Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

fredag 5 juli 2013

2008-inläggens kronologiska ordning! När saker och ting inträffade!

Den kronologiska ordningen för mina senaste inlägg daterade år 2008 blev felaktig då jag inte insåg vilket inlägg som var skrivet först innan jag redan postat senare skrivna inlägg.

Här kommer rätt kronologisk ordning:


1.
Det första inlägget skrevs en vecka innan påsklovet år 2008 och handlade om mig och mitt vardagsliv under år 2008.

Där kan man bland annat läsa om min dåvarande situation på internet på Apberget, Flashback.info och Youtube.

Min situation med pengar nämns också där jag då alltså hade fri tillgång till mitt studiebidrag på 1050 skr, som jag oftast la helt och hållet på spel.

Var 18 år men hade ingen vetskap om mitt kapital, föräldrarna nämnde det inte..!

Föräldrarna betalade ju allt nödvändigt så som hyra och mat eftersom att jag bodde hemma hos dem under denna tid.

Jag var ju i domstolen där Linn och Marie blev åtalade under sommaren detta år vilket innebar att jag inte slösade pengar på någon utav dem detta år, och Ilona och jag hade inte haft kontakt sedan den stora Agenttråden i mars 07 förutom på MSN någon gång. 

Kontakten med Ilona började igen när hon tog initiativ till den någon gång i slutet av sommarlovet 08. Det var då i augusti någon gång som alkoholhistorien blev av som resulterade i att SOC och Rehab/Vuxenpsyk gjorde en stor grej av alltihop i min journal för att jag blev full en gång vid ett enstaka tillfälle..

Inlägget: http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/fredag-till-sondag-vardagsiv-veckan.html#comment-form

2.
Det andra inlägget skrevs den 16 Juni 2008, och handlade om min koppling till och moddning av PC-spelet Final Fantasy VII.

Kopplingen till spelet sträckte sig från 1997 till 2006 när jag alltså moddade/modifierade spelet. Sen beskrev jag även hur man gick till väga, men det är förlegad information idag.

Inlägget: http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/final-fantasy-7-mod-walktrought-pa.html#comment-form

3.
Det fjärde inlägget skrevs den 21 juni 2008 och  berörde mitt kommande sommarjobb och ungdomstjänsten som jag utförde då jag dömts till 40 timmars ungdomstjänst för att tidigare ha begått misshandel genom att ha slagit ett knytnävsslag mot någons kind som träffade medelhårt, ofredande genom att ha  tryckt en glass i en annan persons ansikte samt hets mot folkgrupp för att ha gjort en Hitlerhälsning och skrikit "Sieg Heil", inte "Heil Hitler".

Naturligtvis var det framprovocerat vilket man ser tydligt när man läser FUP:en.
Men det var fortfarande brottsligt av mig och fel. Jag var 16 år vid brott, och 18 år när jag avtjänade straffet. 


Det tredje blogginlägget från 08 berörde mitt arbete under en torsdag när det var konfirmation på Tegskyrkan i Umeå där jag utförde min ungdomstjänst, och jag beskriver hur den dagen var bl.a.

Inlägget: http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/sommarjobb-och-ungdomstjanst-sommaren.html#comment-form

4.
Det fjärde inlägget är ett mitteninlägg och skrevs den 22 juni 2008. Det tar vid där det tredje inlägget slutar och beskriver min förkylning mellan de olika arbetsdagarna. Inlägget slutar med att jag inte tror att jag kommer kunna fara till jobbet dagen efter till följd av rinnsnuva.

Beskriver även en del annat.


Inlägget: http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/forkyld-ont-i-halsen-och-en-javla.html

5.
Inlägg nummer fem skrevs den 23 juni 2008 och tar vid där det fjärde inlägget slutade. Det handlar om dagen efter det fjärde inlägget och beskriver arbetsdagen som blev av trots min snuva. 


Det blev ett långt och detaljerat inlägg om Ungdomstjänsten, och är det mest läsvärda av alla inläggen.

Inlägget: http://mrnygrenfan.blogspot.se/2013/07/ungdomstjansten-aldre-inlagg-fran-faceb.html#comment-form


PS: Om ni anser att det är mycket stavfel i 08-inläggen så beror det på att jag som 18-åring 2008 inte brydde mig om att rättstava mina blogginlägg. Och idag så orkar jag inte rätta alla gamla inlägg utan de får vara som de är.. De skrevs 08 och inte idag.

Domen mot Linn Forsgren och Marie kom den 4 juni 2008 samma dag som rättegången hölls, vilket betyder att rättegången hölls innan mina inlägg om ungdomstjänsten och spelet FF7.


Alkohålhistorien med Ilona och körkortsbråket med föräldrarna inträffade under augusti 08, efter allt som beskrivs i inläggen som länkas till i detta inlägg redan skett.


Vuxen/Rehabpsyk skrev sin journalanteckning i september 08.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar