Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

måndag 27 maj 2013

De tre Flashbacktrådarna om Daniel Berglin, som gjordes i september 2010!

När Tingsrätten friat Stål från grov misshandel och dömt till ringa vilket preskriberats pga åklagarens sega handläggning, samt beslutat om interimistisk förvaltare för mig, så var förtroendet noll för den.. 

Så jag använde "Flashbackdomstolen" mot Daniel efter misshandeln, det skapades tre trådar!

Den 25 september 2010 så skapade jag en tråd på Flashback med namnet "Daniel är inte kvinnomisshandlare säger hon -när de slagits!", detta efter att två andra trådar redan skapats och slängts eller låsts.

Tråd nummer 1 på Flashback.org som togs bort.

Den första tråden som togs bort helt handlade om hur Daniel enligt sitt tidigare ex som jag hade kontakt med på Facebook skulle ha utsatt henne för diverse misshandlar och övergrepp samt hot, även vad hans dåvarande flickvän berättat för mig togs upp.

Jag har en gammal polare som jag pluggade med i låg- och mellanstadiet och som jag återknöt kontakten med i Gymnasiet. Den här snubbens tidigare flickvän som jag hade fått kontakt med på Facebook runt 2010 hade innan hon blev ihop med min kompis varit ihop med Daniel Berglin.

Jag fick höra från min kamrat att han varit med vid flera tillfällen där då denna Berglin ska ha hotat honom för att han var (vid denna tiden) vän med den här tjejen. Och min kompis har berättat om samma sorts hot som Berglin har utsatt mig för senare. Han berättade även om att hans tidigare flickvän innan de blev ihop skall ha blivit misshandlad, hotad och kontrollerad av Berglin. Jag hade ingen anledning att misstro detta efter att jag själv utsatts för misshandel i början av år 2010.

Av Berglins ex-flickvän så fick jag höra en liknande berättelse. Hon hade blivit misshandlad men även våldtagen vid upprepade tillfällen enligt henne, och hon har berättat hur dåligt hon mådde över detta men att hon inte anmälde eftersom att "polisen lägger bara ner det". Jag tänker inte begå förtalsbrott och säga att Berglin är skyldig till brotten, men jag är övertygad om att misshandel och hot stämmer för det utsatte han mig för vid denna tiden. Så sent som igår den 26 maj 2013 så hotade han mig.. Vad gäller våldtäkt så vågar jag inte ta ställning, men jag kan säga så mkt som att jag inte skulle bli förvånad om han gjort sig skyldig till det.

Den första Flashbacktråden innehöll hela ex-flickvännens vittnesmål om våldtäkt och misshandel. Men eftersom att Daniel Berglin aldrig prövats i rätten för brotten eller blivit dömd så ansåg Flashback att det inte höll med exets anklagelser, så de raderade tråden. Historiken mellan mig och ex-flickvännen har sedan länge försvunnit på Facebook, så jag har inte längre hennes berättelse. Jag försökte att få henne att ta om historien igår men hon sa att hon inte ville gå in på det igen vilket jag respekterar. Annars hade jag gärna gjort ett blogginläg om anklagelserna.. Hon berättade dock att hon fortfarande än idag mår dåligt över det som eventuellt har inträffat för cirka fyra till fem år sedan, men som hon inte tror att polisen kommer att ta i då det är längesedan och svårt att bevisa. I detta enskilda fallet så borde en kvinnas berättelse hålla hela vägen.

När det gäller den första tråden så fanns även en berättelse om det som hans dåvarande (kanske nuvarande) flickvän Marie Näslund sagt till mig vid flera olika tillfällen. Hon hade blivit misshandlad och slagen gång på gång. Hon ville lämna Daniel men tyvärr så kunde hon ej det för att han stalkade henne och fick dem alltid att bli ihop igen. Marie har visat mig blåmärken på hennes ben som tyder på misshandel, men har aldrig anmält honom, så jag säge inte att han är skyldig utan bara att jag litar på Maries uppgifter mer än hans uppgifter. Dessutom så har Marie fått ett besöksförbud utfärdat mot honom vilket tyder på att det liger något i det som jag hörde från Marie. Denna historia om att han misshandlat Marie Näslund fanns också på Flashback i den första tråden som raderades.

Jag hänvisade även Flashback till Maries blogg vid detta tillfälle vilket ledde till att hon fick massvis med kommentarer om sitt utseende, de kallade henne för transa och grejer vilket inte varit min mening då jag tyckte att hon var snygg fortfarande. Dessa kommentarer ledde till att Marie fick nys om tråden och skrev ett svarsinlägg på sin blogg.

Tråd nummer 2 på Flashback.org som enbart syns för medlemmar.


I den här tråden inledde jag med ett dåtida inlägg i stil med min förra bloggpost. Skillnaden var då att den skrevs i dåtid medan jag igår ändrade detta inlägg om misshandeln hos Ilona till nutid, plus tog bort en del frågeställningar till Flashback och skit.

Denna Flashbacktråd handlade alltså om den misshandel jag utsattes för hemma hos Ilona på Ålidhem i Umeå av Berglin, men som triggades igång av Ilona själv. Den här tråden låstes har jag för mig, och är en av de trådarna som Daniel Berglin vill ha bort från Flashback. Han tror att han kan få igenom detta genom att hota mig då jag var den personen som skrev tråden, men jag har ingen befogenhet på Flashback att ta bort trådar som medlem, bara admins kan göra det, och nu är jag inte medlem längre eftersom att min användare är avstängd.. Men Daniel fattar ej vad man säger åt honom! Ska han hota någon så hota Flashback.org, det är de som har makten att göra det som han vill.

Tråd nummer 3 på Flashback.org som finns synlig att läsa för alla.


Tråd nummer tre handlade om Maries svarsinlägg på sin blogg om min anklagelse mot hennes dåvarande/nuvarande pojkvän Daniel Berglin. Tidigare innan Marie på Facebook fick vetskap om min röst på SD i riksdagsvalet så hade hon beklagat sig till mig om hur Daniel misshandlat och slagit henne och visat mig blåmärken på benen, men efter att hon fick vetskap om min röst så blev hon hatisk mot mig för att jag enligt henne "var rasist".

Då började hon ta Daniel i försvar för saker som han utsatt henne för enligt henne (tidigare), och gå emot det jag skrivit om honom på Flashback samt rasa mot mig för gammalt groll. B.la. att jag borde få igen för att jag tidigare hängt ut folk på Flashback, och att jag ljög om att Daniel var en kvinnomisshandlare för det var han inte enligt henne.

Det såg ut så här:

Marie Näslund (flickvän till Daniel):

"Daniel berglin wikström är ingen kvinnomisshandlare så ni vet det.

Vi har bara bråkat jävligt mycket när vi har varit ihop. Men om jag som varit ihop med han 1 år och säger att han inte är en kvinnomisshandlare så är han inte det. Han är en väldigt romantisk kille. Oftast då jag bråkar med honom så kan jag säga dumma saker om honom, men det gör ju alla när dom är sura, och det gör ju han också.

Tänk att dom på flashback tycker att jag ser ut som en transa. Hahahahaha. Ni fick mig ett gott skratt där alla. Bra att ni kan göra mig glad då jag är sur. Inte många som kan det!

Så alla ni där på flashback som kommer in här på min blogg så tycker jag att det är jätte roligt att jag ser ut som en transa och att ni stödjer mig. Jag känner mig oerhört stolt över att få inspireras av personer. För inte är utseendet allt? Nejnej utseendet är bara något man kollar på.

Jag ser då hellre ut som en transa än som en get

Sedan har jag en grej att säga er att det den där mrnygren som skriver på flashback har inte med all fakta med om ni förstår vad jag menar. Nygren har varit på mig förut också och jag har fått böta flera tusen pågrund av att han har förut förföljt mig och jag försvarade mig själv som brud, för jag ville inte han skulle terrorisera mig. Kallade mig för en hora bara för jag var kär i en annan kille och strulade med honom. Att jag gjorde allt för alkoholen och var en hora alltså. Idag är jag nästan nykterist har varit nykter i flera veckor. Jag kanske dricker 1 gång per månad. Är det att vara alkoholist?

Nej sedan så är Daniel berglin wikström ingen kvinnomisshandlare! 'Så där trodde ni fel.
Daniel är en riktigt fin kille, fastän vi haft våra bråk och slagits så är han ingen kvinnomisshandlare.
En som är kvinnomisshandlare eller kanske kommer bli det är Victor Nygren själv. Eftersom han skrev ett sms till mig att han önskade att Daniel berglin wikström skulle slå sönder mig eftersom jag tyckte daniel hade rätt eftersom jag varit ihop med honom under 1 år och för det är SÅ JÄVLA FEL ATT HÄNGA UT EN KILLES ADRESS PÅ FLASHBACK.

Varför skulle han vara en kvinnomisshandlare om jag inte har något blåöga på alla foton här på min blogg?

Fastän jag och daniel bråkar väldigt mycket så kan jag säga att han inte är en kvinnomisshandlare, så alla som tror det tror fel.

Om det är någon som är en misshandlare så är det jag själv. För jag slåss oftast då jag får utbrott.

Daniel tror nog att jag är sinnessjuk för jag kan ha ett väldigt hett temperament. Men det hade vi inte behövt gå in på om inte den där victor nygren som då är vilsen i all fakta gått ut med Daniels hemadress o.s.v.

Vem gör något sådant mot en person`? Att nygren la ut en person sådär på internet är sinnessjukt och borde straffas. Jag hoppas Victor Nygren får sitt straff.
Nu vet alla hur läget är och ni får tro på victor nygren eller på mig, jag hoppas ni tror på mig. För jag skulle aldrig hänga ut någon oavsett någon hade slagit mig, eller snackat skit om mig. Bara om den hade skadat någon av mina nära och kära! Knappt det. Jag hade då gjort något in real life istället för att sitta bakom en dator och skriva en massa skit om en tjej man inte gillars kille.

Att lägga ut personer på internet är hemskt och brutalt.
Jag är så emot sådant.
Stackars Daniel.
Ingen ska behöva gå igenom något sådant.

Jag vet precis hur det känns. För jag har varit med om det förut!'

'Dags att victor nygren får igen på sina egna grejer

Det borde ni förstå att han förtjänar det efter alla han har ´hängt ut och snackat skit om på flashback. Om han hade varit en snäll kille hade han inte skrivit sånadära inlägg om folk i umeå."

Mr_Nygren (Agenten): 

 "Jag tycker det är självklart att tjejen saknar verklighetsuppfattning stackarn.. Klart killen är en kvinnomisshandlare om han slagits med henne. Att hon inte har bilder på sin blogg där det syns ett blåöga eller två är ju inte så konstigt, man tar ju inte bilder när man har blåögon... Kan besvara resten av hennes dumheter också men orkar inte.."

Kommentar från en på Flashback:

"Oavsett om hon får stryk eller inte så verkar hon ju nöjd, så det är inget i mitt tycke som någon ska lägga sig i och rota i då överhuvudtaget."

Mr_Nygren (Agenten):

"Nu har hon ju gått till mig och beklagat sig över att han slår henne och att hon ville bli fri från honom tidigare då vi var vänner.. Men efter att jag röstat i valet på SD så flippade hon totalt och började skriva "JÄVLA RASIST" och gilla att jag blev hotad av hennes kille med mera..

 Efter att hon blivit ovän med mig började hon försvara sin kille.. Jag har sett stora blånader på hennes ben. Jag bryr mig eftersom hon bara försvarar honom för att djävlas med mig, hon är för dum för att inse att hon egentligen djävlas med sig själv.."


Hotet på IKSU.

Hotet på IKSU bestod alltså i att jag skulle ta bort de två Flashback-trådarna som fortfarande finns kvar på Flashback.org, då främst den som är synlig för alla och där Maries bemötande av mitt inlägg i den borttagna tråden finns. Om jag inte skulle ha gjort detta tills nästa gång vi ses så skulle han "slå sönder mig". Han skakade dessutom under tiden som han framförde sina argument och hot (han sa liknande saker några gånger), och kunde mycket väl ha slagit till mig om jag sagt något annat än att "ja, ja, ja" på det han framförde.

Jag försökte så klart förklara för honom om det omöjliga i att ta bort en tråd på en sajt som man inte administrerar över. På Facebook kan man ta bort sina egna inlägg, men på Flashback är det omöjligt! Och nu när användaren är avstängd så är det än mer omöjligt. Men Berglin var som en vägg och svarade bara i stil med "jag skiter i om det inte går eller om du är avstängd, du ska ta bort den fattaruu!!!". Totalt hopplöst att snacka med honom..

Och hotet blir allvarligt eftersom att jag vet vad han är kapabel till, jag har blivit hotad flera gånger på Facebook utan att polisanmäla hoten mellan sep 2010 och feb 2012, jag kan omöjligt ta bort trådar på Flashback så risken finns alltså att han håller sitt ord nästa gång man stöter på honom eftersom att jag kommer ej att ha tagit bort någon tråd och slutligen så är han mycket större och starkare än mig vilket gör att man känner sig i underläge när han står mindre än en halv meter ifrån en och hotar.

Hot på internet kan man skaka ifrån sig tycker jag, men när det går till hot ute i verkligheten så har det gått för långt. En handling som bedöms som ett hot är inte lika illa som att direkthota någon in real life med "gör du inte det och det så kommer jag att slå sönder dig", och skaka med näven samtidigt. Att han såg ut som om han kunde slå mig vilken sekund som helst gjorde situationen än mer hotfull. Att jag dessutom är rädd för indragna permisar och annat om han startar ett bråk med mig var också del i att jag ringde 112. 

Blir jag attackerad så skall han få skulden, inte jag, men man vet ju aldrig vem som får skulden.. Därför är det säkrast att jag skyddar mig själv genom att anmäla att det finns en hotbild från Daniel Berglin. Annars hade det väl varit rättspsykpatienten som fått mest skit, trots att Daniel Berglin är den mest sjuke av oss. Hade han åtalats och dömts för allt han förmodligen gjort och som tidigare flickvänner berättat om honom så skulle han inte vara ute idag.

Inte fel att starta trådar. Mina motiv:

Det var inte fel att starta trådarna. Jag har redan berättat att mitt förtroende för rättsväsendet var noll i och med Ståldomen och beslutet om förvaltarskap.

Men rättvisa behövde skipas!!!

Daniel Berglin hotade mig, hade enligt både en flickvän och en tidigare flickvän misshandlat och slagit dem och han hade misshandlat mig. Jag hade fortfarande Flashback som maktbas om jag ville straffa någon likt Stål blev straffad 07, (och tacka gudarna för det för annars hade Stål inte fått något straff alls trots att han var skyldig, det vet ju jag som blev misshandlad och fick operera ögat) och det var nu dags att föra rättvisa där rättssytemet misslyckats. Om inte domstolen är kompetent nog (vilket den inte var i och med Ståldomen och förvaltarskapsdomen), så måste kompetente Agent Nygren föra rättvisan på Flashback.  Det var så jag resonerade..

Så det var bara rättvist att trådarna skapades så att Daniel fick sig ett litet straff.

Den första tråden handlade om vad han enligt tidigare flickvänner utsatt dem för. Det var en tråd som var tänkt att bestraffa honom för vad han utsatt dem för. Marie Näslund blev ju ovän med mig och uppskattade inte tilltaget, medans ex-flickvännen faktiskt gillade vad jag gjorde och huvuddelen av trådstarten tillägnades henne.

Jag ångrar ej att jag skapade en tråd för att på ridderligt vis försvara två kvinnor i nöd.
Den makt jag hade var ej att spöa honom då han är mycket större, jag hade makten att skapa trådar på Flashback som lästes av många. Denna tråden raderades av Flashback då Daniel trots allt aldrig blivit prövad i rätten. Anklagelserna räckte ej..

Jag ångrar inte heller att jag skapade tråd nummer två om misshandeln utav mig. 
Jag tar min rätt väldigt seriöst, och utan hopp om en fällande dom så startade jag en tråd istället. Den här tråden är låst och i praktiken död. Den synes dessutom enbart för medlemmar och kommer däför inte upp när man söker på Daniels namn.

Och jag ångrar knappast att jag startade tråden som besvarade Maries blogginlägg. 
Jag anser att det var nödvändigt att bemöta hennes inlägg, och när de andra trådarna blivit låsta eller tagits bort så försökte jag med en ny. Den låstes ganska omgående och är idag död den med.

Den första tråden om våldtäktsanklagelserna som togs bort blev rätt så stor.
De andra trådarna låstes ju nästan direkt. 

Summa sumarum så ångrar jag inget, men kan idag inte ta bort något även om jag skulle velat..

Och därför blir jag hotad för att "du ska ta bort tråden, jag skiter i om du inte kan det, du ska göra det!!!!"...

Idag skulle jag inte ha något emot att ta bort tråden, men det är Flashbacks admins som har makten och inte jag. Och eftersom Berglin inte fattar att han inte kan ändra på detta genom hot, ja, då finns det en risk för slagsmål om vi ses igen.

Tur då att jag anmält hotet på IKSU så att han har ögonen på sig om han gör något, och att jag nu när anmälan är gjord även ska anmäla de gamla hoten från Facebook för att lägga tyngd bakom hotet inklusive ta upp misshandelsärendet igen och försöka att väcka åtal.

Kanske även skall begära kontaktförbud så han blir avhyst från IKSU när jag är där.




























9 kommentarer:

  1. Haha Agenten, om du jämför nu mot då, har du blivit skickligare på att orsaka effekter som är positiva för dig själv?

    Jag menar att du uppenbarligen bjudit många på Flashback på goda skratt, men har det hjälpt DIG?

    Känns inte som att kändisskapet flashback förde med sig gynnade dig i varken privatlivet eller i fighten mot förvaltarskapet.

    Sen tror jag fan ingen kan förstå att du blivit så besatt av den där finska fattiglappen? Hon ser väl ok ut, en 4a-5a, men kom igen nu Viktor. Djävuls tatueringar, spådomar o trams, trodde fan inte det fanns Macumba i norrland :D

    Jag tror seriöst du skulle må riktigt bra av att,

    1, Fortsätta gymma.

    2, Ta tjejer på fett mycket mindre allvar.

    3, Gör klart gymnasiet.

    4, Sluta fred med dig själv.

    5, Inse att du inte kommer få hela staten att be om ursäkt till dig, varför skulle dom, dom är mycket starkare än du, och världen är ej rättvis. Du kan dock spela efter deras regler nu en kort period i ditt liv och vinna tillbaks din frihet på goda meriter, tex gymnasie kompetens, ordna ett jobb etc. Tror säkert om du lyckades sköta ett jobb o inte bete dig som en torsk o kasta cash på fjortisar att dina ord väger tyngre.

    Du skriver bra nu Viktor, riktigt bra med en superb vokabulär, men du är ditt CV i hela västvärlden. Just nu är det CV:t fucked up. Vad ser en arbetsgivare som är bra? Om du vill tävla på lika villkor så måste du inse att du har en del att ta igen. Hoppas du gör lite positiva saker för dig själv o att du förlåtit dig själva dina egna misstag, o om saker inte blir bättre kan du ju alltid åka till Sao Paolo o köra moppe taxi, du kan leva ok på det. Svårt med insulin bara då sånt är jävligt dyrt,

    Mvh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, ja det är jag övertygad om att jag har blivit bättre på över internet. Klart att man kan klanta sig någon gång och orsaka dåliga konsekvenser också, men då är det framprovocerat..

      Min uppfattning är att vissa trådar på Flashback har både hjälpt och stjälpt medans andra har enbart stjälpt. Agenttråden som var på över 500 sidor hjälpte mig enormt mot mina antagonister år 2007. Jag fick även en viss kändisstatus här i Umeå under de två veckor då tråden var aktiv, sen mattades det av när tråden låstes och kändisskapet blev mest en internetgrej. Men det är klart att internetfenomenet som man ändå blev sätter sig på minnet hos vissa, och därför resulterar i oväntade möten när man är bland folk. På krogen till exempel så har det hänt flera gånger att folk velat skaka hand och ta kort med mig och dem på bil.

      Jag hade dock helst sett att allt det där på Tegs Central under nionde klass aldrig inträffat, då hade jag förmodligen fått den normala start på vuxenlivet utan diagnoser, handikapphjälp eller förvaltare som jag förtjänade och arbetade mot hela skolgången. Och man hade sluppit en massa bråk och behållit vännerna på TC bland de födda 1990!
      Jag tror att felet var klassfördelningen i årskurs sju där jag då hamnade i en fotbillsklass som enda kille som inte spelade fotboll, hade jag placerats i en klass med mina gamla bästisar från Östteg så kanske vänskapen förblivit stark istället för att dö bort med åren så att säga.. Vänskapen med de födda 89 var väl ok, men de slutade skolan ett år innan jag själv vilket lämnade mig kvar som ett enkelt mobboffer på skolan utan vänner.

      Kändisskapet som Flashback förde med sig har inte gynnat mig i privatlivet nej. Har jag ens något privatliv kvar kan man ju fråga sig? Däremot så gynnade det mig i kampen mot mobbare och utnyttjande brudar i början. Förvaltarskapet drabbades jag av först i november 2009, även om god man blev av redan i juli samma år. Kändisskapet på Flashback kom i mars 2007, således så gynnade det mig på flera sätt innan jag hamnade under ett förvaltarskap.

      Jag tror dock att kändisskapet på Flashback kan ha förorsakat att vissa trott att jag är in real life så som jag framstod på Flashback, vilket inte är helt fel men inte helt sant heller.
      På Flashback överdrev man sina åsikter några varv för att provocera läsare och få fler som läser det man skriver, på Flashback blev man upphöjd till skyarna som en snubbe som gjort det man gjort, men det framfördes på ett sådant sätt att allting framstod som mer extremt och ibland skrev folk att man gjort mer än vad man gjort.

      Man kan säga att bilden av mig på Flashback är sjukt överdriven när det kommer till mycket, och det gynnar inte mig när t.ex. myndighetspersoner läser om mig där och tror att jag är en sådan "galning". Ärligt talat så framstår jag lite som "Galne Nygren" på Flashback, som då gjort massor av galna och sjuka saker.. Kan vara roligt och gynna mig på internet, men det ger inga positiva effekter ute i samhället när folk tror att man är sådan.

      Vanligt folk kanske gillar sånt för att det är komiskt och de tycker att man är "Kung" likt en Clown. Men folk utan humor (som myndighetspersoner) vill gärna stämpla en och säga att man lider av diverse diagnoser och sjukdomar. Det är naturligtvis trist, och jag tror att den överdrivna bilden av mig på Flashback har påverkat myndigheterna när de fattat beslut angående mig.

      Det var inte Agenten som tog skada när jag fick djurförbud, förvaltare, körförbud, blev utnyttjad, kastade en kissmössa, fick diagnoser eller liknande.. Agenten blev större, populärare och starkare!! Agenten blev kändare!!! För varje slag mot Agenten, för varje slag för Agenten och för varje galen händelse som Agenten är med om så gynnar det Agenten!!
      Den som tog skada av allt ovan var den "normala Victor Nygren".






















      Radera
    2. Efter händelserna, diagnoserna och utnyttjandet så kunde faktiskt myndigheter så som SOC, BUP och Vuxenpsyk ha arbetat för att jag skulle bli den jag var innan all skit hände. Den normala killen som hade massor av normala kompisar hela vägen till nionde klass, och som under nionde klass och en tid efteråt fortfarande hade flera kompisar bland andra som hamnat snett, folk som sedermera hamnade på rätt köl igen på grund av olika händelser och orsaker.

      Men istället för att försöka hjälpa "Agenten" tillbaka igen, ja vad gör dem, de behandlar en som en handikappad baserat på diagnoserna man fick på BUP som senare visat sig inte stämma och de ger en förvaltare, SOL-team via LSS, djurförbud och massor av sådant..

      Det är uppenbart att man inte ville hjälpa mig rätt igen och återfå status quo. Istället ville man få mig att acceptera en tillbakagång till status "retarded", vilket jag inte är, aldrig var och således inte accepterar som något jag vill ha tillbaks. Jag hade nämligen ett normalt liv, inte ett handikappliv och därför så funkar det inte att leda mig tillbaka till en bakgrund som jag inte haft och aldrig kommer att känna igen mig i.

      Genom att stämpla mig som lindrigt retarderad, kalla mig aspergare och ge mig massor av handikapphjälp så hamnade jag aldrig rätt igen (till det normala livet). I praktiken dödförklarade de mitt gamla jag i processen (mitt normala jag) och jag tvingades/tvingas acceptera ett liv som handikappad. Den typen av handikapp som man har med neuropsykiatriska diagnoser.. Detta har jag aldrig för avsikt att acceptera och det ska arbetas bort. I vilket fall som helst så dödade de mitt egentliga jag genom alla skitdiagnoser och stämplingar (den riktiga Victor Nygren som hade ett normalt liv är i praktiken död), och vem tror ni jag väljer att vara av dessa alternativ som finns?

      1. Marginellt mentalt retarderade Victor Nygren med Asperger som har SOL-team via LSS och förvaltare för att han "inte kan förvalta sig själv eller sin egendom". Är i behov av allsköns hjälp och kommer aldrig få ett normalt liv. Har dessutom haft assistent inte enbart i årskurs nio utan "större delen av skoltiden". Gick i SÄR tydligen och har gjort massor av saker som inte alls stämmer in på den av myndigheter och tjänstemän "dödförklarade" normale-svensson-Nygren.

      2. Agent MrNygren, "Kungen av Flashback" innan bannen, mannen, myten och legenden enligt vissa och känd för en massa galenskaper. Har nuförtiden en blogg då han är avstängd från att skriva på Flashback. Har dessutom politiska åsikter som många på framför allt Flashback kan sympatisera med. Och är ständigt med om nya händelser av intresse.

      Svar: Ja, vad tror ni själva? Självklart så väljer jag att vara nr 2, Agent Nygren!

      Man avrättade mitt gamla jag genom att hitta på diagnoser och stämpla mig och sen även anteckna felaktigheter i min bakgrundshistoria, genom att göra detta så blir det omöjligt för mig att hitta tillbaka till mitt gamla jag.. De menar ju att jag var någon annan i det förflutna, någon som var handikappad och som haft assistent hela skolgången m.m.

      Jag kan ju inte återgå till en bakgrund som jag inte har haft.. Och försöker jag säga åt dem att bakgrunden var annorlunda så vägrar de ju lyssna eller rätta sig efter det jag säger, således så är vägen tillbaka till det gamla jaget stängd. Och jag går aldrig frivilligt tillbaka till en uppdiktad bakgrund som jag aldrig haft och aldrig kommer att känna igen mig i. Med detta i åtanke så fanns det bara en personlighet jag känner igen mig i kvar, och det är Agenten!!

      Tidigare när jag blev Agenten på Flashback så var det min avatar på internet, och det var mest skådespel likt typ "Kissie" eller "Widerstedt" när jag var "Agenten inför folk" på stan. Jag spelade en roll, som delvis var äkta men sjukt överdriven av Flashback vilket jag då försökte leva upp till ibland.















      Radera
    3. När nu massakern på mitt riktiga jag är genomförd av BUP och andra, deras uppdiktade historia om min bakgrund inte är speciellt lockande, mitt har liv anpassats efter den felaktiga bakgrundshistorien som skrivits i journalanteckningar, ja då blir Agentpersonligheten som på internet alltid var äkta men som i det verkliga livet inte var lika extrem, ja, den tar över helt..

      Har jag att välja mellan att vara "Handikappade Nygren" eller "Koola Flashbackikonen Agent Nygren" så väljer jag det sistnämnda alternativet till etthundra procent. Agenten blev därför min riktiga personlighet när nu de har suddat ut den egentliga personen som jag var ur journalerna, eller skrivit om den personen så att den ser ut att vara någon annan.

      Myndigheterna ville att jag skulle anpassa mig till samhället igen och bli en av folket, men de glömde att kontrollera all fakta kring vem jag är och hur min uppväxt såg ut. Om de tror att jag tänker låta dem diktera min bakgrund så tror de fel. Om de trots mitt motstånd kan diktera min bakgrund genom att vägra ändra fel i journaler så ja, då skriver jag om den egentliga bakgrunden. Då skriver jag om den dödade personen, och argumenterar mot det som står i deras journaler om vem jag är. Agenten blir då bara större än tidigare.

      De kanske ville att jag skulle släppa Flashback, Agenten och allt sådant och återgå till ett normalt liv för en med mina behov, rättigheter och möjligheter. Men när de skrivit fel om min bakgrud så tror de att mina behov och möjligheter är annorlunda än vad de är, och det leder till motsatt effekt. Hade de skrivit att jag var i praktiken som alla andra, eller i vart fall att jag inte behövde massor av handikapphjälp, då hade jag kunnat kanske återgå till det gamla livet och levt ett normalt vuxenliv idag.

      Precis som Beverlöv och andra kunnat ta sig ur de jobbiga åren och sen senare har kunnat plugga klart och få ett värdigt normalt liv. Men jag förnekades detta liv för att nötter skrev att jag var lindrigt retarderad och annat.. Därför har det blivit som det blivit och Agenten är idag JAG, för jag är inte och kommer aldrig att bli den de skrivit att jag är..

      Vill de att jag ska släppa allt med Agenten så bör de genast ge mig det normala livet åter. Tills dess är jag rädd att Agenten blir kvar, Svensson-Nygren död och handikapp-Nygren aldrig accepterad men påtvingad och fortsatt bekämpad.

      Kändisskapet på Flashback gynnade inte mitt privatliv, däremot mitt liv ute på gator och torg, men vad gäller förvaltarskapet och fighten mot det så har kändisskapet på Flashback möjligen fått myndigheterna att fatta detta beslut. De kände förmodligen till mig från Flashback också när de dömde i saken. Den överdrivna bilden av mig sa väl dem att jag behövde förvaltas, tillsammans med alla andra grunder som då diagnoser och utnyttjande.




      Radera
    4. Ilona Hyvönen och jag har haft kontakt med varandra i sex års tid. Det är klart att man fäster sig vid varandra! Jag har ofta skrivit om våra bråk och konflikter men sällan eller aldrig nämnt allt det bra. Jag kan väl säga att i andra avseenden så känns hon nästan som en familjemedlem så jag har väldigt svårt för att släppa henne. Jag anser att hon är en 1-2a, och vad gäller djävulstatueringar och sådant så ogillar jag att hon börjat med det.. Men det började hon med nu i Grekland 2013, och när vi umgicks innan jag hamnade på Rättspsyk så kallade hon sig snarare för kristen än för satanist och höll inte på med satanistsymboler. Det verkar som om Ilona förändrats till det sämre när jag varit "borta" på det området. Spådomar och trams har hon dessvärre alltid haft intresse för, och hon är rädd för spöken vilket är sött. Macumba?

      Jag kommer att fortsätta gymma och gymmar just nu tre gånger i veckan två timmar varje gång. Jag har ett guldkort på IKSU (dagskort) och får träna fram till klockan halv tre varje dag. Eftersom att jag är på slutenvård så har jag dock bara beviljats permisar vid vissa tider under dagen. Kanske blir fyra gånger i veckan senare eller så blir det kanske fler tider.

      Jag ska faktiskt börja att dissa brudar och sluta jaga efter dem. De skall få jaga efter mig istället, och ärligt talat så är jag snart inte så brydd längre om tjejer utan jag ska bli mer egoistisk och fokusera på mig själv.

      Att göra klart gymnasiet kan bli svårt just nu då jag sitter inne. Men kanske kan hoppa på en av folkhögskolorna som jag pluggade på när jag väl släpps härifrån. Vill inte börja om från scratch med flera av ämnena nämligen. I vissa ämnen har jag hunnit hälften och i andra så har jag gjort klart dem men hade inte gjort alla prov. Sen har jag gjort klart några ämnen helt. Vill ej börja om med de som jag i praktiken var färdig med eller har hunnit hälften på.

      Jag kan omöjligt sluta fred med någon så länge jag behandlas som en handikappad. Jag vill kunna se mig själv i spegeln och det kan jag ej om jag är stämplad som handikappad och i behov av LSS och förvaltare..

      Jag begär ej att hela staten ska be om ursäkt.. Jag begär att domstolen skall ändra beslutet om förvaltarskapet. Sen anser jag att personal på BUP bör ändra felaktigheter i journalen.

      Jag ska testa att spela efter deras regler, men det är inte så enkelt innan man kommit ut från rättspsyk. När jag är fri från rättspsyk skall jag plugga klart och kämpa för att bli av med förvaltarskapet.

      Sen stödjer ju mina föräldrar mig helhjärtat nu till skillnad från tidigare då de inte förstod att förvaltarskap var en omyndighetsförklaring.. När det gick upp för dem så blev de typ chockade, och förbannade.. Så de kan säkert bidra till en seger i rätten om frågan dras upp där igen vilket kommer att ske om jag tycker att det går för långsamt att arbeta bort förvaltaren.

      Föräldrarna blev intalade att god man och förvaltarskap var detsamma, men att förvaltaren kan säga till om lite mer saker. Han ska dock alltid agera efter mitt bästa intresse och i enlighet med min vilja, en omyndighetsförklaring är ju något helt annat och förvaltarn har ju större makt än de trodde 2010..

      Tackar =). Jo, jag vet att jag är bra på att skriva. En arbetsgivare på en tidning ser att jag skriver bra. Annars vet jag ej.. Jag kommer aldrig att förlåta mig själv för att jag lät mig utnyttjas i det förflutna, och jag kommer aldrig att förlåta föräldrarna för att de gick till Barnpsyk under högstadiet. Jag ska försöka att göra positiva saker för mig själv.

      Nej, jag kan inte tala portugisiska eftersom att adopterade saknar rätten att få lära sig sitt födelselandsspråk. Att köra taxi i Sao Paulo i Brasilien är alltså inget alternativ.

      Mvh

      Radera
  2. Bäst o gymma lite extra inför kommande holmgång Nygren!

    SvaraRadera
  3. Du kanske ska vara försiktig att skriva mer om denna person Daniel, För vad är det som säger att han inte kommer läsa dina blogginlägg!? Så han inte får fler anledningar att bråka med dig, nu när ni tydligen tränar på samma gym dessutom, så kan det ju hända att ni råkas på fler gånger. Det jag skriver är bara av välmening för dig! Lika bra att glömma denna person och koncentrera dig på nuet och framtiden istället :) .
    Roligt att du har börjat träna. Sund fysik är alltid bra! ;)

    Hälsningar/Simon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Simon, det jag postar här på bloggen finns ju redan på Flashback eller beskriver det som funnits där och som är hans motiv när han nu hotat mig på IKSU i söndags. Hoten på Facebook publicerar jag ju först nu för att bevisa min sak att han har hotat mig under en ganska lång period. Det var dock förvånande att han hotade mig på IKSU i söndags eftersom han lade ner Facebook-hoten så tidigt som i februari 2012, över ett år sedan..

      Det finns inget som säger att han inte kommer att läsa mina bloginlägg. Dock så har han redan anledningar och dessa informerande inlägg om läget och bakgrundshistorien med tidigare hot och misshandel kan vara bra för folk som vill veta allt om varför han hotade mig och evetuellt om det finns en risk, och då hur allvarlig den kan tänkas vara. Jag tror heller inte att vi kommer att råkas igen på IKSU men man kan naturligtvis inte vara helt säker.

      Jag förstår att det är utav välmening, men jag insisterar på att historien måste berättas. Så länge som Flashback.org inte raderar tråden som är synlig för alla så kommer han ju att vara sur oavsett om jag skriver här eller inte.

      Jag hade i praktiken glömt den här snubben. Men det är uppenbart att han inte glömt mig, och när han hotade mig så blev allt det gamla intressant topic igen. Om han tränger sig in i nuet så måste han nedkämpas via rättssystemet och det är därför jag gjort en polisanmälan. Det är dags att få ett slut på hans hot.

      Tackar, jo jag vill bli större.

      Radera