Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

onsdag 29 maj 2013

Hoten från Daniel Berglin under år 2010 berörde Marie Näslund och svartsjuka!


Agenten:

Innan konversationen den andra december 2010 så umgicks jag med en tjej vid namn Annica och med Linn Forsgren som hon hängde med, Annica hängde tidigare under 09 med mig och Ilona. Band mellan mig, Annica och Linn knöts.

Vid ett tillfälle på Nattöppet så var Marie Näslund med och då blev vi vänner igen och förlät varandra. I samband med denna nyvunna vänskap så började Marie att snacka om Daniel till mig ibland. Så när Marie berättade för mig att det var slut dem emellan så började jag att skriva kommentarer till hennes bilder som hos Daniel tolkades som att jag stötte på henne.

Detta ledde till att han skrev till mig den andra dec. Det är uppenbart att dessa hot som framfördes under sep 2010 med avslut i dec 2010 berörde Marie Näslund och svartsjuka eller rädsla hos Daniel för att hon skulle lämna honom för mig. Vore han inte rädd för detta så skulle han inte hotat mig för att jag skrev till henne.


Hotet på IKSU är mer likt de hot som kom några månader in på 2011.

3 kommentarer:

  1. HAHAHA!

    Victor för helvete, " band knöts " " vänskap " kom igen nu kompis, du verkar ju ha grova signal svårigheter med tjejer för det verkar ju som att banden kapas o tjejkompisarna kastar dig under bussen vid första prövningen. Pass på dom varför ska DU hjälpa dom? Vad fan har dom gjort för dig? Är du kristen o därför känner att du måste?

    Du tycker inte t ex att tjejer som Ilona och Marie förtjänar att behandlas illa? Seriöst det kallas KARMA, tänk på saken! Hur fan tror du hon mår nu när hela Sverige vet att hon blev borrad av trettio åriga araber i femton års åldern XD HAHA!

    Tycker du verka limma fast på personer något helt otroligt trots att personerna i fråga behandlar dig som skit, förnedrar dig o verkar typ trampa på ditt hjärta?

    Sen släpp den där tattaren, han ser ut som arketypen för en blivande piss bosse på alkis bänken, om du bakar undan o låter han leva sitt liv så kommer han förstöra det helt själv enligt alla naturens lagar. Inte för att vara oförskämd Agenten, MEN i dagens eller dåtidens läge så vem fan skulle vara avundsjuk på dig? Du verkar helt vilse. Marie flirta och utnyttjade förmodligen dig som dom vanliga skatorna du dragits till med materiell vinning i sikte? Om jag har fel hoppas jag du förlåter mig det.


    Vettifan om du svarar på kommentarer, men Viktor som ett nyblivet fan har jag bara 3 frågor,

    1, Känner du någonsin att en konflikt helt enkelt kan ruskas av utan att slösa massa energi på dom? Jag menar om du så att säga väljer dina slag? Känns som att ett mail till Daniel där du förklarar situationen med flashback, o helt enkelt ber om ursäkt ( bara för att ) o skriver att du försöker ändra ditt liv, komma i form, fixa gymnasiekompetens o lite nya vänner vore bästa lösningen? Istället för att odla en ny fiendeskap? Snubben är inte värd din tid.

    2, Har du nu i vuxen ålder blivit lite bättre på att tolka signaler, samt att t ex avgöra om en person är en positiv eller negativ kraft i ditt liv?

    3, Vart ser du Viktor Nygren om 5 år och vad har han klarat av då?

    Vore toppen med svar på det sista! Må väl och ta hand om dig // Mvh Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus, alltså jag har än idag en vänskapsrelation med Annica. Och under år 2010 så upplevde jag att jag kom ganska nära Linn Forsgren, men jag medger att det ändå snabbt blev små tjafs mellan oss som ledde till att kontakten bröts under sommaren 2011. Ilona verkar aldrig vilja ta ställning vid ett tjafs om hon är vittne, men jag antar att Linn hade stöttat mig men man kan aldrig vara säker. Men för att klargöra en sak: Marie försökte få sin pojkvän att lugna ner sig genom att säga sanningen att jag ej snackat skit om henne vid tillfället då den anmälda misshandeln skall ha skett. Så Marie gjorde liksom sitt bästa för att lugna ner situationen. Ilona däremot gjorde tvärtom och eggade på Berglin! Man får ha i baktanken att Ilona och Berglin var fulla och att Ilona kan bli elak på fyllan (eller som en ängel) medans Berglin lätt blir våldsam.

      Det är sant, jag har egentligen inga andra skäl för att hjälpa brudarna än att de ber mig om hjälp och då har jag känt mig tvungen att ställa upp i egenskap av en gentleman. Men det är sant, de har inte gjort mycket för mig förutom att ibland umgås med mig och fetsa med mig, Ilona har i och för sig lagat mat åt både mig och henne vid något tillfälle.. Jag har i och för sig hånglat med dem alla, men enbart med en när hon var nykter. Nej, det har inget med om jag är kristen eller inte att göra. Jag har väl alltid varit "för snäll" och lättmanipulerad när det kommer till snygga brudar.

      Jag tycker inte att "tjejer som Ilona och Marie" skall behandlas illa. Däremot så tyckte jag sådant vid tiden för en del oförrätter, men inte i dagsläget naturligtvis. När jag satt inlåst i häktet så tänkte jag inga snälla tankar om Ilona för att ta ett exempel, eller när jag blev utsatt av Marie och Linn 07. Men Marie och Linn dömdes, och Ilona och jag har rett ut saker och ting. Jag bryr mig inte om småtjafs över Facebook eller på andra ställen på internet angående vad jag röstat på. Jag blev upprörd över Ilonas beteende när misshandeln då ska ha skett, men den största ilskan var mot mannen som slog. Han behövde inte lyssna på Ilona, och även om han trodde på henne så behövde han liksom inte angripa mig. Men det är klart att man blev sne på Ilona också naturligtvis även om hon inte blev anmäld. Sen kan man ju tycka att svikare som Linn visade sig vara 2011 är det ena och det andra, men jag tänker inte på henne längre förutom då jag berättar om det förflutna, eller när jag vill poängtera att hennes skuld inte är betald.

      Ilona har säkert mått dåligt över "Den stora tråden om Agenten" på Flashback, men det är gammalt nu. Längesedan hon var 15 år, idag är hon ju 21. Det var rätt komiskt på den tiden hehe.

      Jag har en ovana att fästa mig vid personer. Särskilt om det är snygga brudar som jag fått känslor för. Detta för att det är tidskrävande och jobbigt att hitta nya bland annat. Och man tror ju att den man hittat är den rätta. Det är när de behandlar en som skit som man bryter med dem och hänger ut dem.. Men sen kan ödet föra oss samman igen några år senare. I Ilonas fall så har jag fäst mmig för mkt tror jag.. Hon är som en magnet, och jag är dras till henne..

      Jag hade släppt honom tills han dök upp och hotade mig.. Och nu är en polisanmälan gällande olaga hot gjord. Ingen är avundsjuk på mig för den sits som jag befinner mig i! Däremot så verkade han svartsjuk (det är en viss skillnad) och rädd för att Marie skulle lämna honom.. Så han hotade mig för att jag skrev raggningsrepliker till henne på skömt.. Tyder på en rädsla, omogenhet och svartsjuka hos honom. Det är klart att Marie aldrig hade lämnat Daniel för mig, men han verkade rädd för det för annars hade han inte hotat mig för att jag skrev till henne?












      Radera
    2. Okej jag ska svara på dina frågor:

      1. Ja, om den andra parten inte har gjort något som är allvarligt, alternativt om den andra parten inte visat att han lyssnar på vad jag säger åt honom. Du har tyvärr fel angående Daniel varför jag reagerar som jag gör med polisanmälning och allt.. Jag har redan år 2011 förklarat läget för honom med Flashback (vilket jag ska bevisa i mitt nästa inlägg som visar konversationer från Facebook år 2011 b.la.). Daniel har varit som en vägg på Facebook och inte tagit in det man sagt. Han la ner hoten i februari 2012 och sen dess var allt glömt. Men sen hotade han mig med samma motiv osv när vi råkades på varandra på IKSU. Så det man sagt till honom har inte gått in.. Nu tror jag ej att vi kommer stöta på varandra igen, men om vi gör det så vet jag nu att han är ett allvarligt hot mot mitt väl och ve eftersom han fortfarande hyser agg och fortfarande är hotfull. Daniel bryr sig ej om mig eller mitt liv, allt han bryr sig om är att "du skall ta bort trådarna på Flashback, jag skiter i vad du säger, annars får du spö"...

      2. Ja, jag skulle nog vilja säga det. Och brudar som Ilona är en negativ kraft i mitt liv. Dock en vacker och attraktiv negativ kraft och därmed svår att stöta ifrån sig. Dessutom rätt omtänksam när hon bara vill. Men det bästa vore om jag kunde byta mobilnummer och blockera alla brudarna på Facebook. Linn har redan blockerat mig.

      3. Jag vet ej.. Det finns många olika scenarion! Men förhoppningsvis är jag en fri man, som är fri från Rättspsyk, förvaltaren och eventuellt även SOL-teamet. Och som då har sitt eget liv i sina egna händer. Kanske är jag och pluggar på Universitetet, eller har blivit invald i kommunfullmäktige för ett eget politiskt parti? Nej, jag vet inte.. Kanske är jag död som en martyr, att jag offrar mig i kampen? Kvar på rättspsyk lär jag ju inte vara.. Hade prövning idag och fick en hel del beröm för de förbättringar som skett, tyvärr räckte det intef för en frigivning. Men det snackades om att jag förmodligen överförs till öppenvården under hösten.

      Tackar =), jag mår så väl man kan må på Rättspsyk.

      Det är inte så illa, men störande med utegångsförbud..

      Radera