Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 1 oktober 2013

"Är väl bara praktsvin till mansgrisar som får maten serverad på bordet medans de sitter och gnäller som anser sig vara överlägsen kvinnan."-

Bättre förr för männen!

Hahaha, då är jag ett praktsvin.. När jag bodde hemma fick jag maten serverad av morsan och visst kunde jag gnälla. Hela vägen upp till 18 år.. Får den fortfarande serverad och kan mkt väl gnälla när jag hälsar på hos dem :P..

Klart att min syn blivit att kvinnan står i köket osv, men man tvingas inse att den yngre generationen inte är som morsan och mormor.. Och att man inte kan räkna med samma servis i framtiden :/..

Jag är nog en av de sista männen i Sverige som fått uppleva den gamla skolans kvinnor.

De unga som växer upp i jämställda hem vet inte vad de går miste om...

Vi som vet kanske försöker stoppa feminismen, men jag har insett att det redan är försent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar