Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 13 september 2013

Agenttråden- Mesig hämndvideo som inte ens består av nakenbilder, tycker användaren Vintersömn på Flashback!


2007-04-14, 21:50
Vintersömn skriver:

"Alltså, kan någon förklara för mig vad som är poängen med alla dessa jäkla videor egentligen?

Först var det en massa ihopklippta bilder till någon menlös låt. Detta skulel jag säga mest är humoristiskt på ett lite tragikomiskt sätt, men tydligen blir folk jätteupprörda för att "de har blivit uthängda på Internet"! Var är det för trams!? Om man lägger ut bilder på sig själv på nätet är man inte det minsta uthängd. Och man blir inte mer uthängd bara för att någon lägger på lite musik till. Löjligt.

Nåväl, vad händer sedan. Jo en NY video görs med en massa meningslös förlåt-mig-text på engelska(!) uppblandat med lite "komplimanger" om hur het tjejen tydligen ska vara. Något jag tvivlar starkt på, då hon tydligen umgås med raggare, det vill säga andra klassens varelser. Low life. Dessa engelska texter är ackompanjerade av något mesigt pojkband och uppblandat med bilder på upphovsmannen.

Varför? Vad vill man uppnå? Är det här något som jag är för gammal för att förstå? Är det meningen att hon ska tänka "först blev jag arg för att han klippte ihop bilderna jag laddat upp på nätet och lade på musik, men nu är jag inte arg längre eftersom han gjorde samma sak med bilder på sig själv och skrev att jag var 'hot'"?

Vad tusan är det för tramshämnder och förlåt-mig-så-mycket? Vad tusan, vill du hämnas på flickor som jävlats? Se till att skaffa fram nakenbilder* eller dylikt på dem och klipp ihop dem till en film. Sprid sedan på nätet och njut av att se hur det tar hus i helvete. Du är välkommen att hämta inspiration från följande trådar:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=171051
http://www.flashback.org/showthread.php?t=173166


Med andra ord: ska du hämnas, gör det ordentligt, men se till att du tänkt igenom saken ordentligt innan så att du inte ångrar dig efteråt. Eller så låter du bli att hämnas och tar skiten som en dörrmatta. Det är upp till dig, men sluta för Guds skull upp med det halvmesiga tramsandet fram och tillbaka.

Hoppas för övrigt på lite mer action nu snart.

 * Brasklapp: Nej, jag efterfrågar inga nakenbilder på mindreåriga. Jag bara upplyser herr Nygren hur han ska gå tillväga för att jävlas med folk på riktigt och inte på detta halvmesiga sätt. Jag vill inte se något avklätt raggarslem."


Agenten: "Purjo/Ilona hade krävt av mig att jag skulle skapa en förlåtvideo för att hon skulle förlåta mig, så jag gjorde en!

Sen förlät hon inte Blacklistfilmen i alla fall utan polisanmälde och begärde besöksförbud ändå."

"först blev jag arg för att han klippte ihop bilderna jag laddat upp på nätet och lade på musik, men nu är jag inte arg längre eftersom han gjorde samma sak med bilder på sig själv och skrev att jag var 'hot"

"Jo, det var meningen att hon skulle tänka så, dumt nog."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar