Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 2 juli 2013

Förkyld: Ont i halsen och en jävla rinnsnuva! 22 juni 2008


Inlägget skrevs den 22 juni 08 dagen före det tidigare inlägget!

Idag har man mest legat på soffan hela dagen. Jag klev upp vid 09:00 och efter att jag ätit frukost (normalt lägger jag mig och sover igen) så orkade jag inte försöka somna om så jag gick och lade mig på soffan framför min bärbara dator i TV rummet i källaren.. Jag har varit förkyld hela helgen så det blev mest att ligga still och titta på anime avsnitt från serien Bleach, svara på kommentarer på Youtube och Playahead samt vara inne på MSN lite grann.

Idag har jag inte haft speciellt ont i halsen men jag oroar mig för att hostan inte är långt borta.. Det verkliga problemet idag har varit rinnsnuva, snuvan tycks aldrig vilja sluta rinna så man måste ha fett mkt med näsdukar bredvid sig hela tiden så att man kan torka bort snoret när det kommer, ngt som hänt nonstop hela dagen! Fan vad drygt det är att vara förkyld! Jag har dock helre rinnsnuva än ont i halsen.

Imorgon så är det tänkt att jag ska göra 7h till av min ungdomstjänst på tegskyrkan i Umeå och arbetstiden är klockan 09:00 - 16:00, alltså 7 timmars arbetstid. Frågan är hur det blir, vi är just nu inställda på att fara men om jag får en massa hosta och läget blir värre så kanske man måste sjukanmäla sig. Illa!!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar