Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 11 september 2013

Agenttråden- Agenten berättar om den grova misshandeln på MSN!

2007-03-15, 22:15
Bubsy Skriver:
"Har kontakt med Victor nu om vad som har inträffat."

2007-03-15, 22:24
Raoul skriver:
"Se om om hanpolisanmält än."

2007-03-15, 22:27
Santaman skriver:
"Ja o kolla hur d blir med banden, men om du får banden ska du kanske inte lägga upp dem till allmän lyssning."

2007-03-15, 22:29
Trillobit skriver:
"han har inte gjort anmälan än, han har dock vart o fått sina skador dokumenterade. anm. ska göras imorg. det finns gott om vittnen och han har hela fighten bandad.

det han var mest sur över var moppen jag har pratat med honom i telefon och det samtalet baserar jag mitt inlägg på.

edit: stavning

efter lyser en en gång pro Victorianare i umeå med omnejd!
 känner du nån som känner nån eller är du en av dom PM'a fort."

2007-03-15, 22:31
PolarenPär skriver:
"Hur var det egentligen med hans moped?
 Hur pass skadad blev den och är det sant att dom stal 500:- av honom i samband med misshandeln?"

2007-03-15, 22:33
Trillobit skriver:
"pratade inte om skadorna på moppen, han sa bara att den är kass, gölmde fråga om pengarna har han på MSN ska se vad han säger."

2007-03-15, 22:52
whizlot skriver:
"Fattar inte hur stål kan ha blivit såhär.. Han är egentligen hur snäll som helst. (gammal kompis"

2007-03-15, 22:56
DXM-Redemption skriver:
"Onekligen är det SKITSAMMAdå han nu är en jävla idiot som jag hoppas får vad han förtjänar."

2007-03-15, 23:01
whizlot skriver:
"Men alltså stål är verkligen inte dum.. Han har ju typ adhd eller nån annan bokstavskombination som gör att han har svårt att kontrollera sin ilska ibland.. Med andra ord retar man upp honom ganska lätt.. men han är absolut en av dom snällaste människor jag känner.. eller han var det iaf.."

2007-03-15, 23:02
PolarenPär skriver:
"Efter vad han gjort mot Viktor kan du nog stryka snäll på listan, fast han kanske bara spöar %&%&%& och färgade människor. Synd att detta hände för Viktor sade härom dagen att han och Stålis inte var ovänner längre"

2007-03-15, 23:06
Nightblade skriver:
"Jag vill ha detaljer om misshandeln! Vad har Victor sagt?"

2007-03-15, 23:10
bubsy skriver:
"Här är Victors syn på det som har inträffat.

 Mår faktiskt lite dåligt."

(Spoiler:
"Jag skulle reda ut saker med tjejerna
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
 De kollade in mitt legg
Äl säger:
lurade de dit dig?
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Fifflade med börsen så när jag fick tillbaka den var en 500ing borta
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
jag vägra lämmna dem ifred förns de gav mig pengarna tillbaka, de bara förnekade att de tagit ngt och bad mig kolla deras fickor
Äl säger:
ok så de snodde pengar av dig också
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
De ofredade mig en massa genom spottningar i fejjan och på jackan
Äl säger:
men jävla fittor!
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
GAH!
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Senare kom en invandrare i röd kepps och en snubbe i blå kapuschong, båda med på kort sedan i måndags
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
okej
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
De kaxade och han i röd kepps sa att jag hade en timma på mig, annars skulle han klå upp mig om inte bilderna blivit redigerade så att han inte fanns med
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Den andra hota med att hanns kusse kände nazzister i gbg
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Som han kunde sända på mig
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Trots att han var finne ursprungligen
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Efter ca en timma var vi vid konsum på Ö-Ersboda
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag snackade med dem om pengarna och det dök upp tre till tjejer och nå random snubbar som kaxxa men dom var inte hotfulla
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag sa bla att tjejerna var lägre än horor men det var för att dom är ju tjuvar
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Hade på MP3 insspelningen sedan ett bra tag
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Den vart 1.20 h lång
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Iaf, när jag och Emilia bytte ord med varandra sa hon: "aa, där kommer de iaf"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag vände mig om och hörde en bekant röst skrika "VART ÄR HAN" och ngn svarade "DÄR"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag frågade vilka det var
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Dåå sa en randombrud att: "Det är STÅL som slog dig förut!"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag frågade vad dem ville då de närmade sig hotfullt
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Hon svarade "ATT HITLER KURERAR BÄTTRE"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Sen började Idah babbla en massa om att jag anklaga dom för stöld
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag la mig i och berättade allt i saklig ton
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Mitt i allt slog stål på mig och mot mig men jag var beredd
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Han skrek "ÄR DU UPPKÄFTIG NU IGEN"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag sa "Varför är du sur på mig?, har du druckit?"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Han svara ännu högre "ÄR DU UPPKÄFTIG NU IGEN"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Sen så slog han på mig och jag försvara mig
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag sa "Alltså hade inte vi!"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Sen skrek tjejer "KLÅ UPP HONOM KLÅ UPP HONOM"
Samo Sloga Srbina Spasava {CCCC] säger:
viktor
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Alla hanns poolare anfallde mig sammtidigt från olika håll, försökte säga "vänta men det blev bara vänt"... Sen mottog jag en massa slag och sparkar tills det gjorde ont och jag skrek till
Samo Sloga Srbina Spasava {CCCC] säger:
Stål pissade på sig när jag ringde honom
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Sen fick jag en spark i ögat
Äl säger:
vänta han berättar vad som hände
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Just ja
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Dom hällde ngt blött på mig
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Antingen dricka över facet eller vad det nu kan ha varit
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag föll till marken av sparken och hedde ena handen för ögat som kändes som en explosion
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag kunde inte hålla borta tårarna och tro mig, jag har inte lätt för att grina
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Då höll tjejerna fast en rasande stål och försökte hindra honom från att slå på mig när jag låg ner
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Ngn mindre aggresiv röst sa: "Ey, victor... "Upp med dig"'
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Sen så hörde jag ngn ropa "STÅL"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Åsså mottog jag en spark i sidan
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
av stål
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Den andra snubben hjälpte mig upp så jag kunde sätta mig på en böå låda innehållande sand
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Allt hände utanför ingången till konsum
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
De som gick ut och in gjorde inget
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Iaf
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Stål sa : Ey, Victor!
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
jag sa "Ja?"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
 Han ba: DU SKA GE FAN I ATT SNACKA SKIT"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag sa "Det var inte jag"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
"Det var dem på flashback som publicera dina bilder och skrev om dig".. (Ni får ursäkta)
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Iaf
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Han ba: "JUST JA"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
"JÄVLAR
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
"
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
"Ey, du blöder på läppen och om du fortsätter kommer jag att slå dig ännu mer"... sa stål
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag var lite i chocktillstånd och lipa smått ;P
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
förstår dig mannen
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Iaf, sen börja den andra tilltala mig
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
börjar nästan lipa när jag läser det..
Äl säger:
samma här, usch
Samo Sloga Srbina Spasava {CCCC] säger:
NU JÄVLAR
Samo Sloga Srbina Spasava {CCCC] säger:
Viktor
Samo Sloga Srbina Spasava {CCCC] säger:
vi kommer upp
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
Får jag fråga dig en fråga ?
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Jag misstänker att tjejerna bestämt med raggarna att komma dit och att de skulle lura mig dit
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
...
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
Vill du att vi ska fortsätta som vi har gjort eller vill du att vi ska byta sätt?
Bubsy ©| Citty <3|Why should i Fight like a man when i Can Fight like a god" säger:
eller vill du att vi ska skita i allt totalt
Mr_Nygren-Stål och dina raggarvänner... NI SKA ÅNGRA ATT NI LEVER FÖR IGÅR!!! säger:
Hm, vi kanske ska lägga ner i att rota i deras historia och publicera länkar till deras bilder (de anser att ni lagt upp bilderna)"

Agenten i nutid: Jag sa "Vi" eftersom att jag kände att jag tillhörde gemenskapen på Flashback så som de lyfte upp mig och hyllade mig! Jag var egentligen inte del av hela soppan förutom när det gällde brudarna, och då i liten grad. Jag ville aldrig att Stål med vänner skulle hängas ut utan det var FB-folk som hittade den gamla slagsmålsfilmen och valde att hänga ut honom med anhang självmant! Det var ju tjejen som filmade slagsmålsfilmen som lade ut den från början för att kränka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar