Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 13 september 2013

Agenttråden- Om Aijes kusin "kwak" på apberget och händelsen på stan den 18/04-2007! (Rättstavar inlägget, samt förtydligar vissa saker)

                                                   

2007-04-19, 12:17
Mr_Nygren skriver:
"Det var så här, jag hade just befunnit mig inne på Game där jag kollade in lite spel och skulle just gå iväg ut från Kungspassagen när jag stöter ihop med en invandrarkille från när jag åkte på däng vid konsum på Ö-Ersboda, denna kille fanns med på kort med röd keps om ni undrar. Jag ska inte gå in på mer om vem det är annat än att han kaxat med mig under dagen då jag blev slagen och sparkad på, han kaxade med mig med anledning av bilderna som låg ute på welovevictor.tk där han syntes i närheten av oss andra, han ville inte vara med på bild på hemsidan helt enkelt.

Denne person sa åt mig att komma med honom en bit bort och ville snacka, han sa egentligen inget särskilt utan påtalade bara att han inte ville ställa upp på förhör eller som vittne för någon och att han ej ville bli inblandad i rättegången. Jag förklarade att han inte var anmäld för något men att han nämnts som en person som funnits på platsen och kaxat lite så han kunde tänkas bli inkallad till förhör. Han blev inte glad över detta och sa att han vägrar komma men det får han ju säga som han vill om, han påtalade sedan att jag var en idiot som anmält Aije och Stål (de hade tydligen fler kontakter än jag någonsin kunde ana och att "det kommer inte bli roligt för dig på grund av din anmälan", sen försökte han uppmuntra mig till tillbakadragning av anmälan)..

Efter ett tag dök Kwak på apberget.se upp. Hon är en 16-årig tjej som gick ett år under mig på Tegscentral skola när jag gick där, hon kom fram och kramade om den här killen som jag snackade med.. Jag blev förvånad över detta, hon har varit min "vän" på apberget och på "MSN" under en lång tid och hon var trevlig förut, hon var också rätt snygg!

 Men nu var hon så otrevlig man kan bli och när den här invandrarkillen påtalade att jag anmält Aije så sa hon "VAA!? Har du ANMÄLT min KUSIN?!" och "det kommer inte bli roligt för dig det kan jag lova, han känner djävligt många och du kommer att få ett helvette". Jag vände mig om och såg ett gäng en bit bort, de rörde sig mot oss, det var småtjejer i kwak`s ålder (91-or) och killkompisar i olika åldrar.

Alla ungdomar, de kom fram till oss och undrade vad som pågick. Kwak och Danniboy (killen som synts på korten) talade om för dem att "jag kommit fram till dem och att jag varit uppkäftig och börjat kaxa".. Sen påtalade hon anmälan mot Aije och ytterligare små dryga tjejer började "leka" coola och kaxa. Jag förklarade att jag inte alls kommit fram och kaxat och att det hela började med att jag och invandrarkillen snackat med varandra, sen hade kwak kommit fram och kaxat!

De verkade inte riktigt lyssna utan tjejerna stod mest tysta och såg sammanbitna och sura ut, de enstaka killar som var där blev arga på mig på frund utav en incident (Kwak hånade mig för att jag fått spö (av Stål och de andra, hade fortfarande feta blåögat), och sa att "jag åker aldrig på spö", detta retade upp mig så jag svarade "Jag kan ge dig spö nu och skulle gjort det om du inte vore tjej", detta fick henne att säga till sina killkompisar att jag sagt "Jag ska spöa skiten ur dig" eller liknande och de såg inte helt glada ut!

Jag kände igen en tjej vid namn Moa, när jag påtalade det så sa kwak att jag skulle "ge fan" i att snacka med hennes kompisar och att jag inte visste vad jag gett mig in på.
 Hon påtalade flera gånger att Aije hade sådana kontakter att jag inte skulle kunna bo kvar för det här, jag hotade tillbaka med egna kontakter och de hånade mig med "du har väl inga kontakter" och "vilka då?".. Jag nämnde ett stort antal på dragonskolan och Kwak hånades "Aa, skaru dra in BDA eller?" (BDA=ungdomar från teg som jag känner (kände) och som gjort en del HipHop-låtar). Jag svarade inte riktigt på detta, sen dök SOC-Anki upp och drog bort Kwak som heter Jenny i förnamn, när de talade med varandra gick jag min väg.

Det var det som hände på stan!

Det kan mycket väl vara övergrepp i rättssak men hon är för ung för att få fängelse och hon har inte hotats grovt, bara konstaterat att jag "kommer få ångra min anmälan".

Jag är kluven för att det är för det fösrta drygt att sitta på nya förhör, för det andra vill man inte dra in henne i detta, för det tredje är hon ung och kommer säkert inte dömas till något hårt straff, för det fjärde så har jag inte hoten inspelade så det finns bara muntliga bevis plus vittnes bevis, jag lär få svårt att styrka det hela och det kan stå ord mot ord.

Agenten: Det var Jenny "Kwak" som var bruden som hade en äldre kriminell pojkvän som hotat mig. Nämndes i BUP-journalen i en lite felaktig tolkning, och förvrängdes helt ovh hållet i RPU:n där man till och med ljög ihop saker.

Dock så skedde det en annan liknande händelse som jag kommer ta upp i mitt nästa inlägg där en 14 åring var med tillsammans med dessa om jag inte missminner mig. Det var denna 14 åring som provocerat mig.

Med andra ord så var 14 åringen inte ihop med killen som ville spöa mig, utan det var två olika händelser. Vid den här händelsen ovan så var en 16 årig tjej inblandad, kusin till Aije som hotat mig på inspelningen, och hennes äldre pojkvän var en känd kriminell som ville spöa mig efter lögnen från hans flickvän om att jag sagt ett lite annorlunda citat än det jag uttalade vilket ni kan läsa ovan.

14-åringen däremot provocerade mig rätt rejält vid ett senare tillfälle. BUP  har bara klippt in poster från Flashback i journalen och man bör inte tolka texter från Flashback som inte kontrollerats som fakta. Tyvärr så gjorde Rättspsyk i Huddinge det när texterna väl fanns i BUP-journalen.

14-åringen var dessutom inte vem som helst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar