Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 12 juli 2013

Agenttråden- Idiot på FB kritiserar min gamla backup för att de aldrig ställt upp, så fel man kan ha!!!

Faludjah: "Men jag ska försöka ställa dig en fråga som kanske kommer få in dig på rätt spår:

"Vart var dina så kallade vänner när du blev brutalt misshandlad upprepade gånger? Vart var dina vänner alla de gånger du blivit mobbad och utstött av folk?

Hade dom varit dina vänner på riktigt hade dom ställt upp för dig, vilket inte skedde. Det närmsta ett stöd du fick var från ett gäng FBare som busringde lite och gjorde lite olika bilder, filmer och hemsidor där dom driver med dig, även om dom visserligen verkade göra det med hjärtat på rätt ställe."

Mr_Nygren: "Vad gäller 89orna:

"Du har fel.. När jag blev misshandlad av en kille som heter Björn under högstadiet i 9an så bestämde vi sedan träff över Apberget om att vi skulle göra upp utanför TC! Hans kompisar var cirka fem stycken och mina kompisar blev upp mot tjugo!!! Jag hade för det första en grupp på apberget där jag sammlade alla mina vänner inför uppgörelsen och den gruppen hette "Mr_Nygrens raggare" och för det andra så hade jag Herman Nordells och Claes Beverlövs gäng på min sida. Jag kallade alla tegare samt Clabbes och Hermans gäng för "mitt supergäng" eller "Mr_Nygren´s Armé".

Björns kontakter blev chockade över att mina backups var cirka 20-25st så de vågade inget göra medans Björn flydde hem på sin moppe! Då var det dags för rond två! Jag och "mitt gäng" (de var egentligen andras gäng men som slogs på min sida) tog våra mopeder och cyklar och for raka vägen till Öst på stan där vi sedan ställde oss och skrek utanför byggnaden där Björn bodde i en lägenhet! En av mina på apberget "lojalaste" vänner kissade till och med i Björns hjälm för att han inte vågade sig ut!!! Björns morsa ringde polisen så gänget splittrades och vi drog därifrån.

Vad gäller bråket med Stål på Röbäck i Umeå så var jag ensam där med mopeden så det fanns inga backups, bråket skedde oväntat men det blev inte så farligt. Senare när resten av min backup sett filmen planerades hämndaktioner och vi var nära att ordna världens gängfight på Bölesholmarna i Umeå.. Tyvärr hade apberget-admins snackat till polisen så det blev inget men jag kan säga att många Tegare ställde upp och var beredda att slåss med mina fiender!

I misshandelsfallet på Ersboda där jag blev nerslagen av Stål och hans gäng så var det så olyckligt att jag gick i en fälla som Emilia och Ida gillrat.. Jag hade inget gäng på plats! Dessutom så hade Claes och Herman åkt dit tillsammans med majoriteten av deras gäng för upprepad misshandel av oskyldiga och därför kunde jag inte ta hjälp av dem..! Om de inte hade åkt dit för brotten och dömts till sluten ungdomsvård eller liknande straff några månader tidigare så hade deras gäng kunnat slå ner Stål och hans gäng. Tegarna fanns i och för sig kvar men de hade nu fyllt 18 år och ville inte riskera att dömas till fängelse bara för min skull.. Det kan man ju förstå!!! Hade det skett innan Claes och Herman samt deras gäng åkt dit samt innan tegarna fyllt 18 år så hade Stål och hans gäng blivit sönderkrossade!

Jag hade uppbackning av många personer men de var mycket löst sammanhållna och ingen var egentligen underställd mig eller något utan det handlade om personer som gillade mig från nätet eller ifrån hejjarklacken Red Roses samt gamla klasskompisar som ställde upp. Jag hade några kontakter som kände många farliga personer. Sen fick jag uppbackning av folk på FB men det skedde aldrig IRL tyvärr.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar