta i Tonys poolares knä . Bilen var överfull och vi hade tur att ingen polisjävel stoppade oss.

När han kört oss alla till Tegscentralskola vid böleäng så gick vi alla därifrån. På vägen gick jag och Tonys kompis längst fram och pratade medans Ilona och Annicka snackade med Tony. De verkade komma bra överens och det hade jag inget emot.. Efter att ha vandrat ett ganska långt tag så kom vi fram till ett höghus gjort av sten med flera lägenheter i och där skulle tydligen festen vara. Vi gick in i huset och in i lägenheten och alla klädde av sig ytterkläderna och satte sig i köket samt vardagsrummet och började supa öl. Jag var nykterist och drack inget vilket Ilona tyckte gjorde mig tråkig.. Till min förvåning var en kille vid namn Peter Åhlen där, en kille som är ökänd i Umeå för att ha suttit inne för grova misshandlar och som jag tjafsade med år 2007 under den stora tråden om mig.

Jag och Peter hade inget otalt nu även om minnena fanns kvar. När vi satt i vardagsrummet och softade och drack samt hörde på musik så började Peter och Ilona att dansa med varandra, efter ett tag satte sig Peter på en stol och Ilona satte sig i hans knä och började hångla med honom. Naturligtvis störde det mig då jag ville hångla med henne sj men jag brydde mig inte så mkt då det var hennes val. Det jag störde mig på var att hon gjorde det i sama rum som mig. Senare kom hon fram till mig där jag satt i soffan och frågade hur jag mådde och om jag skulle ha en öl och sen gav hon mig en ölburk. Jag tog emot den och sörplade lite och hon satte sig i soffan en bit ifrån mig. Hon älskade att sätta sig så att hon hamnade mitt framför ögonen på mig. Tony som redan tidigare hade druckit var helt slut och hade tagit av sig tröjan och såg stor och kraftig ut. Han halvsov bakom Ilona. Efter ett litet tag satte han sig upp och slog armarna om Ilona vilket Ilona inte protesterade emot. När hon satt där i Tonys armar så log hon retfullt mot mig och jag blev irriterad och tog fram min mobil och började filma händelsen. Jag fick med en hel del av detta på film och knäppte även lite bilder.


Film från festen.. 

Sen började Ilona hångla och pussa Tony framför mig medans hon flörtade mot mig med ögonen och retsamt log mot mig när hon gjorde det. Jag blev väldigt förbannad inombords och ville slita henne ifrån honom men han var större än mig..Senare gick jag ut ur rummet och satt och tänkte för mig själv, när jag tänkt ett tag återvände jag till vardagsrummet men varken Ilona eller Tony syntes till. Efter en stunds letande gick jag in i sovrummet och där låg Tony och sov med armarna runt Ilona!! Detta var något jag velat göra i över ett år och han fick göra det första kvällen!!! Jag blev rasande inombords.

Jag gick ut ur rummet och fick syn på Ilonas väska med allt hennes smink och alla hennes cigg med mera. Jag tog den och sprang ut ur huset och kastade allt hennes innehåll i en snödriva på en gård i närheten och sedan återvände jag in. Ingen hade märkt ngt som tur var. Jag gick in i sovrummet och Tony och Ilona var nyvakna. Jag gick fram och sa åt Ilona med arg röst att hon inte borde ligga med Tony som hon gjorde första natten när hon inte gjort det med mig på över ett år! Tony blev irriterad och när jag och Ilona började skrika argt åt varandra så försvarade han henne. Peter Åhlen, min gamle fiende, som hörde våra skrik tog genast Ilona i försvar och gick på mig med nävarna! Han var full. Jag försökte tala med honom och säga att jag behövde få ta på mig mina ytterkläder men han gick inte att prata med. Han slog och puttade och sparkade på mig och jag blev orolig. Sen kom Tony ut i hallen där jag och Peter nu stog och han var också full och sa ngt som "Nygren, får jag slå dig"? och sen slog han mot mig. Jag hade alltså två stora och arga killar som ville slå mig och båda var större än mig samt att en av dem sutit inne för att ha misshandlat folk grovt!

Jag sprang ut i bara sockarna trotts att det var vinter och djupsnö ute och Peter följde efter mig! När jag kommit ut utanför dörren slutade han att följa efter och jag sprang en bra bit ifrån huset! Senare när han återvänt in och mina fötter var genomblöta och kalla så gick jag tillbaka till huset men jag vågade inte riktigt gå in och hämta mina kläder.. Jag spionerade in genom fönster och skrek elaka saker så att Peter kom ut på balkongen! Jag skrek att Ilona var en hora (hon skrattade när jag blev jagad ut ur huset) och en massa sådant. Peter kom ut och jagade mig och jag sprang iväg igen! Ingen hade märkt att jag kastat ut innehållet i Ilonas väska.

När jag återvände till huset så tog jag väskan som låg kastad på gården och sen plockade jag upp samtliga saker från den kalla snön. Men tänkte jag lämna tillbaka väskan till horan? Nej, det tänkte jag inte! Jag gick sedan med väskan i raseri hela vägen från Böleäng i bara sockar ner till containrarna vid Tegskyrkan. Jag slängde allt smink, alla cigg, alla smycken och personliga ägodelar samt två vantar ner i containern. Det enda jag behöll var väskan samt ett halsband hon ofta haft på sig som kanske betydde ngt extra för henne..

Sedan återvände jag till gården i närheten av huset och slängde väskan och stoppade halsbandet på fickan. Hon skulle få betala för att få tillbaka halsbandet och väskan. Jag kände enorm skadeglädje när jag slängde allt innehåll i väskan ner i containern. Min första tanke hade varit att slänga allt i älven men isen var hård så jag slängde det i containern istället. Det var enormt tillfredsställande!

Men nu frös jag och ville ha tillbaka mina ytterkläder så jag ringde 112 och berättade om att idioterna jagat iväg mig från lägenheten och att mina ytterkläder var där inne. Efter ett tag kom en polisbil med två polismän och de gick upp och snackade med idioterna och kom ut med allt jag hade där inne utom en vante. Jag påpekade detta och fick gå in och hämta den medans Peter och de andra kastade mordiska blcikar på mig. Ingen visste ngt om väskan ännu så det var lungt. Jag orkade inte anmäla ngn men de blev tillsagda av poliserna iaf. Jag klädde på mig och gick hela vägen hem till östteg där jag bodde hos mina föräldrar. Det var skönt att gå isäng men föräldrarna blev förskräckta över det som hänt när jag berättade för dem.

Dagen efter började Tony ringa och hota mig med spö för att jag snackat skit om Ilona, Ilona och Annicka sa att jag skulle säga vart väskan var för annars jävlar samt att Ilona med skadeglädje berättade att hon och Tony nu blivit ihop och att hon gjort slut med Dello.. Jag sa aldrig vart väskan var men senare när hon hotade med polisanmälan och det fanns många grannar som vittnade om att de sett mig med väskan så for jag och en kontakt från SOC ner dit och jag letade rätt på väskan och sen for vi och lämnade den utanför dörren till Ilonas farsas lägenhet. Hon fick tillbaka väskan men den var tom.. Då började ett jävla gnäll och jag förklarade att jag kastat allt via sms och saker tog hus i helvette..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar