Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 11 september 2013

Agenttråden- Agenten skriver om Misshandeln och efteverkningar i tråden! Bemötanden av inlägget finns också! (Stavning är som den var 07)

2007-03-16, 19:31
Mr_Nygren skriver:
"Jag vill passa på att tacka alla som stöttar mig och hjälper mig från Flashback , det är sorgligt att de där raggarna inte fattade att det inte är jag som publicerat saker och så... Han som nämns som "lilebrorsan" i inspelningen är med på Gamblers Umeå.. Han heter Kim, och Aije i fråga som är 21 år, han är snubben i orangest hår och skinjacka som visas på bild i den filmen...= http://www.youtube.com/watch?v=KbR17DxVU7s .

Jag vill inte att sidan welovevictor.tk stängs ner eller att GBn eller tråden stängs ner ifall ni undrar om min åsikt, däremot önskar jag en borttagning av ståls länkade bilder sammt J0ckes länkade bilder... All text utöver misshandeln om dessa borde också raderas och samtalet med stål och Jocke... Jag har inte blivit hotad till detta men jag anser att det finns en risk som jag inte vill ta att ha kvar dessa grejjer...

Till de som undrar om jag anmält till polisen så kan jag säga att anmälan är gjord... Grov misshandel, skadegörelse, samt ofredande och vanlig misshandel är anmält... Hot kanske inte anmäls men vi får se...! , har fotat mig hos akuten redan samma dag som det hände så det är gjort och intyg finns. Inspelningen från misshandeln är ett bevis naturligtvis men jag har även de andra bevisen på tjejernas våld och spottningar...

Ja, det var väll det jag hade att säga just nu, ni får gärna komma till rättegången men den lär dröjja ett halvår kanske :/... Folk som var med på misshandeln= extracy,danniboy,aije,gammraggarn,bunney,b3jb och nå okända... Aja, hoppas GBn kommer upp snart! Ciao . Och jag har hört att STÅL lider av ADHD "DAMP" också... Hm, om Viktoria (Admin på apb) vill att hennes bilder ska bort så ta bort dom också... Hörs"

2007-03-16, 19:40
santaman skriver:
"Respekt NYgren, nog lite kloka beslut som lär respekteras. Gillar skarpt att gris nr1 är 21år. nu snackar vi inte LVU."

2007-03-16, 19:46
Virtuoso skriver:
"FY fan Jag lyssnade just igenom ljudklippet, och det var då av bara HELVETE så feg den där jävla Stål verkar vara. Viktor, jag har gjort narr av dig förr, men fy helvete alltså, jag lider med dig - ärligt. Anmäl den där inavlade raggar-Stålis, och kanske hans bror också, för så här kan det fan inte få gå till.

Lyckönskningar,

 Virtuoso."

2007-03-16, 19:50
Raoul skriver:
"Snoddes det inte pengar också? Personrån skulle väl i så fall kunna läggas till listan."

2007-03-16, 19:52
Pamlor skriver:
"Nygren:
Kul att höra att alt är bra med dig ^5

Tror du att han kan få fängelse? ... Snälla säga JA!"

2007-03-16, 19:55
Pendeltåg skriver:
"Det var skönt tt höra att agenten efter omständigheterna verkar vara vid god vigör!

 Helt rätt att polisanmälda, starkt beslut! :)"

2007-03-16, 20:03
Mr_Nygren skriver:
"Svar till Raur.

Jo, rån är anmält, glömmde säga det =)... 500kr ifall det inte är stöld men men.. Hot ville jag anmäla men polisen sa att det var så litet att det sugs upp av de grövre grejjerna..."

2007-03-16, 20:21
fractal inhaler skriver:
"En fråga till Nygren, var du vid Konsum utan anledning eller var du
 ombedd att komma dit? Och om så är fallet av vem?"

2007-03-16, 20:21
eearl skriver:
"Så förbannat äckliga raggare är... fetafula bönder, de där ljudklippet gjorde inte en glad inombors direkt. kan lova att jag kommer sparka in ansiktet på första bästa äckelraggare i de där gänget jag ser, hur kan dom inte inse vilka nollor dom är? fula på alla sätt, svårt att beskriva med ord..

En sak som också retar en är att dom där dräggen garanterat är populära i sina gäng o att raggarkidsen ser upp till dom. om det finns nån raggare som läser den här tråden eller på forumet så hoppas jag att du inser hur hatad du är av alla.
 Och det bevisas gång på gång varför man har rätt att leka med tanken hur ni borde avrättas varje gång man ser en av era grisutseendes fula raggare.. totalt misslyckade. Youtube videon var ju också ett skämt, har grymt svårt för att tro att dom är coola raggare.. antar att det är tanken"

2007-03-16, 20:28
Mr_Nygren skriver:
"Svar till Fractal inhaler.

Jag var inte där utan anledning, EMILIA och IDAH ringde och skrev på MSN om en önskan att jag skulle komma så att vi kunde reda ut allt :P... Deras fälla misstänker jag att STÅL och CO var..."

2007-03-16, 20:30
Kalleo skriver:
"Fy fan. Krya på dig Nygren! :("

2007-03-16, 20:34
Raoul skriver:
"Krya på dig glömde jag visst att skriva. Så krya på dig."

2007-03-16, 20:52
fractal inhaler skriver:
"Ok då var det inget random överfall utan planerat, vilket kommer
väga tungt i rätten, Stålis får nog döpas om till Blöjis när domen kommer.

Ha en bra helg och ta hand om dig, och se till att omge dig med folk
 som stöttar om det nu finns några sådana i din närhet."

2007-03-16, 21:38
Babil skriver:
"Någon i raggargänget (ingen som var med på misshandeln tror jag) skickade ett gästboksinlägg till Aije (21-åringen) med bilden på Viktor efter misshandeln och han svarade med "HAHAHAHA" den jävla skitstöveln"

2007-03-16, 21:46
Thetawave skriver:
"Vilka jävla as det finns egentligen....
 Att 5 killar har lyckats spöa en ensam känns inte direkt som nåt en normal människa skulle vara stolt över.... Bravo liksom."

2007-03-16, 22:11
Gummiankan^^ skriver:
"Såja, äntligen är sidan uppe igen, den är slimmad och innehåller bara det mest nödvändiga, en bild så alla får se hur hemskt det är plus en egenkodad gästbok som inte tas bort. Försök därför hålla språket lite bättre än i den förra, annars måste jag hålla på att rensa bort mordhot och saker. Sidan ska få lite mer innehåll men det här är de viktigaste än sålänge.

Har varit hopplöst seg på att uppdatera men det beror på att jag sitter hos flickvännen min...

www.welovevictor.tk
 welovevictor@gmail.com"

2007-03-16, 22:36
surkrump skriver:
"Alltså, jag vete fan om det är fredagsölen som kickar in,
men jag kan inte undgå att känna som hela soppan kring
Victor ska få ett bra slut ändå.

På nåt sätt så känns det som om rättvisan ska få vinna
för en gång skull och the bad guys ska få skaka galler. Nu
är det iofs fortfarande långt innan dess, men jag har känningar
på att det kommer att ske.

Hade de här svinen inte slagit på Victor, så hade de med 100%
säkerhet gett sig på någon annan person som inte kan försvara
sig. Dessa människor letar efter svaga byte, som de kan förnedra
och dominera.

Fy fan säger jag bara, hoppas att de får kännbara straff. Och mycket
 tyder på att de kommer att få det..."

2007-03-16, 22:47
DXM-Redemption skriver:
(Citat:Ursprungligen postat av Gabrielus
Eller låt oss gemensamt bidra med lite kosing till en reparation och för den stulna femhundringen. Jag är gärna med och bidrar till något sådant, förutsatt att någon tillförlitlig person vill ta på sig att arrangera en insamling! Här finns i alla fall något konkret vi kan hjälpa till med.)

"Jag har redan skänkt allt jag ägde till ändamål som gynnar victor, vad, låter jag vara osagt.

 Så detta kan jag tyvär inte hjälpa till med just nu, då jag är en fattig student."

2007-03-17, 01:11
Vintersömn skriver:
"Så, det verkar inte som om det blir någon huliganresa upp alltså?

Trist, jag hade sett fram emot att läsa rapporter samt se fotografier och filmer. Det är alltid trevligt med old school-pöbelrättegångar. FB har ju till och med skapat ett eget forum att lägga upp allting på: http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=180 Kan det vara så att det mest var snack?

:(

Och nej, att sitta och titta på rättegångar anser jag inte vara huliganmässigt beteende..."

2007-03-17, 01:22
DXM-Redemption skriver:
"time will tell, troligen är det mycket snack lite verkstad.

 Men vem fan vet XD!"

2007-03-17, 01:41
Virtuoso skriver:
"Trist nog är det tyvärr sant. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om den där Viktor, men det är alltid kul att se stöddiga white trash-kidz få en ordentlig omgång. Lite samma sak som sådana där filmklipp där skejtare ramlar och slår ut tänderna.

Och nu till det bästa/värsta. I och med alla dessa hot och sådant har kidzen vunnit över er. Av det jag sett i gästboken och liknande verkar de mest ha skrattat åt hoten. Hade det blivit något av hade de nog satt skrattet i halsen, men när nu hoten verkar visa sig vara tomma så var det de som fick de sista skrattet.

Kidzen har faktiskt vunnit två slag i ett, först när de fick ge deras hackkyckling ordentligt med stryk. Förmodligen är de dessutom rätt nöjda med sig själva när de ser hur deras antagonister som lade upp hemsidan blev så sårade, arga och ledsna. De har synat korten och upptäckt bluffen. 2 - 0 till dem.

Vad ska man tippa på härnäst? Misshandeln och hackandet kommer kanske att fortsätta och eventuellt trappas upp då det visat sig vara båda deras "fienders" svaga punkt. Kanske det till och med blir en liten road trip till rättegången för de inblandade från FB, så att de får nöjet att bli frikända/daltade med framför sina antagonisters ögon och dra upp det till 3 - 0?

 Tja, det var väl min analys av läget såhär en fredagnatt. Trist. Jag ogillar white trash och hade hoppats på er. Nåja, det blir väl tyvärr inte roligare än så här..."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar