Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 12 september 2013

Agenttråden- Big Family Cruisers skrev ett offentligt meddelande angående soppan med raggarna på Ö-Ersboda! (Detta är en del av min sammanfattning av Agenttråden på Flashback Forum, jag utpekar inte BFC som skyldiga till någon misshandel utan FB-folk gjorde det 07).!


2007-03-26, 18:48
santaman skriver:
"Från Big Family Cruisers hemsida

"Med anledning av att någon sprider rykten om att Big Family Cruisers gjort sig skyldiga till en misshandel på en ung kille känner vi oss tvugna att dementera detta omgående.

En ung kille utsattes för en grov misshandel i Umeå. Detta dåd ska ha utförts av några ungdomar som kallar sig "raggare". Av någon anledning har vår klubb fått skulden till detta. Om detta beror på att några vill smutskasta oss av någon anledning vet vi ej.

Big Family Cruisers har lämnat in en Polisanmälan med anledning av dessa åståenden om oss. Vare sig brottsoffer eller den som ska ha utfört misshandeln har INTE någon som helst anknytning till oss eller vår verksamhet.

Vi beklagar verkligen den utsatte för vad som hänt och hoppas de skyldiga till dådet får ta sitt ansvar. Vi har även varit kontakt med brottsoffer som också vet att vår klubb på inget sätt har med dådet att göra".

 För BFC, Big Papa och David

http://www.raggarna.se/

"Gillar skarpt den intetsägande meningen där de har varit i kontakt med brottsoffer. Vem vill de övertyga!"
__________________

5 kommentarer:

  1. Nu får du faktiskt ge dej. Varför ska du blanda in BFC och få det att se ut som om dom accepterar slagsmål?? Dom inriktar sej på barnfamiljer och ha trevligt ihop. Som gammal medlem i klubben så blir jag irriterad över att du pekar ut dom. Mina 4 ungar har varit med överallt på träffar och det har ALDRIG varit i närheten av ens gruff. Det finns inte på kartan just pga man är förebilder för dom barn och ungdomar som är runtomkring. Man lär dom att prata och reda ut saker muntligt ist.
    Det finns ingen i den klubben som accepterar misshandel, bråk, mobbning eller dyl. Det dom jobbar för är att ungdomar inte ska hamna på glid eller börja med olika droger
    Man umgås gammal som ung och man har roligt ihop. Man lyfter fram ett intresse och finns där för varandra.
    Sluta döma själv och sätta stämplar som inte är sanna. LÄGG NER!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig dömt dem.

      Detta inlägg är från 2007 om du läser i inlägget och skrevs av en användare som heter Santaman på Flashback Forum.

      Varför jag postar detta här?

      Jag håller på med en sammanfattning av Agenttråden (tråden om mitt liv och leverne på Flashback Forum) för att visa mina bloggläsare den historien som påverkat mitt liv något enormt.

      Jag sa redan då att BFC var oskyldiga, det här är bara inlägg som visar att Flashbacks användare höll dem ansvariga (helt felaktigt) och det bevisar även att de gjorde det som hämnd för den misshandel jag utsattes för vilket visar för mina läsare att jag hade en stor uppslutning.

      Det finns idioter som tror att jag hittar på. Så jag bevisar bara fakta.

      Att BFC stämplades som skyldiga får du ta med Flashback användarna som skrev till dem 07, det här inlägget är del av mitt arbete med att kartlägga hela Agenttråden på denna blogg.

      Detta är Agentbloggen, och många förstår ej varför jag kallar mig "Agent Nygren" eller "Agenten" vilket visar på att behovet fanns för en bakgrundshistoria.

      Jag skriver historien om Agenttråden, och BFC hade tyvärr en del i den historien.

      Kolla in denna tråd: https://www.flashback.org/t455543

      Radera
  2. Det står ingenstans i rubriken att du inte anser dom skyldiga. Om man läser inlägget som det står är dom utpekad som skyldig.
    Titta och läs igen. Om du bara skulle klicka in och snabbläsa hur tolkar du inlägget?? Jo som att BFC accepterar våld och håller den skyldige bakom ryggen. För ingenstans i inlägget finns ordet "felaktikt utpekad" eller "oskyldig" skrivet.
    Gör om, gör rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på att alla Agenttråden-inlägg ska läsas från det första inlägget till det sista.

      När alla inlägg har skrivits så gör jag ett enda stort sammanfattande inlägg över hela tråden.

      Man kan inte enbart läsa ett lösryckt inlägg.

      Ett inlägg är bara som att läsa en sida mitt i en bok.

      Radera
  3. Tyvärr så läser ju majoriteten inte en blogg så. Så även fast tanken är att man ska läsa "nerifrån och upp" så börjar man i slutet för det är först.
    Jag uppskattar att du ändrade rubriken så det inte går att tolka fel. Du om någon borde veta hur lätt det är att människor missförstår och läser fel/
    Jonna

    SvaraRadera