Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 26 augusti 2013

Agenttråden- Är det fel att vara annorlunda? Förståndshandikappad var jag ju inte men hade fått den felaktiga diagnosen marginell mental retardation felaktigt på BUP!


Ursprungligen postat av Mocken
Dessvärre är han förståndshandikappad. Konstigt att ni inte lade märke till det från början.
Men det är absolut ingen anledning att mobba någon, han är helt enkelt "annorlunda".

Forevo:
Så man ska inte vara annorlunda?

Är det hans fel att han sitter i den sittsen han gör idag för att han är annorlunda?

Jag är också annorlunda, har alltid varit det, mitt motto i yngre år var "ensam är starkast" trots att jag hade kompisar och hade bra kontakt med familjen.

Ändå hamnade jag alltid i trubbel, bråkade alltid med dom "värsta" killarna på skolan.

Tills det gick så långt att de började spöa mina kompisar, då blev det järnrör och rättegångar och sen dess har läget varit lugnt.

Det finns en tid då man måste säga ifrån, räcker det inte med ord så får man ta det till nästa steg.

Jag tolererar inte att ett par 3-4 killar slår min kompis med en blöt handduk, jag tolererar heller inte att någon annan kompis cykel är söndertrampad efter skolan.

Och ja, jag kommer att fortsätta vara annorlunda, vem fan vill vara normal?

Det är ju dom "normala" som blir mobbare och hänger i gäng som tror att dom är något för att dom är många..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar