Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen -undkomma ansvar!

Sopa konflikter och problem under mattan. skylla på individen- undkomma ansvar!

"Diagnoser är ett påfund som man uppfunnit för att kunna skylla problem och konflikter som sker ute i samhället på enstaka individer! Det är samhällets sätt att skjuta ifrån sig ansvaret på individer.


Istället för att samhället ska ta tag i mobbning och annan diskriminering så säger man att "det där var inte mobbning - det där var hans störning/diagnos!!!"

Sen finns det säkert scizofreni osv.. Men diagnoser som autism/asperger/autistiska drag eller ADHD ges ut alldeles för lättvindigt och godtyckligt idag.. Ofta för att stryka över problem och sopa samhällets ansvar under mattan."

söndag 3 februari 2013

Sandra Neumans ansökan om skadestånd den 14/9-2012


Sandra Neuman, tjejen som krävde skadestånd på helt påhittade grunder..!

UMEÅ TINGSRÄTT

INK. 2012-09-25

Akt FT 1539 12
Aktbil 7

(Aktbil 2 var det gamla kravet som nämns i det tidigare inlägget från i Augusti 2012)

"Härmed ansöker jag Sandra Neuman om skadestånd av Victor Nygren.

Sedan händelsen så känner jag mig väldigt rädd.
Kan inte gå ut själv är då rädd att möta Victor.
Eftersom han hotat mig. 
Klarar inte av att leva ett normalt liv med skola/praktik etc.
Törs inte sova själv på nätterna. Så antingen har jag en vän hos mig eller sover hos mamma eller syskon.
Har panikångest och är väldigt deprimerad eftersom att jag är så isolerad.
Ilona Hyvönen är mitt vittne vid händelsen, hon var med under det som hände.
Min mamma Louise Tjernström Tel. 0768280440 kan styrka hur dåligt jag mår efter allt och hur mitt liv blivit förändrad."

/Sandra Neuman.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar