Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 2 juli 2013

Fredag till Söndag= vardagsiv! (Veckan innan påsk 08).


När jag varit klart i skolan på fredagen och kommit hem igen så gick jag som vanligt ner i källaren och satte mig vid min bärbara dator. Eftersom att jag är väldigt populär på apberget, Flashback.info, youtube och på olika andra ställen på internet så började jag genast med att kolla nya inlägg på apberget, ladda upp nya filmer på Youtube och skriva lite i min grupp "Mr_Nygren talar" på apberget.

Filmer som jag laddade upp var Rurouni Kenshin fighting avsnitt som visar striderna en efter en, plus all historia från de ondas perspektiv. Jag har klippt bort allt dösnack mellan de goda huvudpersonerna och lagt mer fokus på strider och dom onda! Sen laddade jag även upp avsnitt 21 och 22 av min Star Wars: Knights of the old republic walktrought och jag spelar spelet på min PC! (Försöker filma spelet så komplett som möjligt, vill helst ha med varenda liten detalj och grafiken är på den bästa möjliga).

Det jag skriver om i min grupp på apberget har oftast handlat om politik men även i vissa fall om personliga upplevelser, jag tror att jag i fortsättningen kommer att satsa mer på dagliga händelser än om politik även fast jag inte kommer att sluta skriva helt om mina starka politiska åsikter!

På flashback.info är jag mest känd för en tråd om mig som fick cirka 6000 inlägg, 300000 besökare och som handlade om mig under min tid i 9an samt tiden när jag blev utnyttjad av några fruntimmer och blåst på pengar av dessa. Men nuförtiden är jag mer känd för mina starka politiska utspel i olika politiska frågor och det är typ alltid politik som jag skriver om på Flashback nuförtiden! Jag har förövrigt många beundrare och fans på både apberget och Flashback.

Jag har även användare på andra ställen så som snuttis.se, playahead.se, Lunarstorm.se, Aftonbladetblogg.se, netlog.se och på en del andra ställen men jag är nästan aldrig aktiv på dessa sajter. Av dessa är det dock Aftonbladetblogg.se som är mest populär och jag har cirka 4000-6000 besökare där men enbart cirka 14st inlägg!

När jag tröttnade på att surfa runt på nätet, läsa inlägg på Aftonbladet, skriva inlägg på olika communities, ladda upp filmer på youtube med mera så drog jag ner på stan och tog ut mitt studiebidrag på 1050kr, sen for jag ner och köpte förjande spel: Spellforce platinum edition för 349kr på Åhlens (den enda affären i Umeå som har detta pack som innehåller Spellforce 1 med alla expansioner plus Spellforce 2 med expansionen Dragonstorm (jag rekkomenderar alla som gillar Spellforce men saknar ngn del i serien att köpa denna förpackning på Åhlens i Umeå för 349kr, förövrigt så finns det inte så många pack kvar så snabba på!), Warhammer: Mark of Chaos som jag hittade för enbart 149kr på Viktoria gallerian i Umeå och det var ett väldigt bra pris eftersom att samma spel hade kostat 379kr på en annan affär, Medievall 2 Kingdoms för 299kr vilket var ett bra pris och så till sist Naruto Uzumaki Chronicles 2 för 499kr. Alla dessa spel var för PC utom det sistnämnda som var till Playstation 2, efter att jag köpt spelen och kommit hem så lirade jag Medieval 2 Kingdoms hela kvällen, och det hade ett väldigt trevligt "hotseat" mode som gör att man kan spela flera stycken under campaigns på samma dator!

Jag tyckte inte att Mark of Chaos var så super bra men det hade ju varit rätt så billigt, vad gäller Spelforce och Medieval 2 Kingdoms så var jag väldigt nöjd med mitt köp däremot meddans Naruto lämnades tillbaka dagen efter. Jag fick tillbaka 499kr när jag lämnade in Naruto, och för dessa pengar tänkte jag köpa Warhammer 40000: Soulstorm men spelet var tyvärr slut på alla affärer i Umeå. Jag for hem 499kr rikare och började lira Demot för Soulstorm istället som man kan ladda hem gratis lagligt på åtskilliga sajter på internet! Demot visade att spelet hade minst lika bra grafik som tidigare spel men med nya coola specialeffekter som var väldigt snygga! Jag gillade intensiteten i striderna och musiken var väldigt bra, ett måste att köpa för alla som har en tillräckligt bra dator så att säga. Mitt gamla Warhammer 40000: Dawn of war funkar inte på min dator eftersom att det blir ett eror (spooge drivers not found) men det hindrade inte det här nya spelet Soulstorm från att funka perfekt, och Soulstorm är fristående så man behöver inte dom tidigare spelen för att kunna spela det.

Efter en lång och rätt tråkig lördag framför datorn så a man sig och sov vid två tiden på natten, sedan klev man upp vid 12 tiden dagen efter och åt lunch. Efter lunchen satte jag mig vid min bärbara super dator (den klarar alla moderna spel med toppgrafik) och började skriva det här inlägget bland annat!

Hoppas ni har gillat läsningen, tänkte visa några bilder från min grupp på apberget, min Youtube profil och tråden på Flashback här nedanför. /Victor (Mr_Nygren) Nygren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar