Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 11 september 2013

Agenttråden- Reaktioner på Flashback efter min berättelse om den grova misshandeln!


2007-03-15, 23:13
wiktoria skriver:
"Usch, fyfan :("

2007-03-15, 23:16
Chigaran skriver:
"Fan, man blir ju förbannad alltså.
Men vad ska man göra? Hoppa lite studier för att åka till Norrland och sätta lapphelvetet i brand?
Skänka pengar till nån fond?
Bli full och ringa Urre?
Valen är många.

 Är det några som seriöst ska upp dit föresten, verkar vara tal om det iaf."


2007-03-15, 23:17
Nightblade skriver:
"Fy faan. Fy fan. F-Y F-A-N. Jag blir så jävla arg så jag fan exploderar. Jävla *väl vald svordomsramsa*. Skulle fan vilja sätta en kula i asen."


2007-03-15, 23:17
Kykkelsrud skriver:
"Fy helvete vad illa jag mår... tänker på dig V!

Jag har ju varit delaktig i grävandet efter info också. Får jag föreslå dig Gummi att du tar bort länkarna till bilderna på hemsidan så att de inte kan ha det som svepskäl att spöa nån nåt mer?"

2007-03-15, 23:20
General Hest skriver:
"Nästan så man blir tårögd, tycker så jävla synd om dig Victor. Du förtjänar inte det här.."


2007-03-15, 23:21
Riddaren skriver:
"Varför är det ingen som hjälper killen? Skulle jag bott i Umeå så kan jag lova att jag skulle stått vid hans sida då de mörka krafterna anhopar sig.

 Ett exempel behöver statueras..."


2007-03-15, 23:21
Vappa skriver:
"Jag blir så arg!

 Visst händer det att folk slåss, men isåfall slåss man renhårigt! och när den andra ligger ner är det slut. Fy fan, och om det var så att tjejerna lurade dit Victor... Då är de den lägsta formen av människor!
 Hoppas raggarna får kiss i sin brylcreme och rost på sina traktorer!"

2007-03-15, 23:23
Yourfriend skriver:
"Jag har nu raderat länken med Ståls raggargäng. Ni andra kanske också ska göra det. Victor verkar ju inte vilja att vi publicerar den"


2007-03-15, 23:27
surkrump skriver:
"Det bästa nu för Victor måste vara att ta bort alla bilder och
publiceringar av namn, etc. Bara som en direkt åtgärd, så att
V inte blir skadad mer. GÖR DET NU, gummiankan!!!

Sedan så låter det jättebra att vissa från fb ska åka till Ume
och ge fan-helvetet till misshandlare vad de förtjänar. Men
jag tror knappt det är en tusendels promilles chans att så
kommer att ske. Jag får mer tuff-framför-skärmen känslan
av allt det där.

Hjälp nu V tillsvidare och publicera inte mer om hans misshandlare.
Låt lagens långa arm göra sitt. Och hoppas verkligen att V vågar
anmäla... men fanskapen är ju för unga för att något kännbart
 straff ska utdelas... :("


2007-03-15, 23:28
bubsy skriver:
"Victor vill INTE att vi ska publicera några bilder eller texter.

Jag lyssar i skrivande läge på inspelningen, och Victor gör endel korkade (riktigt korkade uttalanden)

Men ha det i åtanke att han nu är omringad av 4 personer,.... Jagh ar inte lyssnat igenom hela ennu.

flickorna förnekar att dom har tagit några pengar av Victor.

Victor blir hotad av att ska få alla ben i kroppen sönderslagna med batong och sedan bli dumpad på en soptipp.

Ska prata med Victor om han vill att jag ska publicera eller inte.

 Finns faktiskt bakslag i denna, mot Victor alltså."


2007-03-15, 23:29
annzoe skriver:
"Har följt tråden hela vägen och känner mig väldigt vemodig. Bor själv i umeå och vet vem Victor är. Hoppas att allting löser sig för honom och att han under omständigheterna mår så bra som möjligt. Har väldigt svårt att förstå de människor som varit så elaka mot honom, folk får väl ha lite förståelse för att han är den han är. Han vågar ju iallafall stå upp för vad han tycker, även om många inte tycker likadant (mig själv inräknad).

 Heja Victor!"


2007-03-15, 23:30
DXM-Redemption skriver:
"Mår så jävla dåligt mår jag av detta jävla skit dom gör mot honom.

 Jag förespråkar fan inte våld men dessa jävla idioter förstår ju fan inget annat."


2007-03-15, 23:32
Herr_Green (Skaparen av Agenttråden) skriver:
"Kanske bäst att ta bort hemsidan och ta bort denna tråd?"


2007-03-15, 23:35
surkrump skriver:
"Det var ingen dum idé. Åtminstone arkivera tråden och låta
saker och ting svalna i raggarland. Alla åtgärder är värda att ta
 vid nu, känns det som. Misshandel e fan inget å skoja om....:("


2007-03-15, 23:37
BERNF skriver:
"För dom som är för att ta bort alla bilder osv. Jag håller med skappar det problem för victor ska givetvis allting bort!
 Men å andra sidan känns det så jevla fel. Ska dom få spöa upp victor och igenom det få sin vilja igenom? Känns som dom vinner på det. Patetiska jevla människor är vad det är."


2007-03-15, 23:37
atlasrepza skriver:
"va det inte några som skulle åka upp i morgon (läs: fredag 16 mars) till umeå och hjälpa viktor med raggarna? jag läste nått sånt i gästboken innan den blev nedstängd.

 då blir det nog raggmunkar till middag på lördag."


2007-03-15, 23:43
Herr_Green skriver:
"Nej exakt.. allt som skrivs från och med nu kan riva upp ännu större grejer..."


2007-03-15, 23:44
DXM-Redemption skriver:
"Ja snälla ligg lågt."

2007-03-15, 23:48
MacGyver skriver:
"Dom som har kontakt med Victor kan ju fråga vad han tycker, själv tror jag inte längre det spelar nån roll om den här tråden får leva eller ej."


2007-03-15, 23:59
Riddaren skriver:
"Jag hoppas på att det blir högst O-konstruktivt för mänskligheten men konstruktivt för den stackars Victor!

 Efter att ha skummat igenom tråden och läst hur många som sympatiserar med killen är jag jävligt förvånad över att “raggarna” fortfarande är i “mobilt” tillstånd...men det ska väl åtgärdas antar jag…"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar