Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 19 augusti 2013

VK (Västerbottens Kuriren) är mycket föredömliga och rättar de felaktigheter som skrivits in i en artikel, till skillnad från barnpsykiatrin!

Jag blev dömd i juli förra året för ett antal olaga hot, överträdelse av besöksförbud samt olovlig körning. Ett av olaga hoten var grovt ansåg rätten. Angående händelsen så publicerades det på VK en artikel. Denna artikel lästes förra året utan större ork från min sida att rätta till vissa små sakfel.. 

Men det var innan den oseriösa bloggen "Hänt i Sverige" började att skriva oseriösa och uppdiktade artiklar om mig! De blandar där viss sanning med rent påhitt och gillar att överdriva sanningen och påhittet. Någon postade en länk till VK-artikeln för att på så vis meddela någon annan varför jag sitter på rättspsyk.. Jag klickade mig in på artikeln igen och märkte då en kommentar som jag inte gillade. Kommentaren måste ha kommit till på grund utav några små sakfel i artikeln. Sakfel  som fick mig att framstå som en större skurk än vad jag var..

Jag ringde i dag upp en journalist på VK och förklarade att vissa saker inte stämde i artikeln och han bad mig att skicka in ett mejl och sa att det kunde han ordna väldigt enkelt =).

Så jag skickade in följande information om sakfel till honom:

"
Vänligen ändra i denna artikel:

http://www.vk.se/672762/diger-lista-for-22-aring#post-comments

"Han försökte köra på flera personer med sin motorcykel, kastade brinnande papper genom brevinkastet och kastade frukt på fönstret."

"Jag försökte aldrig köra på någon, utan det var vad jag åtalades för.. Som ni skriver senare i artikeln så friades jag från "försök till misshandel" mot alla tre eftersom det dels inte gick att bevisa något uppsåt till brott, och dels så körde jag bara mot en av personerna så åtalen från de andra två ogillades.

Det blev ett "olaga hot" mot en av de tre och alla åtal från de andra två friades jag från. Ni nämner att jag friats och att bevisningen inte ansågs räcka. Men, ni skriver ändå i första meningen att jag "försökt köra på flera personer med motorcykel" vilket ju inte är sant med tanke på den friande domen. Därför så bör det ändras till "misstänktes ha försökt köra på flera personer".. 

Sen var det inte en motorcykel jag framförde utan en EU-moped som såg ut som en MC, och den var trimmad. Även om den kunde framföras i 90km/h så körde jag enbart 50km/h vid aktuell händelse. Tycker att det är fel att det står motorcykel när det borde stå trimmad EU-moped."

"I det andra åtalet om olaga hot framkommer att mannen försökt köra på tre andra personer med sin motorcykel flera gånger i hög fart. "

"Nej, det var misstankarna... Jag friades!

Ändra detta, vart skickar man en anmälan om rättelse?"

"De tre jagade personerna försökte söka skydd bakom bilar, och slutligen i en brandstege. Detta hände dagen efter att mannen hade ringt kvinnan upprepade gånger trots besöksförbud."

"Nej!!!

Händelsen med mopeden där jag skrämde en av de tre genom att köra mot henne i 50km/h skedde innan besöksförbudet.

Det var liksom efter det som hon begärde besöksförbud..

Så den uppgiften borde ändras!!"

Jag uppskattar inte faktafel som leder till kommentarer liknande denna:

"Mordförsök borde varit rätt än olaga hot. Om man försöker köra över någon och kasta in brinnande pappper så är  det mordförsök. Jag anser att man att för mesig i sådana fall där en person utsatt andra för fara pga av att personen är sjuk, självklart är alla sjuka som försöker utsatta eller utsätter andra för brott."

Mordförsök fanns inte på kartan, men eran artikel har fått den här kommenteraren att tro det.. Därför måste ni ändra.. Jag vill inte framstå som en sådan person!! Finns en sida som heter "Hänt i Sverige" som hänvisar till er artikel och skriver att jag sitter på rättspsyk till följd av det som står i den.. Och eran artikel ger en överdriven bild.. Läsare tror att jag är någon galning vilket jag verkligen inte är..!!!

Sen en annan sak:

Jag skrev ett långt svar till idiotkommentaren om mordförsök, men den publicerades inte?!!! Har ni en dold agenda ihop med Tingsrätten eller Umeå kommun?"


Artikeln: http://www.vk.se/672762/diger-lista-for-22-aring

Ändringar som gjorts är att de meningar som gjorts ovan har ändrats helt plus att felet om besöksförbudet strukits helt:

1.
"Han försökte köra på flera personer med sin motorcykel, kastade brinnande papper genom brevinkastet och kastade frukt på fönstret."

har ändrats till:

"Nu döms en 22-årig man från Umeå till rättspsykiatrisk vård för flera fall av olaga hot, överträdelse av kontaktförbud och olovlig körning."

2.
"I det andra åtalet om olaga hot framkommer att mannen försökt köra på tre andra personer med sin motorcykel flera gånger i hög fart."

har ändrats till:

"I det andra åtalet om olaga menade åklagaren att mannen försökt köra på tre andra personer med sin trimmade EU-moped flera gånger i hög fart."

3.
"De tre jagade personerna försökte söka skydd bakom bilar, och slutligen i en brandstege. Detta hände dagen efter att mannen hade ringt kvinnan upprepade gånger trots besöksförbud."

-har tagits bort helt och hållet!
Bingo! Jippii!!! :D!!! Mycket mycket föredömligt gjort av VK (Västerbottens Kuriren).

Jag tackar er =).

Varför kan inte barnpsyk (BUP) och andra psykiatrier rätta till sina misstag?

Det gick på några sekunder för VK och det borde ta någon timme för er..

Nu slipper folk tro att jag försökt mörda någon med motorcykel vilket är väldigt bra!


Jag är  dock lite besviken över att min kommentar inte blev publicerad. 

Kanske var jag för otrevlig i min kommentar mot personen som skrev att jag begått mordförsök och att domstolen varit för snäll!



1 kommentar:

  1. För ett par veckor sen, hittade jag först och främst till din youtube-sida en slump, därefter googlade jag upp din blogg och har även blickat igenom diverse flashbacktrådar.

    Jag vet egentligen inte vad jag vill säga, vad jag vill skriva. Jag har både blivit arg och ledsen av att både läsa och höra den behandlingen du fått utstå. Det spekuleras en hel del kring Dig som person, men egentligen inte så mycket kring övriga genom åren inblandade. Det för mig är således ytterst underligt.

    Den uppfattningen jag fått, är att du nånstans på vägen blivit missuppfattad som människa, något andra uppenbart valt att bortse ifrån.

    Hur som helst, jag kikar in här lite då och då och jag hoppas att du tids nog är beredd att släppa sådant som gjort dig illa, för att börja bygga på nånting nytt. Nånting bra och nånting som du faktiskt är värd.


    Ta hand om dig!

    M

    SvaraRadera