Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

tisdag 9 april 2013

"shut up, i wear heels bigger than your dick."- Agenten förklarar skillnaden mellan män och kvinnor osv!

Män och kvinnor är olika, på två olika sidor.


Ilona skrev ett blogginlägg:


Mitt svar på större delen av hennes blogginlägg:

Jadu Ilona, de flesta av dina manliga vänner på Facebook har namn som ”Ali Farzad Mohammed Uzama”… Människor med namn som dessa brukar tyvärr stöta på blondiner precis på det sätt som du beskriver och jag förstår att det är jobbigt..

Sen finns det vissa mesar bland svenskarna också som inte vet hur de ska ragga och således kommer med liknande kommentarer. Jag själv gör ju inte det då.

Men det jag vill ha sagt är att det är bara lite synd om er tjejer, inte mycket synd om er. Ni klär er så utmanande nuförtiden att män omöjligt kan stoppa sina kukar från att resa sig.. Och när kuken reser sig så tenderar ju hjärnan att inte alltid hänga med som i normala fall. Att ni tjejer får idiotiska kommentarer är beklagligt och förmodligen jobbigt och avtändande, men det är eran ”kom och ta mig om du vill ha mig”- look som utlöser detta beteende.

Skillnanden mellan kvinnor och män när det gäller attraktion är att män attraheras mycket mer av utseende och det ytliga, medans kvinnor attraheras mer av roliga och charmiga samt väldigt socialt begåvade män. Hur ska de icke socialt begåvade männen med låg IQ kunna få er i säng? De blir ju trots allt lika attraherade som de män med hög IQ och som har charmen.

Det jag försöker säga är att kvinnor kan inte gå runt som sexobjekt och förvänta sig att enbart de attraktiva männen ska stöta på dem? De måste förstå att mindre intelligenta och oattraktiva män också kommer att stöta på dem på ett efterblivet sätt eftersom att de också blir attraherade (kåta) av de snygga kvinnor som rör sig överallt.

Vill kvinnor inte ha dessa problem får de sluta vara sexiga offentligt..

Mitt svar på en specifik del där jag förklarar varför män och kvinnor är olika:

Finns det ingenting som säger till dom att ”men hallådär, man kan inte skriva såhär”. Dessutom så verkar dom inte ha några som helst gränser heller på vad dom frågar. Tror dom helt seriöst att man blir intressserad på en fråga som är ”Hej, är du kåt?”.. EHM!

Nej, det finns inget som säger det hos vissa män eftersom att män tänker annorlunda än kvinnor och då tar dessa män för givet att ni tänker likadant vilket ni inte gör och därför så misslyckas försöket. Jag ska ta ditt exempel om frågan:

Om du eller någon annan snygg brud kom fram till mig och ställde frågan ”Hej, är du kåt?”, ja då skulle jag som vilken annan man som helst ha svarat ”JA, DET ÄR JAG!!! Ska vi ligga?”. Eller liknande svar..

Men när en kille/man ställer en sådan fråga till en tjej/kvinna så framstår han bara som ett desperat äckel eftersom det tyder på dålig social förmåga och noll charm hos honom. En man måste säga mer än så och tänka lite.

En kvinna får ju en man kåt bara genom att se snygg ut så när hon ställer samma fråga så är ju mannen kåt och därför så svarar han ”JA” på frågan ”Hej, är du kåt?”. Och ställer en tjej en sådan fråga så är det nog lätt att det blir ngt, men oftast är det män som ställer denna sorts frågor.

Kvinnor och män fungerar ooch tänker olika.. Därför anser du att det är oattraktivt och efterblivet när en kille raggar på dig på det sättet Ilona. Medans en kille som mottar samma fråga från tillexempel dig skulle svara ”Ja, jag är kåt” utan att tveka och hoppas på det bästa (ligga) efteråt.

Vi är olika och fungerar olika… Genusteori är skitsnack som saknar substans i verkligheten… Män och kvinnor är inte lika någonstans .

Jag postade detta i min grupp på Facebook också:

https://www.facebook.com/groups/105595722227

Varför skrev jag detta?


Jag kände mig tvungen att undervisa Ilona i hur verkligheten ser ut. Samhället är inte vad feministerna säger att det är, och män är inte som kvinnor... Eller tvärtom!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar