Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 11 september 2013

Agenttråden- Inspelningen från misshandeln, samt reaktioner på den! Filmen skapades först efter frikännandet 09 men ljudupptagningen kom ut 07 i tråden!

2007-03-16, 00:25
bubsy skriver:
"Misshandel
Victor himself har vädjat till att jag ska ladda upp denna inspelning från misshandeln.

http://rapidshare.com/files/21231903...bra-k.mp3.html

OBS! Det är hemskt"



2007-03-16, 00:34
Frink skriver:
"Tankar, men vågar man lyssna.
Tycker att det är hemskt att han ska behöva bli misshandlad, speciellt på ett så fegt sätt.

Borde det inte bli grov misshandel när han får sabbad ögonhåla dvs. skallfraktur?
 Sen att dom går på honom 5 stycken samtidigt fast en av dom skulle vara mer än vad Victor kan hantera. Förbannat fegt."

2007-03-16, 00:39
DXM-Redemption skriver:
"Jag börjar onekligen tro att detta är ytterligare en av internets "mycket snack och liten verkstad"

Jag menar... varför skulle folk åka upp för att hjälpa någon såhär? Det är ju helt absurt.

 Att åka 100 tals (???) mil. Tss. Get real ffs."

2007-03-16, 00:40
bubsy skriver:
"http://i16.tinypic.com/486weah.jpg
http://i16.tinypic.com/44unofc.jpg

Så här ser Victor ut tackvare misshandeln.

Detta räcker för mig.
Vidrigt................

 Victor, en agent, en man..."

2007-03-16, 00:44
DXM-Redemption skriver:
"Fy helvete."

2007-03-16, 00:44
J_Man skriver:
"Usch, jag mår dåligt av att höra det. Vet inte vad jag ska säga."

2007-03-16, 00:45
Herr_Green skriver:
"Nu kan man ju verkligen börja ångra att man skapade denna tråd.. men och andra sidan är det som man säger lätt att vara efterklok..."

2007-03-16, 00:48
bubsy skriver:
"Finns inget att ångra längre, bara blicka framåt och tänka på vad som är bäst för Victor, för alla."

2007-03-16, 00:50
Kykkelsrud skriver:
"Stackars sate...

 ...vid rättssak så har han ju allt att vinna men det är väl en klen tröst just nu."

2007-03-16, 00:54
Kykkelsrud skriver:
"Den har nog haft betydelse men bevisligen fanns det fler anledningar till att han blev misshandlad om man lyssnar på inspelningen. Stackars stackars Victor och jävlar vad man får skärpa sig för att inte bara tänka hämnd..."

2007-03-16, 00:59
Pendeltåg (moderator vid tiden) skriver:
"Vem är kioskmongot som tjatar om sin lillebror?

 Den hissen verkar inte gå ända upp.:|"

2007-03-16, 00:59
nat0n skriver:
"suttit och försökt komma på något vettigt att säga, men jag kommer inte på något..... totalt vidrig inspelning"

2007-03-16, 00:59
Hossejn skriver:
"Ifall ambitiösa människor skulle komma hit med bussen (kostar 570kr) från stockholm fram och tillbaka. Så skulle det nog inte vara något problem att få hjälp ifrån lokala umeåbor."

2007-03-16, 01:01
wiktoria skriver:
"Jag kan bjuda på förtäring ;o"

2007-03-16, 01:02
sporadisk skriver:
"Fyfan, ren ilska brinner inombords nu. Lyssnade just på V's inspelning och stannade av efter första slaget. Såna som Stålis borde brinna i helvetet, hur fan kan man gå på någon så sårbar som V? 4 mot 1 dessutom. ANMÄL. Hoppas han får fängelse den jäveln,

Stå på dig Agent V

 Och jag bjuder också på förtäring"

2007-03-16, 01:10
Celle skriver:
"Efter att ha lyssnat på detta ljudklipp så känner jag bara hat. Och det är väl tur att man inte bor i närheten för deras hälsa. Har inget att skryta med om att jag är tuff och våldsam eller liknande, men man skulle nog minst kunna använda sig av fega och primitiva metoder för att ge dom tuffa killarna vad dom förtjänar.
Viktor må ha sagt korkade saker, ha felaktiga åsikter enligt många mm, men för i helvete så har han väl inte använt sig av våld?
De flesta däruppe verkar ju dessutom anse att han är "efterbliven" är det då vettigt att spöa honom, säger en hel del om de tuffa raggarna och fjortistjejerna.
Varför i helvete tror dom att han är "efter", knappast pga alla trevliga behandling alá Hitlerstraffning. Eller hur var det en av fjortisarna sa när tuffa gänget äntligen kom?!

 Vet att detta kanske är olämpligt, men jag ser "Columbine" och likande massakrer som en lösning på problemet. Det är endast då som folk börjar fatta vad dom håller på med."

2007-03-16, 01:10
Pendeltåg skriver:
"Anmäler Viktor och det blir rättegång kan vi kanske gå på den och visa vår solidaritet."

2007-03-16, 01:26
bubsy skriver:
"OnT: Jag gråter för Victor.. seriöst, när jag lyssnade på inspelningen så började jag faktiskt gråta. Kändes som att jag var där ... men endå kunde jag inte göra något

 Victor! hedrad över att få vara din vän"

2007-03-16, 01:28
Pyth0N skriver:
"Fyfan, får mardrömmar av den där ljudinspelningen :("

2007-03-16, 01:46
Larsasomfaan skriver:
"Efter att ha lyssnat på den här ljudinspelningen så är det då åtminstone för mig uppenbart att det inte är Victor som är efterbliven, dock så verkar Hillbilly-patrasket uppvisa riktigt kraftiga tendenser.

 Eftersom att ni med all största säkerhet sitter som klistrade i den här tråden så önskar jag er ett riktigt stålbad för det här illdådet."

2007-03-16, 01:52
Gabrielus skriver:
"Fy fan…

Jag vet inte vad jag skall tycka. Ett inte så litet gäng här på flashback har del i detta, så är det bara. Viktor har blivit utnyttjad av dessa, även om det säkert inte var deras avsikt. Och visst, vi som inte var aktiva i detta borde ha sagt ifrån för länge sedan, det är jäkligt lätt att vara efterklok. Viktor har känt ett stöd, det är positivt. Tyvärr har han också tillåtits känna sig onåbar för sina mobbare i det att han står under något slags beskydd härifrån, ett beskydd som ingen kunde leva upp till. Visst kan man göra något även nu för honom, men han har redan fått spö och förnedrats och känt sig mer ensam och övergiven än de flesta av oss förhoppningsvis någonsin skall behöva utstå.

Men, som någon sa, nu är det som det är och frågan är vad man kan göra för honom nu. Jag är uppriktigt skärrad efter att ha hört filen och känner så jäkla starkt för killen. Ännu mer tragiskt är det att vissa här väljer att kalla honom efterbliven och dylikt. Jag upplever honom som en ganska intelligent kille. Han har gjort korkade uttalande, men han är för fan tonåring och trängd som tusan. Vem skulle inte säga dumheter i den situationen? Jag önskar att jag bodde i Umeå själv just nu och kunde hjälpa honom på något sätt.

Situationen är litet som den med USA och Irak, det var ett korkat sätt att gå in på men nu när det är gjort kan man inte bara vända ryggen till… Men blir det bättre för att några åker upp och spöar skiten ur raggarna? Killen behöver vänner som behandlar honom som den fina kille jag tror att han faktiskt är. Kanske någon som hjälper honom att ta tag i studierna och någon som snackar med honom som med vilken normal individ som helst. Vad är det för jävla samhälle han lever i, vad är det för stad som tillåter en kille att bli behandlat på det här sättet? Varför kommer ingen till undsättning när en kille misshandlas precis utanför konsum?! Det är helt sjukt…

 Självklart skall han anmäla detta. Det spelar ingen roll vad korkat han må ha sagt i sin inspelning, det våld han utsatts för är så oerhört mycket värre. Stålis kommer att åka dit för detta, därom råder inget tvivel. Viktor skall INTE lägga upp några fler filmer eller dylikt, han gör helt rätt som kyler nu. Skall ni upp till Umeå tror jag att jag vill åka med. Men vad är planen? Inte går den väl ut på att rätt och slätt plocka några raggare, för det tror jag ärligt talat inte hjälper ett dugg i det långa loppet."

2007-03-16, 01:54
Vappa skriver:
"Försöker lyssna på ljudklippet, men jag klarar fan inte det.

VARFÖR fanns det ingen som kunde hjälpa victor

Edit: Det var snack om att folk skulle åka upp. Jag tycker faktiskt att de som har möjligthet till det ska göra det. Ni behöver ju egentligen inte göra något specielt. Bara träffa victor och ge honom lite stöd.

 Om det blir en rättegång så ska jag naturligtvis försöka åka upp. Någon som vet billigaste sättet? Vi borde skaffa en FB-buss som plockar upp folk över hela landet."

2007-03-16, 02:02
udda123456 skriver:
"vilket jävla fall av inavel som dem där raggarna är, jag menar, pinsamt att ens tänka på att man är från samma landsända"

2007-03-16, 02:11
Toten88 skriver:
"Har lyssnat igenom ljudfilen en gång till och jag beundrar verkligen viktor för hur jävla stark han är, förstår inte hur han klarar av att leva... en förändring måste ske ... "

2007-03-16, 02:14
Big Puff skriver:
"Sj orkade jag inte lyssna klart på tapet, det var riktigt otäckt."

2007-03-16, 02:34
nollan skriver:
"Men herregud...jag saknar ord. :("

2007-03-16, 08:35
Crice skriver:
"Om någon sorts insamling ska ske så borde den jobba för att Victor ska få nog med pengar för att lämna hålan han är fast i. Visst, avskummet som slår honom förtjänar ett straff, men grabben kan ju fan inte vara kvar där uppe - förr eller senare begår han ju självmord. Han är en tickande bomb."

2007-03-16, 09:19
Mulla Krekar skriver:
"Ni som har kontakt med honom via MSN o dyl. Se till att han polisanmäler misshandeln, rånet o förstörandet av moppen! Han har ju ett klockrent bevis i alla fall!

 Hotar de honom för att han polisanmält sen, så kan han bara ytterligare anmäla, för övergrepp i rättssak, eller vad det heter!"

2007-03-16, 09:22
Thetawave skriver: 
"Jag vet att jag är lite efter, men fyfan vilken inspelning...
Jag klarade inte ens av att lyssna på hela, bara tills den där killen började snacka om att Victor skulle gå ner på knä och be om ursäkt.... Jag hoppas verkligen att han inte gjorde det, att han lyckades slippa det på nåt vis. :(

:'("

2007-03-16, 10:07
Babil skriver:
"Fyfan, lyssnar på inspelningen från misshandeln och kan säga att det var värsta jag hört på länge, fyfan vad jag hatar Stål och co jag vill bara döda dom hela högen! Vilka jävla svin dom är!"

2007-03-16, 10:15
Pascal skriver:
"Nu finns det inte mycket jag kan göra för Viktor än att ge amatörmässiga råd.
Men jag vill vädja till er som föraktar Viktor (om ni nu läser detta) att även om ni känner stor frustration över vad han har gjort så tag inte till våld, det löser ingenting. Det kommer bara att skapa mer osämja samt att ni gör er själva en björntjänst. Om ni nu tycker att Viktor är (vad ni nu än tycker) så borde väl ni veta bättre och inte sjunka till samma nivå.

 Jag vill ge en stor eloge till er som verkligen bryr er om Viktor och stöttar honom."

2007-03-16, 10:20
Babil skriver:
"Vet någon om inspelningen duger för att fälla stål och dom?"

2007-03-16, 10:35
Sam Lowry skriver:
"edeit: *ångrar uppvigling* (men tanken består)

Hoppas polisen tar hans anmälan på allvar och inte lägger det underst i högen om victor.."

2007-03-16, 10:37
Frank Shamrock skriver:
"Jag tror att raggaren ligger mycket illa till i och med inspelningen. Den kan ju användas som stöd, och sedan låter det ju som om det finns en hel del vittnen som även de kanske börjar snacka när de upptäcker att de finns med på inspelningen.

 Finns det ingen jurist här som kan bringa klarhet i bevisbördan?"

2007-03-16, 10:40
Gasell skriver:
"Den duger inte som bevis iallafall, tydligen. Den kan bara placera folk på platsen."

2007-03-16, 10:43
Schaffer skriver:
"Pinsamt att större killar tar till våld för att vinna några småtjejers gunst i byhålan Umeå. För det är vad det handlar om.

 Hoppas Viktor tar det lugnt nu och låter rättsväsendet reda ut det här. Sen är det bara att flytta till ett bättre ställe med vettiga människor. Det här kommer han glömma snabbt när det väl är över.

Till er som känner att det liksom kliar i kroppen för att någon blivit orättvist behandlad... Om ni är maskerade och använder paintbollgevär när de står i en samling... Var då i så fall försiktiga så att ni inte skjuter de första skotten i huvudhöjd. Det kan ge skador som man inte räknat med..."

2007-03-16, 10:45
Kykkelsrud skriver:
"Om han bestämmer sig för att även anmäla den här "Aije" för olaga hot så måste inspelningen väga tungt i bevisbördan? Han presenterar ju sig själv med namn och hotar att spöa och slå ihjäl honom flera gånger."

2007-03-16, 10:59
Santaman skriver:
"Man blir lite stum efter att lyssnat på detta band, ganska så äcklad av denna råa misshandel/förnedring som så väl förmedlas via bandupptagningen.
Ännu en gång visar faktiskt Victor att han är kille som är jävligt tuff som vågar lägga ut dessa band, hur många skulle lägga ut en inspelning på sig själv när man blir förnedrad, inte jag ivartfall. Men att Victor valde att lägga ut inspelningen är nog helt rätt, alla normalt funtade förstår ju omgående hur snett det är. Raggarna själva kan inte vara speciellt nöjda att banden ligger ute. Med lite distans på lyssningen så kanske man kan säga att Victor förnedrar raggarna genom att publicera banden där de själva helt öppet blottar den otroliga feghet bara kräk kan ha.

Hoppas kräken lyssnade på banden igår och inser hur jävla illa det, inte bara handlingarna utan också att det just finns på band, inget vidare positivt va, tänk att hamna på LVU för mobbning, era jävla losers.

 Hur mycket denna tråd och diverse agentarbete har betytt för händelserna lär nog de allsmäktiga upplysa om som ständigt ploppar upp tråden, själv TROR jag o hoppas detta var peaken, dessutom TROR jag Victor kommer bli stärkt av detta med lite distans."



2007-03-16, 11:18
Rule.Dem skriver:
"Ja, det kommer dom nog, men jag kommer inte att göra det nu för jag känner att det är totalt irrelevant särskillt med tanke på Victors egen önskan om att inte mera bild och audio material ska upp. Sen önskade jag också att jag var så klarsynt som vissa andra i tråden redan har uppgivit så gjorde ni faktiskt mycket gott också när ni stöttade honom igenom detta, så jag vill be om ursäkt för mitt vresiga inlägg tidigare.

Men sen har jag en fråga till dom som är lite mera juridist lagda i den här tråden, kan på något sätt hämndaktioner om dom ens är planerade falla in under "Övergrepp i rättsak" med tanke på att senaste händelsen är polisanmäld som jag har förstått det. Jag säger inte att det på något sätt har ens funnits en tanke på en hämnd men snarare är det ett "What if" scenario.

 Slutligen vill jag säga att jag hoppas Victor mår bra efter omständigheterna och att brottsmålet inte läggs ner i brist på bevis."


2007-03-16, 12:08
/dev/jesus skriver:
"Brist på bevis? Skadorna är dokumenterade. Misshandeln är inspelad. Man hör tydligt Stål säga till en gråtande Viktor att "be om ursäkt annars slår jag dig mer". Detta misshandelsmål har bevis i överflöd — det kan inte vara särskilt ofta man har en ljudinspelning med hela händelseförloppet i misshandelsmål.

 Man hör även vittnen som omöjligt kan neka till att de bevittnat förloppet; vittnesmål vilka kan styrkas mot ljudinspelningen. Det finns oerhört litet utrymme för vittnen och misstänkta att ljuga om vad de har sett, eller sagt."


2007-03-16, 12:21
Raoul skriver:
"Som sagts tidigare, ljudinspelningen bådar inte gott för raggarynglen.

Trots det eländiga i det hela så anser jag det smart att ha en mp3 på sig med inspelningen på."


2007-03-16, 12:53
Kuyichi skriver:
"Nu har jag inte lyssnat på den aktuella ljudupptagningen men som jurist kan jag säga att bevisningen i det här fallet är väldigt god. Kända gärningsmän, gott om unga vittnen som sannolikt golar när polisen hör av sig, ljudinspelning, hotinlägg på nätet, väldokumenterade skador(hoppas det finns läkarjournaler och inte bara bilder?), videoupptagning av tidigare misshandel. Läggs det här ner i brist på bevis är jag inte främmande att driva åtalet åt Viktor. :)"









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar