Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 2 september 2013

Agenttråden- Man kan ju fråga sig varför dom ger sig på honom när han inte har gjort något. :(!

2007-03-15, 11:42
Pamlor skriver:
"Han har blivit slagen sönder och samman ..."

 "Delar av tre tänder är borta
Jag har fläskläpp
Mitt vänstra öga är igensvullet och jag kan öppna det litet idag
Är rött på ögonvitan och enligt rönken har jag en fraktur i ögonhålan"

"
Victor behöver stöd inte hämnd!"

2007-03-15, 11:58
Diamantina skriver:
"Alltså, citerar du Victor i ditt inlägg? Var lite tydlig, vad är det som har hänt, och när? Har du pratat med honom?"

2007-03-15, 12:06
Pamlor skriver:
"Jo jag har pratat med honom. Han har spelat in allt i sin mp3 spelare, 1 timme och 20 minuter. Det var en viss "ståls" gäng, (jag undrar om det var honom serben hotade). Ilona (Emilia egentligen) och Idah var där och hejade på misshandlen. Misshandlen skedde vid ingången till Konsum på Ersboda (Folk som gick ut och in såg inget). Victor skriker nu efter hämnd!

 Jag personligen är rädd för att tråden har gjort saken värre; därför vill jag att alla ska ta det jävligt lungt och istället inrikta sig på att stödja Victor."

2007-03-15, 12:20
Santaman skriver:
"Når du han så säg åt han att bara ligga lågt, om han nu lyssnar. Folk pratar hela tiden om att polisanmäla för ditt o datt, nu tycker även jag det är dags för en anmälan om detta stämmer. Låter lite anmärkningsvärt korkat om de ska spöat nygren de fega asen.

 (sry för namnmisstaget det var inget sarkastiskt el ngt)"

2007-03-15, 12:23
Babil skriver:
"Fan vad sur jag blir alltså, jävla bönder! Blir sur på oss också eftersom det förmodligen var welovevictor.tk och denna tråd som provocerade fram misshandeln. Man kan ju fråga sig varför dom ger sig på honom när han inte har gjort något. :("

2007-03-15, 12:54
Gasell skriver:
"De gjorde sönder hans moppe också, och snodde 500 spänn. Jävla as."

2007-03-15, 12:54
DXM-Redemption skriver:
"Nu är jag riktigt jävla arg på dessa människor.

Pma gärna fullständig information om dessa människor så skall vi se hur det går.

Att dom inte fattar att dom tjaffsar med några av sveriges i särklass sjukaste människor. (FB'arna).

 Herregud."

2007-03-15, 12:57
Gasell skriver:
"Har pratat ved Victor nu, och han mår under omständigheterna bra men är förbannad över sin moppe. Nu kan han inte ta sig någonstans. Han lägger upp inspelningen senare idag!"

2007-03-15, 12:58
LadyTiera (moderator) skriver:
"Jag vill passa på att informera om lite saker:

Pul gäller fortf.
Att på öppet forum mordhota eller planera misshandel på namngiven person är inte ok.
Var försiktigt med vad ni skriver och håll er ontopic utan chattande.

Moderator"

2007-03-15, 13:01
DXM-Redemption skriver:
"Dom har fanimej retat upp fel människor nu.

 Nu är det nog."

2007-03-15, 13:14
Draugs Harg skriver:
"Om jag fattat det här rätt så har allt gått till på följande vis:

Viktor har gett pengar till diverse tjejer som sedan ska agera hans flickvänner (ja, en i taget antagligen). Men de har blåst honom på pengarna och inte gjort vad de kom överrens om och han hänger ut dem?

 Och slutligen eskalerade alltihop och Viktor har nu fått sig en rejäl omgång av någon typ som heter "Stål"?"

2007-03-15, 13:17
DXM-Redemption skriver:
"Ungefär, väldigt väldigt kort.

Victor är utsatt i hela umeå samhälle och "mobbad" av hela samhället mer eller mindre. Det är rent utsagt förjävligt."

2007-03-15, 13:22
Sam Lowry skriver:
"Om det funnits ett fungerande rättsystem(hela ume verkar drivas av inavel, nån som vet om de spelar nationalsången på banjo?) skulle Victor få en massa pengar i skadestånd istället för att bli avlurad pengar av tjejer, blir avrånad och betala fjolllärare skadestånd för att läraren fuckar upp V´s liv.. han är umes och dess innevånares extrainkomst och hackkyckling. Inte undra på att han möter sånt motstånd på nätet och irl, hans betalningsmottagare skyddar sin intressen..

 Vad var det för några som gjorde detta? Ali & co? Stål & co?"

2007-03-15, 13:22
PolarenPär skriver:
"Nej inte Vallentinas vad jag förstått utan raggarjäveln med anhang.
 Tror inte dom fattat vad dom just ställt till med..."

2007-03-15, 13:25
/dev/jesus skriver:
"Vad ska ni göra då? Ringa nån, hota samt lägga ut skit på nätet eller?"

2007-03-15, 13:26
PolarenPär skriver:
"Vad som skall göras sköts av folk som vet vad som skall göras eller inte. Finns ingen anledning att basunera ut det här."

2007-03-15, 13:30
Frank Shamrock skriver:
"Allvarligt talat, vem fan är överraskad? Efter tråden/sajten/telefonsamtalen/videos osv skulle det väl vara ett smärre mirakel om detta inte skulle ha inträffat.

Men jag ska inte neglegera mitt eget ansvar, var påhejare i tråden ett bra tag innan jag fattade att det hela skulle ta en allvarligare vändning. Jag såg detta som ett roligt tidsfördriv, litegrann som Fanny-tråden men då den var mer oskyldig och hade till slut en ganska trevlig karaktär (så länge jag följde den aktivt iaf) så är det här en helt annan sak.

Kanske det här är en väckarklocka för en del av oss (mig själv inkluderad) som fascineras av trådar som denna och Raymond-tråden osv. Det är lätt att dras med i uppbådet, i tryggheten bakom sitt anonyma nick här på FB kan man raljera på och vara hur hård som helst men det kan ju uppenbarligen få jävligt allvarliga konsekvenser ute i verkligheten.

Frågan är vad som sker nu? Jag hoppas att alla planer på mer vidoes/telefonsamtal och eventuella FB uppbåd läggs på hyllan. Någon postare nämnde Friends och det låter ju som ett sansat alternativ och så givetvis polisanmälan ang det som inträffat.

Mvh,

Frank"

2007-03-15, 13:47
Santaman skriver:
"Ngn som vet om Nygren anmält händelsen? Låt oss hoppas han har en bra inspelning.

 Misshandel ger böter eller fängelse i högst 2 år. Rån kan ge 1 till 6 års fängelse."

2007-03-15, 13:49
Uriel skriver:
"Ja men under 21 och så som omständigheterna ser ut kommer dom bara åka på att betala lite sen är det inget mer med det."

2007-03-15, 14:37
Rule.Dem skriver:
"Hur jävla världsfrånvarande får man vara som inte kunde förutse att detta inte skulle hända, ni ringer och frågar ut om saker som inte ens är era jävla affärer. Sitter ni och skriker till ungarna på dagis att dom ska slå tillbaka fall om en liten unge har bråkat lite med "Kalle" 5 år.

 Ni har ett ¤%¤%¤ i ena hörnan sedan har ni ett gäng mobbare i den andra hörnan vad trodde ni skulle hända? Dom skulle säkert skita på sig för att dom har fått höra att dom stora grabbarna (det är ni agenter jag syftar på) skulle komma och backa upp han. Det enda ni kan göra nu för "Agent nygren" är väl och be om ursäkt för erat totalt intelligensbefriade beteende och be han och ligga lågt för fan.

Idioter.

Sen gjorde säkert det här inlägget mindre ont för han än dom smällarna Victor har fått tagit emot och dom smällarna som kommer att komma. Sanna mina ord."

2007-03-15, 15:26
Bubsy skriver:
"Alla visste att detta skulle hända, ingen kan vara förvånad.

 Hårt mot hårt?"

2007-03-15, 15:37
Georg Lager skriver:
"Sammanfattning

 
OT: Jag läste den här tråden för ca en vecka sedan och upptäckte nu till min stora förvåning att den har växt ca 430 sidor sedan dess. Någon som känner sig manad att ge en kort sammanfattning om vad som egentligen har hänt, för inte fan orkar jag plöja igenom alla sidorna."

2007-03-15, 15:55
Santaman skriver:
"Kanske läge o vänta lite Mr nygren skulle väl dela med sig lite bandad info el?"

2007-03-15, 16:01      
Bubsy skriver:
"Mjo mjo, det kommer sådant..

 Vill ha all info om vad som har hänt."

2007-03-15, 16:29
zhyper skriver:
"Såg Victor på skolan idag, han var rejält blåslagen och omtejpad, ena ögat var helt igensvullet."

2007-03-15, 16:31
Rule.Dem skriver:
"Onödiga obsceniteter.
Det ni måste fatta är att för eller senare kommer han att få ett större
 Helvete än han nu lever i. Det mina herrar(och damer) är erat fel."

2007-03-15, 17:07
Kuyichi skriver:
"Ojdå.

 Trista nyheter men kanske inte så överraskande. Hoppas verkligen att han anmäler incidenten. På så vis kan han kanske få tillbaka lite stålar också. :/"

2007-03-15, 17:08
Nightblade skriver:
"Alltså, detta hade hänt även om FB inte varit inblandat, du såg väl videon? Han har ju vart i bråk med Stål och dem innan, inget nytt under solen."

2007-03-15, 17:09
.filantrop skriver:
"Det här var min stora rädsla hela tiden men är man naiv så är man, det går inte att moralisera bland döva och blinda man blir bara hånad."

2007-03-15, 17:15
Nightblade skriver:
"Lägg av filantrop, du har bara gormat om personuppgifter och inte om att Victor skulle få stryk.

Ni som ska in här med facit i hand och säga "hur rätt ni hade" när ni inte skrivit något om det innan, håll käft, leta bekräftelse någon annan stanns.

Rule.dem:

 Jag håller med till viss del, visst har det eskalerat med samtalet till "Jocke" osv... Men detta hade ändå hänt eftersom Victor är som han är, han backar fan inte."

2007-03-15, 17:19
BERNF skriver:
"Om man säger så här: Det samtalet till han jocke eller vad han nu hette kanske påskynda det hela nåt enormt. Allt det här på flashback kan ha fåt victor att känna sig lite extra kaxig. Är det vårt fel att nån går o misshandlar honnom? Nej det är personen som misshandlar honnoms fel."

2007-03-15, 17:23
Rule.Dem skriver:
"Sant, allra bäst skulle vara om ingen ens hade gjort den här tråden. Men gjort är gjort och det jag finner är allra bäst för alla parter är "skade-kontroll" se till att saken inte åker mera ur styr.

Jag kan bara försvara mig själv i detta att komma in med Facit i hand. Det jag reagerade på eftersom jag har varit inne i denna tråd och läst mycket, var när han åkte på stryk därav det ganska uppkäftiga meddelandet.
 Tyckte det var lite väl magstarkt att han fick en smäll eller två, dock har jag inte sett några bevis på att användarna på flashback har haft någon som helst delaktighet i att det blev stryk för victor. Det kan jag erkänna vill mest betona i att folk ska göra rätt för sig och försöka stoppa det folk satt i rullning."

2007-03-15, 17:26      
BERNF skriver:
"Jag tycker du underskattar några av fbs användare. Kan förstå dom som vill åka upp och spöa skiten ur dom som gjorde det här emot han. Har själv lust med det.
Det betyder inte att det är rätt. Däremot så har den här tråden gjort att det är många som har fåt upp ögonen för honnom och jag hoppas iaf att många av dom som varit mest aktiva i den här tråden tex bubsy faktist följer upp det här och Hjälper victor."

2007-03-15, 17:28
Nightblade skriver:
"Tror hela baletten indirekt påskyndat, de lär ju va förbannade för att Victor får medhåll av oss här, sen tycker de väl tjejerna har helt rätt. Men jag vet inte... Jag hoppas INNERLIGT att det finns folk som åker upp och skrämmer skiten ur dessa idioter, de går flera mot en kille som inte alls är stor eller stark. Usch."

2007-03-15, 17:31
surkrump skriver:
"Nu måste vi få vet vilka as som har misshandlat Victor...

Sen tror jag tyvärr att Victor låg i riskzonen för att utsättas
för fysisk skada, även om denna tråd inte hade existerat...  :(
Så ni nytillkomna som tror ni sitter inne med sanningen, dra något
gammalt över er!

Hoppas att Victor polisanmäler, men det händer alltför ofta att offret
inte vill/vågar.
Så nu vill jag dra mitt strå still stacken och säga, Victor, anmäl dräggen!

Hoppas att Victors föräldrar hjälper till med anmälan och sedan tror
jag att de se över möjligheterna att flytta till annan plats... På så sätt
 så får Victor en välbehövlig nystart i sitt hittils relativt korta liv."

2007-03-15, 17:33
surkrump skriver:
"Ser förresten att Victor har varit inloggad på fb idag,
så det känns som ett positivt livstecken från honom trots alla
 hemskheter igår..."

2007-03-15, 17:35
BERNF skriver:
"Har du läst tråden ifrån början till slut? Japp ifrån början var det en jevla massa folk som bara skrev och gjorde narr av både han och alla inblandande. Men läser du dom sista hundra sidorna så får du se att många av dom faktist vill hjälpa victor. Många har tom jämförit sig med victor. Jag säger inte att du har helt fel men det finns ju faktist dom som bryr sig om honnom och ser honnom som en jämnlike. Säger dok inte att jag är en av dom jag har inte gjort ett dug för honnom eller tråden."






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar