Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 11 september 2013

Ny mus från Ergoff införskaffad!

Jag hade redan två möss till datorn, men den ena gick sönder (använd sedan 05) och den andra var av dålig kvalité och gick sönder även den. Då köpte jag två nya möss varav en var trådlös och den andra hade sladd. Tyvärr så var sladden på den ena musen så kort att det blev jobbigt att använda sig av den, och så fort man töjde på den litegrann så drogs den innåt igen. Den trådlösa musen fungerade bra till alldeles nyligen då även den började glappa!

Jag fick då för mig att jag behövde en ny mus till min dator eftersom att den ena var olidlig och den andra slutade "känna av" när man rörde på den. Delvis, den trådlösa slutade att känna av rörelser man gjorde. Jag skaffade då en ny mus som min far köpte från företaget Ergoff . Den var riktigt bra med en väldigt skön hållning, känner av vibrationer och rörelser bra och sladden var väldigt lång! Jag pallade inte en trådlös mus igen eftersom man vet aldrig när känselgrejen slutar att fungera, och det är fett störigt när batteriet tar slut. Företaget Ergoff säljer riktigt bra musar till datorer.

Jag har varit nöjd med min nya mus i över två veckor nu och den fungerar utmärkt när jag lirar spel eller bara surfar runt på internet. Enligt farsan så var det riktigt bra service med god personal. Titta gärna förbi på Ergoff nästa gång ni behöver en mus till er dator. Det rekommenderar jag starkt!

/Agenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar