Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

torsdag 22 augusti 2013

Min älskade drömsötnos Ilona Hyvönen förstår mig! Hon känner ju mig efter sex år vilket inte utredarna i Huddinge gjorde efter att ha läst psykjournaler innehållandes fel..

Den tolfte Juli 2013:


Jag:
"Men du är snygg, du kanske hade kunnat flörta dig till pengar då"

Ilona:
"Pallar inte göra så mer"

"Sjukt drygt"

Victor Nygren
"Why?"

Ilona Hyvönen
"Rätt vare är så ha man snackat me fel person som gör en illa.. Grekland är farligt"

"Speciellt då de e ekonomisk kris här å folk är pengarkåta"

Victor Nygren
"Du är smartare än jag trodde"

"Finns folk som sagt att de tror att du kommer golddigga fel person där"

"Och råka illa ut"

"Men du känner till riskerna"

"Det är inte svennebananer där nere"

"Bra"

Ilona Hyvönen
"Vem sa det?"

Victor Nygren

"Tror att jag sa att du var i Grekland och då sa farsan att han trodde det typ"

Ilona Hyvönen
"Asså vafan!"

"Dom vet ingenting om mig o mitt liv och dom kommer deffinitivt fortsätta snacka skit trots hur jävla framgångsrik jag blir"

Victor Nygren
"Mina föräldrar tycker ju att det är ditt fel med rättspsyk och förvaltare, jag anser att psykiatrin ställt till det i bägge fallen"

"barnpsyk"

Ilona Hyvönen
"Det är DERAS EGNA FEL"

"Hur fan kan dom skylla allt på mig???"

Victor Nygren
"Rättspsyk= Din anmälan"

"Sandras menar jag"

"Och även om den var din och Sandras så berodde rättspsykdomen mer på gamla psykjournaler."

"Annars hade jag fått typ villkorligt, samhällstjänst eller fängelse"

"Och föräldrarna gick till barnpsyk"

"Deras fel i grunden"

"En kedjereaktion"
"Förvaltaren= Deras goodwill att skydda mina pengar berodde helt enkelt pga att de ville förhindra dig från att få pengar av mig."

"Via en god man så skulle enbart jag få pengar när jag ville ha dem, och ingen annan skulle få pengar."

"De anade aldrig risken att godemannen kunde vara dum i huvudet och att det kunde bli ett förvaltarskap ist."

"Och förvaltaren nekar mig tillgång till pengar som jag äger, vilket betyder att det drabbade mig och inte dig."

"Jag kan fortfarande ge dig summor likt de jag gav dig innan godemansskapet.. Men kommer ej åt hundratusen."

"För att få förvaltare så kråvs det en sjukdomsbild, den skapade Barnpsyk redan 06.. Förvaltaren drog upp den. Föräldrarna gick till barnpsyk.."

"Föräldrarna anade aldrig kedjereaktionen, men utan barnpsyk så hade jag saknat medicinsk grund och alltså aldrig fått en förvaltare."

"Deras fel."

"Sen har diagnoserna satta på barnpsyk bevisats felaktiga.. Men nu är man ju psykiskt störd ist vilket också är en grund."

"Där är väl anmälan orsaken till att man utreddes, men men."

Ilona Hyvönen
"Det är väl fan inte mitt fel allt de där! Hade dom inte lurat till dig godeman från första början och du kunnat ha kul för dina pengar så hade du väl antagligen INTE skrämt mig och sandra me eld i brevlådan och inte heller hamnat i rättegång pga hot på godemannen för att han inte existerat! Du hade inte heller behövt ha solteam och skit om dom hade sagt att DU KAN sköta dig själv och då hade du sluppit dina raseri utbrott emot dom!!"

Ilona Hyvönen
"Så allt är deras fel!!"

Agenten:
"Jag håller faktiskt med!
...

De kunde ha sagt att jag klarade av allt på egen hand..
..
Så hade jag fått göra allt på egen hand!!
...
Då hade inget hänt!!!
...
Ilona har helt rätt..

:(..

Smart snubbe i en annan diskussion (visade konversationen mellan mig och Ilona).
"Allting började med kissmössan"

Agenten
"Mm, men det hade varit gammalt och glömt om inte godemansfrågan, sol-teamet och SOC blandats in i min flytt hemifrån!

Kissmössan var gammal och glömd.

Godemannen tog upp gamla intyg i syftet att bli förvaltare, och SOC gick efter det gamla,
Vuxenpsyk gick efter det gamla..

Hade föräldrarna sagt att jag klarar allt på egen hand så hade varken SOC, god man eller SOL blivit inblandade!!

Och vuxenpsyk hade ingen koll..

De begärde in BUP-skiten när förvaltarskapsfrågan kom upp!!!

För att få vetskap om mig..."

Åter till diskussionen med Ilona Hyvönen

Ilona Hyvönen
"Det är väl alltid skönt att kunna skylla på nån annan. Därför skyller dom på MIG! För att dom vägrar se sina egna fel? Det värsta är att dom verkar tro du e blåst och inte fatta vad fan dom hållit och HÅLLER på med,"

Victor Nygren
"De behandlade mig alltid som alla andra.."

"Sen vid flytten hemifrån.."

Victor Nygren
"Så var man i behov av allsköns handikapphjälp för diabetes bl.a., och de insåg ej att det var handikapphjälp."

Ilona Hyvönen
"Ja dom kunde ta dig hem om dom ÄLSKAT dig"

Victor Nygren

"Ingen normal person vill bli behandlad som en handikappad."

"Men nu har psykiatrin gjort mig till ett psykfall!"

"Så går det när man bråkar.."

Ilona Hyvönen
"De är väl klart!"

Victor Nygren
"även om man har rätt!!!"

Ilona Hyvönen
"Jävla idioter"

"Dom får inte va så taskig mot min lilla brasilian"

Victor Nygren
"Känns så sorgligt att veta att en sådan liten detalj... Ändrat så mkt..!!"

"Jag hade kanske rest utomlands med dig jorden runt!"

Ilona Hyvönen
"Precis och haft kul och mått bra och varit glad!!"

21/08-2013:

Victor Nygren
"Är såå jävla arg just nu"
...
"CP-förldrar.."
...

15:52
Ilona Hyvönen

"Varför de"




15:52
Victor Nygren

"Det var ett möte"

15:52
Ilona Hyvönen

"Okej berätta"

15:52
Victor Nygren

"De har snackat om mig att de tycker si och så"

"med mig"

"Och sen skulle de ta upp saker på mötet"

15:53
Ilona Hyvönen

"Vaa typ som vad??"

15:54
Victor Nygren


"De skulle såga RPU-utredningen"

"Rättspsykutredningen"

15:54
Victor Nygren

"Den är åt helvete"

15:54
Ilona Hyvönen

"Idioter? Allt e deras fel!!"

15:54
Victor Nygren


"Utredarna har bara läst vinklade psykjournaler"


"Och stämplat mig som allvarligt psykiskt störd"


"sjuk"

15:55
Ilona Hyvönen

"Seriöst!!!???"

15:55
Victor Nygren


"Psyket har ju bara skrivit vad jag gjort"


"vid alla bråk sedan adoptionen"


"som står omskrivna"


"Tidigaste är i lågstadiet"


"i årskurs fyra"

"Men eftersom att man inte nämner andra"

"så kan man skylla alla mina handlingar på en sjukdom"

"Riktigt sjukt"

"Föräldrarna lovade att ta upp sin syn"

"Men de sa inte ett skit"


"FEGA djävlar"

"Sitter bara tysta"


"Vågar inte säga ngt"

"Blir arg"

"Plus att ??????? var ett ?????"

15:58
Ilona Hyvönen

"Ist för att dömma dig så kan dom väl se hur du mår? Klart du mår dåligt om folk mobbar dej om att du e utländsk om du lixom är född i sverige o helt o ingen kontakt med dina riktiga föräldrar"

(Jag tänkte: Jag är inte född i Sverige, kom hit 2½ månad gammal som adoptivbarn.

Däremot helt rätt i att min och min tvillingsysters hudfärg påverkade vår skolgång och att det under låg och mellanstadiet var mycket till följd av den som vi blev retade, något som BUP-personal aldrig ville begripa eftersom att svenskar kan ju inte vara rasister som barn..

Det var kanske fyra mörkhyade på Östteg, och enligt syrrans BUP-journal så retades hon för det även på TC, och jag vet att det fanns rasister på TC och att det var minst lika få mörkhyade där som på Östteg!

Varför föraktade jag negrer så mycket i 16- års åldern? Så mycket att jag tog ställning för SD och gjorde Hitlerhälsning? Kanske för att jag ville komma så långt bort från "negerstämpeln" jag blivit stämplad med i ret tidigare som det bara gick, och erkännas som en riktig SVENSK av alla.. Blir man accepterad av de högerextrema så har man lyckats tänkte jag! Men jag var aldrig rasist, jag är mörkhyad själv..!! Sen har barndomens kristna värderingar fått mig att bli homofob, antiislam osv. Mina föräldrar har gett mig och syrran dessa åsikter om hbtq (som är bättre idag än de var när jag var 16 men fortfarande kanske inte helt HBTQ-vänliga, islamofobin beror också på all terrorpropaganda överallt. Bara för att jag ser islam som ett hot så ogillar jag inte människor från arabländer som är trevliga. Jag är bara lite rädd för deras seder och bruk om dessa skulle starta upp i Sverige).

15:58
Victor Nygren

"Mm"

"Man hamnar inte på rättspsyk för brott"

"Brotten leder till en dom"

"Men rättspsyk beror på utredningen"

"Brottsutredningen bedömer om man är skyldig till brott"

"Rättspsyksutredningen bedömer om man är sjuk"

"Rättspsyksutredningen är åt helvete"

"helt vinklad"

"Den stämmer ej"

"Efter domen spelar inte brotten ngn roll"

"Eller brottsutredningen"

"Läkarna kollar bara på rättspsyksutredningen"

"Du har advokat ang brotten"

"Men i RPU:n så har du inget skydd"

"Du vet din historia"

"Om jag skulle utreda dig och vara en rättspsykiatriker"

"Jag skulle skriva om allt som om du gjort det och det"

"Och aldrig nämna ngt positivt"

"Om du blivit misshandlad"

"Så skulle jag skylla det på dig"

"Vinkla allt"

"Målet är så klart att kunna säga "hon är psykiskt sjuk och behpöver vård""

"När domen har fallit så är man ju vårdad"

"Och domstolen tror på utredningen"

"Sen i efterhand så är det bara läkaren som kan släppa en"

16:04
Ilona Hyvönen

"Du gjorde uppror pga din historia o gjorde uppror,."

"dom sa att du var psyk för de"

"sinnes sjukt"

16:04
Victor Nygren

"Mm.. Och du vet"

"Utredarna känner inte patienten"

"De läser innantill"

16:04
Ilona Hyvönen

"dessutom dina egna föräldrräR emot!! Vilken människa som helst skulle REAGERA"

16:05
Victor Nygren

"vad idioter på barnpsyk och vuxenpsyks skrivit"

"Mina föräldrar är på min sida"

"tills vi är på ett möte"

"Då agerar de som om de är neutrala"

"..."

16:06
Ilona Hyvönen

"Hade de vari jag så hade ja oxå fått utbrott. När min ????? ville att ja skulle ha LVU för soc så fick jag ett hett temperament å blev så förbannad å slog ???? å sparka lägenheten för ???? behandlade mig dåligt!"

16:06
Victor Nygren

"..Jag slog ingen"

16:06
Ilona Hyvönen

"Vilka idioter!! Be dom dra åt helvete"

16:06
Victor Nygren

"Jag skrek eller höjde rösten kanske är mer rätt"

"Men men"

16:06
Ilona Hyvönen

"Ja eller hur!!"

16:06
Victor Nygren

"Nu skriver de väll "sjukare än tidigare, skrek åt föräldrarna".."

"bla bla"

16:07
Ilona Hyvönen

"De är normalt!! Alla gör så och speciellt då man e tonåring."

16:07
Victor Nygren

"Mm, inget är normalt när man sitter här"

"..."

"Får du utbrott så är du sjukare"

16:07
Ilona Hyvönen

"Skriv ut bilagor om hur tonåringar är o tryck upp i ansiktet på dom?!!!"

16:07
Victor Nygren

"Grejen är den"

"Att om jag inte åkt dit för brott"

"Och gjort utredningar"

16:08
Ilona Hyvönen

"Ok du kanske är lite annorlunda? Men du e inte så som dom säger att du är??"

16:08
Victor Nygren

"De visade att jag inte led av asperger eller retardation/utvecklingsstörning"

"Jag hade fått rätt till slut"

"..."

"Som jag sagt hela tiden"

"Förvaltarskapet hade avlägsnats och även lss"

"Men nu sa läkaren att han skiter i det"

16:09
Ilona Hyvönen

"Du kanske bara har drag av asberger men inget annat. Ja hade en kompis som hade aspberger och hon va lika besatt i en kille som du e i mig. Så de e bara asberger isf"

16:10
Victor Nygren

"Han anser att jag sitter ju här pga en allvarlig psykisk sjukdom (som jag inte lider av men som de stämplat mig med till följd av utredningen) och att förvaltare och lss behövs därför.. Och snackar som om jag kan behöva sådant stöd under en lång tid...."

"framöver"

"....."

"Men han är också den som dikterar"

"hur länge jag blir kvar"

"och villkoren vid utskrivning"

"....."

"Förvaltningsrätten kan släppa mig var sjätte mån"

"Men läkaren säger bara "han lider fortfarande av allvarlig psykisk sjukdom" och då blir man kvar"

"..."

"Många här lider nog inte av det"


"..."

"Jag lider av autistiska drag" (drag som aspergare har).

"Att jag kan fästa mig vid särintressen"

"..."

"osv"

"Men det är lindrigare än asperger"

"Och jag är inte retarderad"

"..."

16:12
Ilona Hyvönen

"Fattar de e drygt! Minns när ja va inne på hem! Tillslut tappade man tålamodet ju. Man mådde dessutom bara sämre av dom!"

16:13
Victor Nygren

"Allvarligt Psykiskt sjuk"

"enligt utredningen"

"som är åt helvete"

"även enligt päronen"

"..."

"Men de vågar inte säga vad de tycker"

"på möte med läkaren"

"...."

"Bara privat"

"........"

16:13
Ilona Hyvönen

"Och vad innebär psykiskt sjuk?? Finns massor av olika psykiskt sjuk bedömningar."

16:14
Victor Nygren

"Det innebär att du är en allvarligt psykiskt sjuk person som är för farlig för att vistas ute i samhället"

"...."

16:14
Ilona Hyvönen

"Vaaa"

"Du e ju knappt ute"

16:15
Victor Nygren

"Och du kommer inte ut innan du blivit frisk"

16:15
Ilona Hyvönen

"Vaaaa"

16:15
Victor Nygren

"Och läkaren avgör när du blivit frisk"

"............"

"Du kan sitta för alltid"

16:15
Ilona Hyvönen

"Psykiskt sjuk sitter ju i för livet"

"Jaaa!!"

16:15
Victor Nygren

"om läkaren aldrig anser att du är frisk"

16:15
Ilona Hyvönen

"va i helvette!!"

16:15
Victor Nygren

"Och om rätten aldrig går emot"

"Japp"

16:15
Ilona Hyvönen

"Assså nu e ja irriterad"

16:15
Victor Nygre
n

"...."

"Sjukt"

"Barnpsyk började med att skriva att jag var retard osv"

"Jag har försökt att få rätt"

"Myndigheterna lessnade väll"

"på min "rättshaverism""

"De gör ju aldrig fel"

"..."

"Så de tog tillfället i akt"

"och låste in mig när de fick chansen"

"..."

"Eftersom brottet gett mig högst tre månader i fängelse"

"så valde de att fulspela"

"och göra en skitutredning"

"där jag bedöms som psyksjuk"

"Då får jag vård"

"ist"

"tills jag bedöms frisk"

"....."

"Läkaren, som är styrd av myndigheter, avgör"

"..."

"Jag tycker att du förtjänade pengarna"

"Och att jag borde ha fått ett straff"

"Men på obestämd tid, nej...."

"Och jag anser att jag är frisk"

"...."

"Sjuka samhälle"

"Och det värsta är att du kan inte stämma idioterna"

"Lagarna skyddar dem"

"..."

"De kan förstöra folks liv utan konsekvenser"

"Finns inget ställe man kan anmäla till"

"..."

"Ledsen att jag stavar fel"

"när jag skriver i affekt"

"..."

"Sekretess, tro aldrig på sekretess kära du"

"DEN skyddar DEM"

"Allmänheten och media kan inte läsa hur de arbetar"

"...."

"De kan fortsätta i det dolda"

"Visst, allmänheten och media kan inte läsa om individen"

"Men det kan DOMSTOL, RÄTTSPSYK, VUXENPSYK och BARNPSYK samt SOC"

"Och kan de läsa"

"...."

"så är man inte skyddad"

"De fattar ju besluten"

"Jag ser hellre att allmänheten läser"

"De kan inget besluta"

"Ja, de resonerar säkert att jag kommer ha den här sjukdomen för livet"

"Sjukt"

"Jag håller det inte för otroligt"

"Mkt till liv om de inte ändrar sig"

"Vill inte leva som ett psykfall resten av livet"

"..."

16:28
Ilona Hyvönen

"Nä ja förstår dej"

"Fyfan för dom!!"

17:19
Victor Nygren

"Mitt liv är nog över.. Myndigheterna gör aldrig fel.."

"Fast de har gjort fel efter fel efter fel.."

"Det värsta är att jag hade haft ett toppenliv (kanske med dig) om det inte vore för deras misstag som drabbar mig.."

"Fan, 172k att leva livet för."

"Och naiva dumma djävla föräldrar som vill väl men ställer till det så in i helvete..."

"Begär hjälp av myndigheter och myndigheter tror att barnen är efterblivna.. "

"De hjälper ju enbart sjuka, inte friska..."

"Om de hjälper en frisk"

"Så är det förtryckande"

"Men älskar dig"

Ilona Hyvönen
"Ja men om dina föräldrar ta på sig ansvaret då bli du fri"

Victor Nygren
"pzz"

"skitföräldrar"

"Du är vuxen"

"bla bla"

Victor Nygren
"Hade hållit med dem om jag fått besluta"

Ilona Hyvönen
"Så dom vill se sin son på psyket bara för att han ä vuxen"

Victor Nygren
"Nope"

"De vill att jag ska tillbaka till stödboende"

Ilona Hyvönen
"Okey men då kanske dom ska snacka lite bättre för sig"


....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar